Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Google Analytics – Změna v měření statistik

Zaznamenali jste v poslední době pokles počtu návštěv na Vašem webu? Nezoufejte, nejedná se o chybu, ale o následek pozitivní změny v měření statistik Google Analytics.

Co se vlastně stalo?

V minulosti, v rámci měření konverzí, byla cesta k nákupu na eshopu považována za 1 návštěvu.

Příklad:

– návštěvník zobrazil celkem 13 podstránek eshopu (počet vidění stránky tímto uživatelem byl tedy 13), Analytics ale nevěnoval pozornost tomu, v jakém počtu a ze kterého zdroje byly stránky zobrazeny, to vidíme až na obrázku = 3x z Googlu, 4x z vyhledávače (Bing), poté si na stránky našel odkaz v mailu a stránky si zobrazil 6x, následně se rozhodl chatovat s mámou (možná se chtěl poradit? smiley), poté ještě 3x vyhledal stránky a nakonec zrealizoval objednávku. Analytics mezi zdroji návštěvnosti zaznamenal pouze vstup z Google, ostatní zdroje návštěvnosti ignoroval.

Zdroj

Konverze byla připsáná poslednímu kroku, tedy emailové kampani a z Googlu přišla (od tohoto zákazníka) pouze 1 návštěva.

Celkový čas od prvního zobrazení stránky z googlu až po nákup činí 29 minut.

Tento rozpis jednotlivých kroků dostal nyní ve statistikách Google Analytics nový, ještě podrobnější rozměr.

Za stejný čas trvání – 29 minut – statistiky naměřily 3 návštěvy od našeho zákazníka, počet zobrazení stránek zůstal 13. Ale zásluhy na splnění konverzního cíle má jak Google (3 zobrazení), tak Bing (4 zobrazení stránek), rovněž i emailová kampaň (6 zobrazení). Konverze jsou opět správně připsány emailové kampani.

Zdroj

Změna měření ovlivnila tyto hodnoty:

1. Návštěvy - Visits je údaj, který by měl být ovlivněn pozitivně, počet Návštěv by měl po změně u většiny klientů stoupat (viz příklad výše). Zdůrazňujeme, že počet Návštěv nevzroste reálně, ale pouze díky změně metodiky měření statistik Google Analytics. Návštěva se po novém měří vždy, když návštěvník přijde z jiného zdroje – když klikne na PPC reklamu, přijde z přirozených výsledků vyhledávání z jiného vyhledávače nebo zadáním jiného klíčového slova, příp. přijde z odkazů otagovaných UTM parametry. Toto velice pozitivně ovlivní parametr Návštěva – návštěva nekončí po zavření prohlížeče – pokud návštěvník během 30 minut znovu otevře prohlížeč a do URL řádku zadá tu samou stránku, návštěva pokračuje. Tento fakt ovlivní hodnotu Návštěva mírně negativně

2. Stránky/Návštěva – změna způsobí pokles

3. Průměrná délka návštěvy na webu –  změna způsobí pokles

4. Míra opuštění -  změna způsobí nárust, co se jeví negativně

5. % podílu nových návštěv / % opakující se návštěvy – změna způsobí pokles, viz. příklad výše – doposud měřily statistiky Analytics 1 návštěvníka = 100% podíl nových návštěv – nově měří: 3 návštěvy celkově, z toho 1 návštěva = 33% podíl nových návštěv a 67% opakující se návštěva.

Zdroj

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Juraj Bystrický Ing. Juraj Bystrický - jednatel společnosti. Zastává roli vedoucího programátorů a školí klienty, kteří si chtějí vytvořit úšpěšné web stránky nebo internetové obchody na profesionální úrovni.

Diskuse k článku