Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Nový přehled v Google Analytics – vícekanálové zúžení

Pokud spravujete reklamu v Googlu, možná jste již narazili na problém, že reklama negeneruje dostatečné množství konverzí (nákupů). S touto situací se setkáváme i u PPC kampaní našich klientů, kt. spravujeme v Google AdWords. Co udělá klient, až zjistí, že z reklamy jde málo nákupů? Samozřejmě reklamu zastaví. To ale může být velká chyba. Aby jste stejnou chybu neudělali i Vy, podívejte se na nový přehled v Google Analytics s názvem Vícekanálové zúžení.

Google Analytics po starém

Problém byl, že Google Analytics doposud měřil pouze poslední zdroj návštěvnosti, za kterým následuje nákup. Jestli nákupu předcházelo více kroků, Google Analytics je nezaznamenal.

Anatómia konverznej cesty

Příklad: Rozhodnutí o nákupu mohlo probíhat 10 dní:

1. deň návštěvník přišel na web stránku přes placenou reklamu na Googlu
3. deň návštěvník přišel z placeného reklamního banneru
10. deň návštěvník přišel z neplacených výsledků vyhledávání
11. deň návštěvník přišel na stránky přímým zadaním URL adresy do prohlížeče a nakoupil.

Google Analytics změřil pouze poslední krok – přímý přístup do web stránky a o předcházejících krocích jste nemeli ani páru.

Příklad konkrétního klienta – Google Analytics po novém

Do cca 25.8.2011 jsme klientovi zasílali přehled, ve kterém se dověděl, že za posledních 30 dnú získal z placené reklamy 2 konverze = nákupy v hodnotě 134,30 EUR. Přehled najdete v nové verzi Google Analytics – Moje stránka – Přehledy – Zdroje návštěvnosti – Zdroje – Všechna návštěvnost – v části Průzkumník zvolte Elektronický obchod. Google Analytics změřil v tomto případě pouze poslední krok dlouhé cesty a výsledek pro placenou reklamu nevypadá dobře, investice do kreditu ve výši 50 EUR přinesla jen 2 nákupy v hodnotě 134,30 EUR:


Po novém ale Google Analytics zobrazují všechny kroky, které předcházeli nákupu za posledních 30 dní a poodhalí reálné množství nákupů, na kterých se podílela například placená reklama v Googlu.
Díky novému přehledu vícekanálového zúžení ale vidíme, že reklama v Google získala ne 2 nebo až 10 nákupů v hodnotě ne 134,30 EUR, ale až 526,39 EUR. Přehled najdete v Moje konverze – Vícekanálové zúžení – Nejčastější konverzní cesty. Jako konverzi nastavte Transakce, jako délku cesty nastavte Všechny a jako Typ nastavte AdWords:

Tento podrobný přehled je perfektní NOVINKA! Samotnému nákupu předchází více kroků a reklama v Google AdWords se stala až 9x primárním impulzem k návštěvě web stránky klienta, reklama v Googlu má tedy pro klienta velký přínos a proto je dobré, aby v investování do Google AdWords pokračoval i nadále.

 

A závěrem jedno trefné video od Googlu:

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič - jednatel IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Své bohaté zkušenosti a vědomosti z oblasti tvorby web stránek a e-shopů, internetové reklamy a správy reklamních kampaní aktivně využívá i v praxi. V týmu zastává roli hlavního zdroje pozitivní energie, která z něj vyzařuje i mimo "provozních hodin".

Diskuse k článku