Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

TOP 5 SEO mýtů

1. Na přirozených pozicích webu nezáleží, orientujte se pouze na PPCCHYBA!

Interní přelinkování webu, vyplnění metatagů Title, zahuštění textu klíčovými slovy a jejich zadefinování, alternativní tagy k obrázkům, registrace do katalogových vyhledávačů apod., to vše přispívá k výraznému zlepšení pozic a indexaci Vašich www stránek nebo e-shopů ve vyhledávačích. Přirozené vyhledávání je dobrým zdrojem návštěvnosti a v podstatě Vás kromě času stráveného nad optimalizací webu nic navíc nestojí.

2. Výměna zpětných odkazů je zláCHYBA!

V minulosti panovaly názory, že placená forma reklamní inzercie je nezisková, dokonce nákup odkazů byl Googlem zakázán a vyhodnocen jako nepovolená optimalizační praktika.

Existuje relevantní důkaz, že placené odkazy mohou Vašemu webu více uškodit jako pomoci.

Například stará dobrá SEO lišta – na lákavé inzeráty typu: „Nabízíme Vám 10 000 zpětných odkazů, neváhejte a využijte výhodnou nabídku!“ naletěli mnozí. Při detailní analýze uvedených zpětných odkazů jsme mezi 10 000 backlinkami našli až 1, který obsahově souvisel s webem klienta.

Mějme však na paměti, že zpětné odkazy nemusí být pouze placené a pro vyhledávače nepodstatné.

3. Na hustotě klíčových slov nezáležíCHYBA!

Věřte-nevěřte, ale vyhledávače (resp. jejich „-boti“, odvozeno od slova GoogleBot, SeznamBot) využívají algoritmy na výpočet hustoty klíčových slov. Nám, běžným adminům postačí k měření hustoty klíčových slov např. www.ranks.nl/tools/spider.html.

Příklad perfektního zahuštění textu klíčovými slovy:

V praxi se nám vždy osvědčilo rozumně zahustit optimalizovanou podstránku klíčovými slovy.

4. Staré (pravidla SEO optimalizace), ale dobréCHYBA!

Zastaralé SEO praktiky mají asi takový úžitek jako oježděné pneumatiky na aute. Sice ušetříte, ale můžete na to doplatit.

I toto je jeden z důvodů, proč na některých titulních stránkách stále nacházíme věty à la: „Náš zákazník, náš pán“ … nebylo toto sloganem obchodů v minulém režimu?

Neustále proto sledujte novinky z oblasti internetové reklamy – například i zde na našem blogu

5. Stačí mi kvalitní obsah – OMYL!

Pokud se domníváte, že Vám k vytvoření úspěšných stránek stačí kvalitní obsah, jste na velkém omylu.

Nepopíráme, že i kvalitní obsah přehnaný copywritingem má na výborném umístění Vašeho webu markantní podíl, ALE… co sociální sítě?, co kvalitní backlinky na Váš web? …

Dnes platí, že kdo není na Facebooku nebo Twitteru jakoby ani neexistoval.

Nezapomínejte, že to, co je obsahovou součástí stránek by mělo být i součástí popisků, reklamních sestav a všech dalších aktivit spojených s optimalizací Vašeho webu.

Zbytečně budete na stránkách prodávat nejlevnější plastová okna a spoléhat se na to, že si Vás zákazníci najdou.

Bez registrace do katalogových vyhledávačů a SEO optimalizace to bohužel nepůjde.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku