Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Nakupování vánočních dárků přes internet

Téměř 70% Čechů letos plánuje vánoční dárky kupovat přes internet.
Vyplývá to z ankety DPD na téma „Jak se lidé v ČR staví k nákupu vánočních dárků po internetu“. Dotázáno bylo 500 osob v pražských ulicích. Z výsledků je zřejmé, že Ježíšek bude rozdávat zejména oblečení, sportovní vybavení, knihy, CD-čka, DVD-čka, elektroniku, campingové vybavení a zahradní potřeby. V neposlední řadě bude hitem nákup voucherů na wellness nebo zážitky, boom zaznamenávají vouchery s možností výběru využití přímo obdarovaným.

Podle výzkumů internetového obchodu Kasa.cz plánuje více než polovina respondentů (téměř 2500) nakupovat dárky už v listopadu, 21% si nákupy nechává na poslední chvíli, 39% uživatelů zahajuje vánoční nákupy až v prosinci.nakupování přes internet

Podle průzkumů Home Credit budou Vánoce 2011 na Slovensku štědřejší jako v loni – 69% tázaných plánuje investovat až 300 €, 15% účastníků průzkumu uvedlo, že utratí nadprůměrných 500 € a více, o půjčce na vánoční dárky uvažuje 8% respondentů.
Home Credit realizovala průzkum telefonicky na 254 klientech Home Credit Slovakia a.s. a 301 klientech Home Credit a.s.

Na Slovensku se přes intertnet nejvíce nakupují praktické dárky jako kosmetika, knihy, oblečení, elektronika, mobilní telefony.

Pro srovnání – v USA se realizoval podobný průzkum na vzorku 1000 respondentů nakupujících na portáli Offers.com.

42% účastníků průzkumu plánuje strávit nákupem dárků na internetu stejný čas jako minulý rok, 45% respondentů odhaduje vánočním online nakupováním strávit méně času jako minulý rok. Precizněji a déle se plánuje věnovat shánění prezentů 11% respondentů. 2% respondentů ještě nebyla definitivně rozhodnuta.


Výhody online nakupování:
1. možnost získat mnohem vyšší slevy jako v obchodě
2. využití dárkových certifikátů
3. širší výběr zboží jako v kamenných prodejnách
4. neomezují nás otevírací hodiny
5. při reklamaci zboží je Vám prodávajíci povinen vrátit kromě ceny za zboží i cenu za poštovné

Nevýhody online nakupování:
1. nemožnost vyzkoušet si zboží (tabulky velikostí často chaoticky odkazují na britské nebo americké označení velikostí)
2. nutnost registrace před nebo v rámci nakupování (některé zákazníky demotivuje)
3. delší dodací lhůty (pokud je zboží objednáváno ze zahraničí – např. značkové oblečení a sportovní obuv)
4. pokud nebudete nakupovat v ověřených e-shopech, můžete narazit na nespolehlivého dodavatele, příp. se stát obětí finanční machinace

A co Vy? – jste připraveni na nápor zákazníků?
Neváhejte, sezóna se již začala!
Doporučujeme využít PPC reklamní kampaň na zviditelnění svých produktů v placených výsledcích vyhledávání.
Rady jak zlepšit umístění Vašeho webu v přirozených výsledcích vyhledávání Vám zašleme e-mailem po vyplnění formuláře.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku