Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Využití sociálních sítí a mobilních zařízení v online marketingu

Význam sociálních sítí a mobilních zařízení pro Vaše web stránky a internetové obchody

Na konferenci Internet je sexy, díky které Vám pravidelne nabízíme nejnovější trendy ze světa online marketingu, odzněla i přednáška na tému SO – LO – MO.

sociální sítě a marketing, mobily a marketingSociální sítě a mobily jako online marketingové nástroje pro podnikání na internetu.

Co má americký pojem SO – LO – MO společné s internetovým podnikáním v České republice?

Dokáže pro naše e-shopy získat nové zákazníky a zpropagovat naše produkty?

Název SO-LO-MO označuje trend online marketingu – SOCIAL – LOCAL – MOBILE.

Ztotožnění se s touto skratkou znamená zaměřit se ve Vašem online podnikání na:

1. sociální sítě a fanoušky (SOCIAL)

2. město, okolí a krajinu, ve které působíte (LOCAL)

3. mobilní zařízení a masivní nárust jejich používání (MOBILE)

 

Kdo není na Facebooku, nežije

facebook, sociální síťÚlohu Facebook podpůrných stránek, Google + pro firmy, resp. jiných sociálních sítí již nepochybně znáte.

O tom, že na Facebooku Vás od kohokoliv na světě dělí v průměru 4 přátelé, jste možná slyšeli.

Pokud nejste sociální a nepropagujete svůj byznys na sociálních sítích, je čas, aby jste tak učinili.

Být sociální v online marketingu znamená:

  1. uspokojit jednu ze základních lidských potřeb – začlenit se do sociální skupiny nebo společenství a nebýt sám
  2. zaregistrovat svou firmu na Facebook, Google +, Twitter, Youtube.com
  3. být aktivní na sociální síti (získavát nové fanoušky, sdílet obsah, komunikovat s fanoušky a pravidelně přispívat hodnotnými statusy…)
  4. rozšířit své reklamní kampaně i na sociální sítě – např.  PPC na Facebooku

Vaše web stránky nebo e-shop jsou sociální, pokud:

Jak mít LOKÁL ve svém LOCAL

google mapsVýzkumy z Nielsen Research poukazují na fakt, že člověk se cítí socializován a komfortně v okruhu cca 1 km od místa trvalého bydliště, zaměstnání nebo oblíbeného podniku.

Pokud máte kamennou prodejnu a internetový obchod, určitě chcete, aby je zákazníci navštěvovali. Propagace Vaší prodejny není jen o tom, aby byl nápis na dveřích dobře viditelný, je nutné zaměřit se i na propagaci sídla firmy nebo adresy kamenné prodejny na internetu.

Jak mít LOCAL byznys?

  1. v první řadě vyplňte korektně sekci KONTAKT na Vašem webu – zadejte reálnou adresu sídla, aktuální telefonní čísla a kontaktní maily
  2. doplňte Google mapu na web
  3. změní-li se v průběhu podnikání adresa Vašeho sídla nebo adresa obchodu, nezapomeňte údaje aktualizovat i ve vyhledávačích a srovnávačích zboží
  4. pokuste se získat recenze na Váš podnik, prodejnu, e-shop přímo od zákazníků (jestli se Vám to nepodaří, využijte blogery) – recenze propagujte na sociálních sítích

Když máš mobil, jsi zaručeně MOBILE

iphone, smartphonePOZOR! Není mobil jako mobil!

V pojmu SOCIAL – LOCAL – MOBILE označuje mobile přídavné jméno mobilní. Mobilní znamená mít všude přístup, mít mobilní internet, používat a stahovat mobilní aplikace, mít přes mobil propojení na sociální sítě … to vše je součastí smartphonů.

V České republice se za rok 2011 předalo více než 750 000 smartphonů, na Slovensku je momentálně 1 milion uživatelů smartphonů. Předpokládá se, že do roku 2014 bude počet přístupů na internet ze smartphonů vyšší než z klasických počítačů nebo notebooků.

Jak mít mobilní web stránky, e-shop?

Momentálně je mobilnost www stránky u nás součástí reklamní kampaně zaměřené na mobilní zařízení – Google AdMob.

Proto, pokud uvažujete Váš online byznys rozšířit i na neustále narůstající skupinu uživatelů smartphonů, ubírejte se minimálně touto cestou.

O pár let k nám proniknou další možnosti aplikace SOCIAL – LOCAL – MOBILE a budeme se moci inspirovat například americkým prodejcem chovatelských potřeb, který zveřejnil na svých fan stránkach informace o akci, díky které psíčkaři mohli dostat psí pamlsky zdarma.

Podmínkou bylo „checknout se“ (označit prostřednictvím aplikace) před obchodem s chovatelskými potřebami na procházce se psem.

Vynikající příklad spojení všech 3 atribůtů – v rámci SOCIAL využili sociální sítě jako informační médium, v rámci LOCAL označení před prodejnou a MOBILE zastoupily iPhony.

Aplikace SOCIAL – LOCAL – MOBILE na podnikání v České republice

Pokud máte prodejnu nebo restauraci, nabídněte zákazníkům slevu na Vaše zboží nebo jídlo. Jedinou podmínkou je, že před platbou vykonají zákazníci přes mobil akci na sociální síti:

  • stanou se fanouškem Vaší fan stránky
  • dají Like
  • sdílejí Vaši fan stránku
  • checknou se prostřednictvím geolokalizační služby (Foursquare, Google Places…)
  • 1-2 větami napíší referenci na produkt nebo jídlo

Tímto způsobem získáte perfektní reklamu – osobní doporučení je totiž ten nejlepší způsob propagace.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku