Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Vydělávejte na svých web stránkách!

Vlastníte web stránku, která nevydělává? Propadá se Vaše stránka na Googlu a Seznamu? Investujete do Vašich web stránek stovky nebo tisíce korun a zisk žádný? Mají Vaše stránky malou návštěvnost?

Pokud jste alespoň jednou odpověděli ANO, čtěte dál!

Často se setkávám s názory: Nejde to. Nedá se. Nefunguje to. Nemám na to čas. Nedaří se mi. Končím s byznysem…

Položili jste si otázku – proč? Pro efektivní fungování Vaší web stránky je potřebné vědět, jak a za kolik.

Kde je chyba? Špatně vyčleněný finanční rozpočet a jeho nesprávné použití!

V praxi se často setkávám se situacemi, kdy klient utratí celý svůj rozpočet na nepotřebné služby a různé jiné hlouposti. Leč na služby, do kterých je pro začínající web potřeba investovat, již klientům nezůstanou peníze.

Příklad z praxe:

Klientka si objednala 5 splátkových systémů, 10 doplňkových služeb, které jsou samozřejmě důležité, ale ne při spuštění webu. No a na PPC reklamu na Googlu a Seznamu, která by okamžitě přinesla nové návštěvníky, zůstal minimální rozpočet. Po 2 měsících podnikání ukončila 🙁 Toto snad nepotřebuje ani další komentář..

Jiný příklad:

Klient platil desetitisíce korun za reklamu v Googlu a Seznamu (spravoval a nastavil si ji sám). Samozřejmě bez jakékoliv optimalizace, sledování efektivity, přehledu konkurence apod. U nás správným nastavením a spravováním ušetřil 90% nákladů, které mohl dále použít na vytvoření podpůrných web stránek a jinou propagaci stránky. Možná, kdyby na nás nenarazil, také by skončil…

Chybou je, že mnohdy chtějí klienti ušetřit a snaží se, dělat si PPC , SEO a design sami. Bez jakýchkoliv znalostí, praxe, zkušeností… Je to jako kdybych si bylinkami léčila zápal plic. Možná na chvíli bych nemoc utlumila, ale konec konců i tak bych musela vyhledat lékařskou pomoc a investovat do léků – to je ještě ten lepší případ 🙂

A stejně je to i s byznysem. Lidé si neuvědomují, jaké katastrofální následky to může mít. V skutečnosti utratí mnohem víc, případně krachují a končí s podnikáním 🙁

NEPRODĚLAT – VYDĚLAT!

Na začátku doporučuji začít s web stránkou nebo e-shopem na pronájem, kde můžete testovat  jak Vám jde byznys a kolik času mu reálně dokážete věnovat. E-shop na pronájem je pro začátek skvělé řešení, už  jen z pohledu, že si můžete vybrat po čase jinou šablonu. Jen za pár stovek korun měsíčně můžete mít úspěšný web, na místo vysoké jednorázové investice, která nemusí vyjít.

Častokrát první, co klienti chtějí, je design na míru. Na začátek stačí přehledný, jednoduchý web design. Super design můžete mít i později, všechno má svůj čas. Je třeba si uvědomit, že zákazníci si nekupují Váš webdesign, ale Vaše produkty a služby! Myslete na to a peníze využijte efektivně!

Je velice potřebné umět a přijmout rady, kolik a kde investovat při internetovém podnikání!

Mnoho klientů se řídí heslem: „Za málo peněz, mnoho muziky“.

Dá se samozřejmě i to, ale jen poctivou komunikací, určením si rozpočtu a respektováním rad odborníků.

Po vyčlenění rozpočtu a stanovení  cílů, považuji za neodkladnou součást postupovat podle následujících kroků:

Základními kroky jsou:

  1. Správně vyplněné H1, H2… nadpisy
  2. Vyplněné vlastnosti stránek
  3. Poutavá titulka
  4. Správně nasazená klíčová slova
  5. Registrace do katalogů a srovnávačů zboží (Heureka.cz, Boziceny.cz,…)
  6. SEO optimalizace stránky
  7. PPC reklama
  8. Tvorba linkbuildingu
  9. Podpůrné stránky
  10. Facebook

Absolvovala Vaša stránka všechny tyto kroky a stále nic? Vyplňte SPRÁVNĚ vlastnosti stránek, H1, H2 nadpisy

Je velice důležité mít správně vyplněný popisek, název stránky pro vyhledávače a klíčová slova.

Nejlépe je vyplnit popisky unikátně na každé podstránce.

  • Pozor! V popisu, klíčových slovech a názvu stránek uvádějte klíčová slova, pod kterými předpokládáte, že Vás budou hledat Vaši potenciální klienti přes vyhledávače (Google, Seznam).
  • Při každé stránce se zaměřte na 2-3 klíčová slova, která opakujte v nadpisu, popisu i klíčových slovech.
  • Chyby, kterým se vyhněte: neopakujte to stejné všude, je nutné popisky měnit, v opačném případě je Google odignoruje. Slova oddělujte čárkou a mezerou, špatně je: kosmetika,parfem,parfémy. Správně je: kosmetika, parfem, parfémy

vlastnosti stránek, optimalizace, seo optimalizace, internetová reklama

Poutavá titulka

Donuťte čtenáře číst dál!

Denně vidím na titulce nadpis: Vítejte na našich stránkách. Vítejte na našem e-shopu apod. – ŠPATNĚ! Titulní stránka webu musí dokázat udržet pozornost potenciálního zákazníka natolik, aby do 10-ti vteřin stránku neopustil, ale nakoupil!

Jak na to?

  • Zaměřte se na to nejdůležitější

Proč chodit kolem vařící se kaše? Pokud máte k dispozici zajímavou, časově omezenou akci, výprodej apod., nenuťte potenciální zákazníky číst omáčky. Naservírujte jim hotovou informaci – 3D Neo Plazma nyní se slevou 40%.

  • Kuriozita, komparace, fakta? – využijte je do nadpisu
  • Pracujte s čísly
  • Používejte tázací věty

Sledujte Bounce Rate (míra opuštění)

Co znamená míra opuštění? Návštěvník přišel na Váš web, ale to, co viděl, jej neuspokojilo a okamžitě odešel. Návštěvník nikam  neklikl, okamžitě odchází. Zkuste se lépe zamyslet, proč z dané podstránky lidé hned odcházejí – nenašli na podstránce návštěvníci to, co hledali?

Popracujte na Vašich titulních stránkách a v dalším článku se dozvíte více…

PS: Nevěšte podnikání na hřebík. Jsme tu pro Vás my, tým odborníků, kteří vytvářejí úspěšné web stránky 🙂

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.

Diskuse k článku