Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Facebook marketing – dost bylo zanedbávání, začněte se mu věnovat!

facebook, facebook marketingSociální síť Facebook je nám neustále v patách. Majitele smartphonů provází na každém kroku. Do konce března 2012 má počet uživatelů Facebooku dosáhnout hranici 900 milionů. I přes to se často setkáváme s klienty, kteří na Facebooku nemají vytvořen ani firemní nebo osobní profil.

Jak založit firemní profil na Facebooku?

Pokud s Facebookem nemáte doposud žádné zkušenosti, doporučujeme nejdříve vytvořit si osobní profil. Poté si založíte firemní Fan stránku: http://www.facebook.com/pages/create.php

firemní profil na facebooku, fan page na facebooku

10 tipů jak zvládnout Facebook marketing

  1. Fan stránka na Facebooku by měla obsahovat všechny „BIO“ údaje – název firmy, www stránku, kontakt, popis činnosti… V případě, že nabízíte i konkrétní produkty nebo služby, založte si tzv. produktové fotogalerie a k obrázkům doplňte i konkrétní popisky. Inspirujte se Vaší přímou konkurencí – o čem jsou jejiich statusy, jaké fotografie mají úspěch u fanoušků, které statusy mají nejvíce „lajků“ …
  2. Propojte Vaši Fan stránku na Facebooku s web stránkou nebo e-shopem – využijte tzv. sociální pluginy nebo like boxy, resp. like buttony.
  3. Vhodné je umožnit návštěvníkům web stránky „lajkovat“ Vaše produkty přímo na stránce – v detailu produktu nebo v článku.
  4. Pokud máte na webu jazykové verze, vytvořte si samostatnou  Fan stránku pro každou z nich.
  5. Optimální dny na přidávání statusů na Facebook jsou neděle a čtvrtek. Počítejte s tím, že Vaši fanoušci se většinou na Facebook připojí ve večerních hodinách. Jestli nemáte možnost být online v čase jako Vaši fanoušci, příspěvky zveřejněte na konci pracovní doby. Status si je najde.
  6. Informujte fanoušky o soutěži probíhající na Vašem webu! – Facebook nabízí různé aplikace na soutěže. Pravidla soutěží na Facebooku najdete zde. V pravidlách soutěží se kromě jiného dočtete, že že používání tlačítka „Líbí se mi“ v soutěži nebo registrace fanoušků „za odměnu“  jsou zakázány. Soutěž zaregistrujte i na soutěžní portály.
  7. Prezentujte akce, výprodeje a novinky i s využitím hyperlinku na konkrétní sekci na webu – vytváříte tak backlinky na Váš web / eshop.
  8. Kromě toho, že je Facebook vhodným místem na bezplatnou propagaci Vaší firmy, www stránky nebo e-shopu, nabízí i placenou PPC reklamu.
  9. Pokud máte možnost, organizujte eventy – jestli máte např. kamennou prodejnu, kavárnu, restauraci, bar … zorganizujte akci, v rámci které všichni zúčastnění získají bonus k nákupu nebo slevu na nákup.
  10. Tagujte (označte) na fotkách svůj team pracovníků, sebe a event. i své fanoušky.

 

Neočekávejte od Facebooku zázraky. Počet fanoušků bude růst pozvolna (existuje i možnost  zakoupení databáze  „fanoušků“). Reciprocita v sociálních sítích nefunguje. Častokrát platí, že čím více dáte, tím méně dostanete, resp. reakce fanoušků jsou negativní.

 

Pokud považujete marketing na Facebooku za možnost měřit sociální vztahy, budete zřejmě zklamáni. Sociální vztahy sa měřit nedají.
Počítejte s tím, že se na Vaší Fan stránce objeví i negativní reakce. Neznamená to ale, že marketing na Facebooku děláte špatně. Potenciální zákazníky nebo návštěvníky Vaší Fan stránky více ovlivňuje, když vidí, že na zdi máte 9 pozitivních a 1 negativní reakci, než 10 pozitivních. Negativní reakce Vás vykreslují v reálném světle. Nikdo není dokonalý a o to přesně na sociálních sítích jde – nehrát si na bohy, ale být přirození.

facebook marketing, marketing na facebookuProč mít Fan stránku na Facebooku?

        • podnikat na internetu a nebýt On-line je absurdní
        • Facebook je skvělým místem na komunikaci s fanoušky
        • prostřednictvím sociální sítě Facebook se o Vás šíří reference, potenciálním klientům často pomohou v rozhodování při nákupu produktů
        • další kvalitní zpětný odkaz na Váš web
        • výzva k akci na Fan stránce dokáže ztrojnásobit počet lajků u produktu, statusu …

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Polakovičová Ing. Jana Polakovičová - Sales manager. Věnuje se internetovému marketingu (zejména SEO optimalizaci), zákaznické podpoře (BiznisWeb.sk), školením a testováním nové verze redakčního systému pro tvorbu web stránek a internetových obchodů.

Diskuse k článku