Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Vydělávejte na svých web stránkách 2

SEO optimalizace, internetová reklama, PPC reklamaMinulý týden jsme si co to řekli o vyčlenění rozpočtu, úpravě web stránek a postoji k podnikání.

Pevně věřím, že jste popracovali na svých web stránkách a proto si dovolím pokračovat v dalších zásadních krocích!

1 . Správně nasazená klíčová slova na web stránce

Jde mě porazit, když na web stránkách vidím nesmyslně vložená klíčová slova, pod kterými Vás nikdo nikdy nenajde!

Prodáváte „svatební ozdoby“, ale na titulní stránce jste napsali text „vše o svatbě“ a motto stránky je „svatební den“? Chyba!

  • Nikdo Vás nebude hledat pod pojmem „svatební den“. Lidé budou hledat pojmy „svatební výzdoba“, „výzdoba na svatbu“, „aranžérské potřeby“, tato hlavní klíčová slova umístěte více krát na titulku, do motta stránky, do nadpisu stránky a všude, kde se to hodí.
  • Na každé stránce doporučuji věnovat se zejména 2-3 klíčovým pojmům. U dalších podstránek se zaměřte na jiné 2-3 klíčové pojmy.

TIP: jak zjistíte, která klíčová slova se v daném segmentu vyhledávají?

  • Používejte Google KeyWord Analyzer
    Pomocí tohoto nástroje si můžete vyselektovat nejfrekventovanější hledaná slova a slovní spojení.
  • Uvádějte vyhledávaná klíčová slova v textech a obrázcích!
  • V samotných textech používejte dostatek klíčových slov. Pozor na správné zahuštění textu!

Příklad: Vytvořte si linkovaný text, který obsahuje důležité klíčové slovo. Linkujte např. hlavní podkategorie obchodu. Návod na vytváření hypertextových odkazů zde.

2 . Registrujte se do katalogů a srovnávačů zboží

Prostřednictvím registrace vytváříte kvalitní zpětné odkazy (hyperlinky směřující z jiných webů na Váš web). Internetové katalogy jsou důležitým zdrojem odkazů na Váš web.

  • Čím více zpětných odkazů bude mít Vaše  web stránka, tím výše ve výsledcích vyhledávání se může umístit.

Věděli jste o tom, že srovnávače zboží jsou důležitým zdrojem objednávek?

3. SEO optimalizace stránky

Obrovský počet  web stránek na internetu má za následek vznik potřeby optimalizace web stránek na internetu.

V nejpoužívanějším vyhledávači na světě (Google) se nachází více než 21 miliard zaindexovaných web stránek. Proto uspět a být na prvních místech v přirozených výsledcích vyhledávání není snadné. Optimalizace pro vyhledávače - SEO, Vám umožní dostat se na první místa ve vyhledávačích (Google, Seznam) a tím Vám zvýšit návštěvnost Vaší stránky a dlouhou dobu Vám přivádět návštěvníky přímo na Váš web.

SEO je soubor praktik, pomocí kterých se Vaše web stránky uspořádají a přizpůsobí standardům! Jedná se o analýzu klíčových slov, úpravu on-page faktorů a textů (copywriting), vytváření zpětných odkazů (linkbuilding). Pro fajnšmekry, kteří mají zájem si SEO dělat sami, bez svěření se do rukou odborníkům :) , doporučuji SEO analýzu a následně jen trpělivě a svědomitě neustále pracovat na SEO optimalizaci!

Je dobré uvědomit si, že první měřitelné výsledky budou viditelné nejdříve po měsíci práce na web stránce. Z dlouhodobého hlediska je optimalizace určitě méně nákladná a mnohonásobně trvalejší než placená reklama.

Ukázka SEO – vyhledávané bylo spojení dj and car audio:

seo optimalizace,s eo

4. PPC reklama

Hlavní výhodou PPC reklamy je, že jste okamžitě viditelní a první výsledky se dostavují za pár hodin. Výhodou je, že můžete vydělávat i s neoptimalizovaným webem, protože se dostanete na popřední sponzorované odkazy ve výsledcích vyhledávání (SERP). Jednoznačně doporučuji kombinaci kvalitní SEO optimalizace a dobře zacílených PPC reklamních kampaní, až tehdy se dostaví maximální výsledky.

PPC je…

  • Nejefektivnější forma inzerce v poměru cena/přínos, efektivnější než jakýkoliv jiný typ reklamy.
  • Rychlá – reklamní kampaň se dá spustit za pár hodin
  • Reklama je měřitelná. Reklamu v novinách, rádiu, televizi, prakticky neumíte měřit, ale efektivitu PPC kampaně měřit dokážete.
  • Na Váš web prostřednictvím Googlu přijdou pouze návštěvníci, kteří mají zájem o core byznys Vašeho podnikání.

Pokud se rozhodnete spravovat si PPC kampaň, jednoznačně doporučuji nastudovat si pár dobrých rad pro úspěšné fungování kampaně! Do popředí bych dala samostatný článek http://blog.byznysweb.cz/2011/10/nejcastejsi-chyby-v-ppc-reklame-jak-se-jim-vyhybat, pomocí kterého se můžete vyhnout fatálním chybám v PPC.

Ukázka PPC:

 

ppc, ppc reklama

5. Linkbuilding

Linkbuilding je jeden z off-page faktorů. Lze nazvat budováním odkazů. Dostatek kvalitních zpětných odkazů Vám zaručí zvýšení návštěvnosti a zlepšení pozice ve vyhledávačích. Jde v podstatě o webovou obdobu public relations (PR). Kdysi neplacené aktivity, jsou dnes čím dál tím více placené. Linkbuilding má jiné cíle jako reklama, především právě vytvářením vztahů s veřejností.

Linkbuilding můžeme rozdělit do dvou kategorií:

Pasivní:

  • registrace do katalogů
  • nepřímý link building
  • publikování kvalitních PR článků

Aktivní:

  • nákup zpětných odkazů. Sami žádáme majitele web stránek, aby si s námi vyměnili odkaz.

Odborně realizovaný link building Vám zabezpečí…

  • vyšší cílenou návštěvnost ze stránek, která zvyšuje Váš prodej,
  • tvorbu značky, povědomí a důvěryhodnost Vašich stránek,
  • zvýšení hodnocení web stránky (Page Rating),
  • zlepšení pozic Vašich web stránek ve vyhledávačích

Získáte tak důvěru vyhledávačů, co je základ úspěšné optimalizace a vysoké návštěvnosti pro Vaši web stránku!

Důležité je, aby odkaz na Vaši web stránku obsahoval klíčová slova, např.: „ByznysWeb.cz – tvorba web stránek“.

6 . Vytvářejte podpůrné stránky

Poslední formou, která je zde již dlouho, ale není o ní moc slyšet, jsou tzv. podpůrné weby nebo taky microsites.

Co je podstatou pomocného webu? Podpůrný web (microsites) je malý web, který si klade za cíl propagovat určitý produkt nebo část služeb. Vytvořit pomocný web můžete zde.

Výhody podpůrného webu:

  • finanční náklady – podpůrný web můžete mít již za pár stovek korun
  • malý rozsah – návštěvník se rychle dozví informace o produktech na stránce
  • jednoduchá navigace – návštěvník se na webu snadno a rychle zorientuje
  • přímý zásah klienta – podpůrné weby se dají lépe posílit na konkrétní klíčová slova ve vyhledávačích
  • z podpůrného webu můžete odkazovat na hlavní web

Podpůrný web má výbornou efektivitu v poměru cena/možný zisk. Předpokladem je, že se na jedno – dvě slova umístíte na předních pozicích ve vyhledávačích. Získejte tak pravidelný přísun návštěvníků. Z podpůrného webu můžete zároveň odkazovat na vlastní web a tím posílíte ve vyhledávačích i hlavní stránky!

7 . Využijte ve Váš prospěch podpůrní stránku na Facebooku / skupinu na Facebooku

Firemní stránky na Facebooku jsou příjemným zpestřením v komunikaci firmy se zákazníky a účinným nástrojem jak od nich získat zpětnou vazbu. Vlastní firemní stránka na Facebooku je taky nevyhnutným předpokladem pro působení Vaší firmy v rámci této sociální sítě.

Zavedením Facebook stránky získáte výborný zpětný odkaz pro Google. Tento zpětný odkaz se většinou rychle zařadí mezi top 3 zpětné odkazy.

Propagujte svojí Facebook stránku

Firemní stránky na Facebooku jsou vítaným zpestřením v komunikaci firmy se zákazníky a účinným nástrojem jak od nich získat feedback.

  • umístěte na Váš web ikonku Facebooku s textem „staňte se fanouškem!“ s hyperlinkou na Vaši podpůrnou stránku, ikonku je vhodné umístit na všechny podstránky
  • máte neomezené možnosti vyzvat kamarády, aby Vás doporučili dál svým známým
  • je možné zaplatit si reklamu na Facebooku

Výhody reklamy na Facebooku

  • přesné cílení reklamy podle věkové kategorie, pohlaví, záujmů, jazyků, regionu a vzdělání,
  • velké množství zobrazení reklamy,
  • budování značky a image,
  • zvyšující se počet uživatelů na Facebooku. Facebook patří mezi největší sociální sítě na internetu

Facebook stránky a reklama je určená pro každého, kdo by rád propagoval svou firmu v rámci dnes největší sociální sítě Facebook!

Nezáleží na tom, o jakou velkou firmu se jedná – důležité je to, co chcete svým zákazníkům, stávajícím nebo potencionálním, oznámit.

PS: Nemrhejte svým časem přejídaním se vánočního cukroví a věnujte se o svátcích optimalizaci Vašich web stránek :-)

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.

Diskuse k článku