Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Co nám to ten Seznam zase provedl? … aneb aukční prokliky po seznamácku

Už jste to slyšeli? Zboží.cz ukončila dne 21.9.2011 testovací provoz tzv. „aukčních prokliků“. O této službě se prozatím, z pochopitelných důvodů, moc nezmiňují v mediích.

Informace Vám zašlou na vyžádání (.PDF-ko, kt. naleznete i zde), nebo je naleznete v sekci Nápověda v kategorii Aukční prokliky.

doplňková služba ke zboží standard

O co tady běží?

Hlavním motivačním faktorem je samozřejmě zvýšení obratu a možná i konkurenční boj (Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz, Heureka.cz a Zboží Jyxo tuto službu již nabízejí nějaký ten pátek – zdroj).

Systém aukčních prokliků bude mít vliv zejména na pozici daného obchodu a místo optimalizace na zákazníka (spolehlivý, ověřený obchod, reální dodací lhůty) povede spíše k optimalizaci na vyhledávač (resp. na vysněnou pozici v něm).

Obecné informace

Aukční prokliky umožní zvýšení pozice v detailu produktu při řazení dle nejlepší shody (default).

Skutečná cena za proklik ale může být nižší než-li maximální, původně nabízená cena (je nezbytné uvědomit si, že systém je natolik inteligentní, že při prokliku naúčtuje nejnižší potřebnou částku danou pro získanou pozici).

 Řazení nabídek v produktovém detailu

Co ovlivňuje pořadí obchodů při řazení dle nejlepší shody?

  1. maximální nabídnutá cena za proklik (max.CPC)
  2. kvalita daného obchodu, zohledňuje CTR = počet prokliků – počet zobrazení, skóre uživatelského hodnocení, kvalitu dodávaných dat – XML feedu

 Jak nastavit maximální částky za proklik?

  1. pro jednotlivé položky pomocí tagu MAX_CPC v XML feedu, zatím se pouze připravuje nebo hromadně přes export a import seznamu položek
  2. pro jednotlivé kategorie – použije se u položek, kt. jsou řazeny do kategorií
  3. podle ceny položky – fixní částka pro cenový rozsah nebo procentuálně z ceny položky
Příklad nastavení priorit CPC

K dispozici máte samozřejmě podrobní statistiky v grafické podobě, v tabulkové podobě a v CSV souboru.

Nechme se tedy překvapit, co přinese ostrá verze aukčních prokliků.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku