Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Podnikání na internetu – v jaké oblasti se vyplatí podnikat?

oblasti podnikání na internetu, v čem podnikat na internetuChcete podnikat, ale nevíte s čím?

Máte nápady, ale nejste si jistí zda-li jsou předurčeny na úspěch?

Máte otázky, ale nevíte, komu je adresovat?

Nevadí, čtěte dál a inspirujte se, poradíme Vám, pro jaké odvětví se rozhodnout.

Dobré je využít starý dobrý brainstorming – sepište si všechny Vaše nápady, nehodnoťte je a neodsuzujte. S odstupem času si seznam znovu projděte a snažte se na internetu a sociálních sítích dohledat co nejvíce informací k danému tématu. Zjistíte, jaká je konkurence v tomto odvětví, jaké produkty jsou nejprodávanější, jaká je odezva…

Pokud Vás nic originální nenapadne, stačí, když se inspirujete konkurencí a budete lepší jako ona.

Případně se přihlašte na školení nebo seminář o začátcích podnikání.

Pro slovenské ženy existuje úspěšný portál ezeny.sk, který pravidelně organizuje workshopy o online podnikání.

Další informace najdete i na našem blogu ByznysBlog.cz.

V jaké oblasti začít podnikat?

1. ve stejné, jako doposud

– není nic snadnějšího než využít své dlouholeté zkušenosti a případně i vzdělání ve vlastním byznysu

– negativem je, že Vás bývalý zaměstnavatel může považovat za nekompromisního konkurenta a musíte si dát určitý čas pauzu (pokud ve Vaší poslední pracovní smlouvě byla zakomponována klauzule o tom, že po ukončení pracovního poměru nesmíte jistý čas podnikat ve stejné oblasti)

2. v oblasti, která Vás baví a je Vašim koníčkem

– znáte ten pocit, když Vás práce baví? Je smutné, že NE je zřejmě odpověď většiny populace.

No, nic není nemožné … věčný slogan jisté automobilové značky je toho důkazem. Schválně, kolik lidí ve Vašem okolí je se svojí prácí spokojených?

Nemusíte být jedním z nich, stačí, když se budete věnovat podnikání v té sféře, která Vás baví a která je Vaším hobby, ve které se vyznáte a cítíte se jako ryba ve vodě.

3. v té, která nabízí příležitosti

– poptávejte, hledejte mezery na trhu

– potřebovali jste v minulosti koupit nějaký produkt, ale našli jste jej pouze u zahraničního dodavatele? – staňte se distributorem tohoto produktu v České republice nebo na Slovensku

– jste kreativní a rádi vymýšlíte? – pokud jste autorem nějakého zajímavého produktu, zlepšováku nebo máte na svědomí inovaci, zkuste se prosadit i tímto způsobem

– vybavte si patent nebo požádejte Úřad průmyslového vlastnictví ČR o ochranu duševního vlastnictví

4. v takové, ve které již někdo podniká, ale dala by se vylepšit

– zamyslete se nad tím, s jakými firmami jste v poslední době byli v kontaktu

– jaké služby a produkty Vám v jejich nabídce chyběly?

– jakým způsobem by se daly vylepšit?

– s čím jste byli nespokojeni?

5. příp. stačí odkoupit licenci existujícího byznysu (franchising) a dát mu název své firmy

franchising je odbytový, marketingový systém, prostřednictvím kterého 1 strana (poskytovatel franchisingu) poskytuje druhé straně (přijímatel franchisingu) právo využívat balík práv průmyslového nebo duševního vlastnictví (franchise) s cílem výroby nebo marketingu konkrétního druhu zboží, služby, příp. technologie

– první případ franchisingu má na svědomí výroba šicích strojů SINGER, rozmach franchise odběratelů na přelomu 19. a 20.století zaznamenaly americké benzínové stanice

– franchisingový systém využívají zejména hotely, motely a fast-foody typu McDonald’s, KFC

-více info o franšízingu najdete na franchisinginfo.cz

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku