Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Možnosti zobrazení internetové reklamy

Pokud aktivně využíváte PPC reklamu, zřejmě již víte, že Vaše PPC reklama se může zobrazovat:

1. Ve vyhledávání na Google.cz

Potenciální klient přijde na www.Google.cz a vyhledá klíčový pojem, např.“LCD televize“. Následně se Vaše reklama zobrazí v rámci výsledků vyhledávání. Reklama ve vyhledávání Google je známá i jako Google AdWords.

Výhoda:

Cíleně oslovujete návštěvníky, kteří hledají to, co Vy nabízíte.

Nevýhoda:

Žádná, tato reklama je nejefektivnější reklama vůbec.

V budoucnu se očekává podobný trend jako v zahraničí – postupný nárůst cen za klik při nejkonkurenčnějších pojmech na neúnosnou úroveň, čehož důsledkem bude vyšší využívání kontextové reklamy.
2. V obsahové (kontextové) síti

Vaše reklama se nebude zobrazovat ve vyhledávání Google, ale na partnerských portálech Google – např.  lupa.cz, slunecnice.cz…. Obsahová síť Google je známá pod pojmem Google AdSense.
Výhody:

Umíte oslovit velkou internetovou populaci (v podstatě jakéhokoliv uživatele internetu).

Výhodné na image reklamní kampaně, kde chcete docílit vyšší znalost značky, ale méně vhodné, pokud čekáte okamžitou návratnost.

Výhodné, pokud Váš produkt není všeobecně znám a lidé ho nehledají ve vyhledávačích, zlepšuje povědomí o značce.
Nevýhody:

Výrazně nižší efektivita jako reklama ve vyhledávání na Google.cz.

V minulosti byla obsahová reklama necílená, reklama se zobrazovala komukoliv a v podstatě se nemusela zobrazit vůbec nikomu, kdo měl zájem o Vaše zboží nebo služby. To se již změnilo a Google umožňuje různé cílení, v každém případě je ale kontextová síť stále méně efektivnější jako reklama ve vyhledávání na Google.cz.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku