Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Nejčastější chyby v PPC reklamě – jak se jim vyhnout?

Co je to PPC reklama?

- v internetovém marketingu představuje nejefektívnější a nejpreferovanější typ reklamy

- jako jediná z typů internetové reklamy se dá přesne zacílit podle libovolných kritérií

- překlad anglického termínu „Pay Per Click“ vysvětluje podstatu fungování PPC reklamy, platíte pouze za kliknutí na Váš inzerát nebo banner, ne za jeho vidění nebo zobrazení

1. Vkládejte i dynamické klíčové slovo!

Za pomoci tohoto triku v AdWords můžete ve svých textech určit různé části, které budou zaplněny klíčovým slovem. Určitě Vám to může pomoci při spouštění reklamy pro široký sortiment produktů. Obzvlášť, pokud ještě nevíte jak často budou uživatelé různá klíčová slova hledat. Dynamickým vkládaním klíčových slov, můžete výrazně zvýšit CTR (míru prokliku). „Do nadpisu popisků na Googlu a Seznam.cz vložte {Keyword:}, v případě eTargetu # KEYWORD #“

Příklad reklamních odkazů:

reklamní odkaz, PPC reklama

 

 

 

 

2. Výběr nejvhodnějších klíčových slov!

Dříve, než začnete sestavovat seznam klíčových slov, musíte si rozmyslet, které uživatele chcete oslovit – Vaši cílovou skupinu. Aby jste mohli zaujmout hledající, musíte „mluvit řečí jejich kmene“.

Pokud provozujete obchod zaměřený na další společnost, tzv. B2B obchod, poté by se Vaši zákazníci určite divili, proč se nevyjadřujete v profesionálním slangu. Jestli se zaměřujete na koncové zákazníky, měli by jste počítat s velice laickými otázkami na Vaše služby nebo produkty. Proto rozlišujme, kdo hledá „světelné zařízení“ a kdo naopak „žárovky“.

Dalším důležitým krokem při nasazení klíčových slov je jejich vyhledávanost. Častým problémem je, že klienti inzerují na vysokokonkurenční slova, případně na slova, která nejsou vůbec vyhledávána. Proto je potřebné udělat si analýzu klíčových slov, která se vyhledávají v souvislosti se zaměřením Vašeho webu. Pro analýzu klíčových slov používejte nástroj pro návrh klíčových slov Google AdWords.

3. Správné nastavení shody klíčových slov!

Google AdWords umožňuje nastavit klíčová slova do různých typů shody. Co samozřejmě ovlivňuje úspěšnost a ziskovost celé kampaně. Google AdWords nabízí 5 typů shody. Jedná se o:

  1. volný typ shody
  2. přesná shoda
  3. frázová shoda
  4. modifikovaná shoda
  5. negativní slova

Pro každé klíčové slovo zacílené na vyhledávání můžete určit jedno z těchto čtyř nastavení. Pokud chcete použít možnost shody klíčových slov, stačí přidat do klíčového slova příslušnou interpunkci: Volná shoda: klíčové slovo

Frázová shoda: „klíčové slovo“

Přesná shoda: [klíčové slovo]

Vylučující shoda: -klíčové slovo

Modifikovaná shoda: +klíčové slovo

Rovněž pro různé typy shody klíčového slova můžete nastavit jinou maximální cenu za klik, protože Google AdWords je považuje za rozdílná klíčová slova. Použitím vhodných možností shody pro klíčová slova dokážete lépe splnit své cíle v oblasti návratnosti investic.

DOPORUČUJEME využívat modifikovanou volnou shodu. Je to stav mezi volnou shodou a frázovou shodou. Pokud chcete modifikátor použít, umístěte přímo před jedno příp. více slov v klíčovém slovu ve volné shodě znak plus (+). Každé slovo, před kterým stojí znak +, se musí objevit ve vyhledávání uživatele v přesné podobě nebo jako blízká varianta.

4. Oddělte reklamu ve vyhledávání od reklamy v kontextu

Proč oddělit vyhledávání od kontextové kampaně? Častou chybou začátečníků je nastavení kampaní  pro vyhledávací i reklamní síť (kontext) zároveň. Pro oddělení kampaní hovoří především volba klíčových slov. Ve vyhledávaní je nutné snažit se přesně vystihnout otázku uživatele a nabídnout mu relevantní odpověď svou reklamou. Zatím, co v obsahové síti jde spíš o obecnější popis témy. Důvody pro oddělení kampaně:

  • Rozdílná maximální cena překliku
  • Jiné cílení kampaní
  • Jiná cílová skupina
  • Rozdílná míra překliku (CTR)
  • Rozdílný počet konverzí

ppc reklama

5. Odkazy na první stránku – titulku

Cílová stránka, landing page, je stránka na webu, na kterou se uživatel dostane přímo po kliknutí na PPC inzerát nebo banner.

Posílat všechny uživatele na jedinou stránku – nejčastěji na úvodní stránku, je velice častá a zásadní chyba! Pokud prodáváte květiny a cílíte na klíčové slovo „ozdobné květináče“, posílejte potencionálního zákazníka na stránku, kde skutečně ozdobné květináče najde, ale ne na titulku nebo na neexistující stranu s chybovou hláškou 404!

Kliknutím na reklamu uživatel vě většině případů směřuje k jasně danému cíli, ktorého chce dosáhnout.

Častým problémem kampaní je, že inzeráty jsou cíleny přímo na hlavní stránku webu, kde uživatel nenajde požadovaný produkt, ale dokonce může mít problém i daný produkt vůbec najít prostřednictvím vyhledávání nebo jiných navigačních prvků. Návrhu a výběru cílové stránky by měla být věnovaná dostatečná pozornost.

Aktivujte si zobrazení Cílové URL: ppc reklama

6. PPC kampaň nestačí spustit a nechat běžet

Zejména v oblastích s vyšší konkurencí. Efektivní reklamní kampaň se nezaobejde bez neustálého sledování konkurence (naše pozice a pozice konkurence, texty inzerátů konkurence), průběžného měnění cen (CPC – cost per click) nebo přizpůsobování denních rozpočtů. Kromě toho je někdy potřeba doplnit do reklamních sestav klíčová slova nebo aktuální inzeráty. To vše spolu s průběžným testováním, vyhodnocováním a následným upravováním je zárukou úspěšné reklamní kampané. Efektivní reklamní PPC kampaň si vyžaduje neustálou optimalizaci, inovaci, sledování trendů a samozřejmě i konkurence.

Nejlepší cestou k dosažení úspěchu je svěřit svou PPC kampaň odborníkům!

Mám zájem o PPC kampaň pro mou web stránku nebo e-shop.

objednat ppc kampaň

Nejste si jisti nastavením Vaší PPC reklamní kampaně? – kontaktujte nás.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.

Diskuse k článku