Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Sponzorované příběhy – jak za málo peněz získat mnoho Facebook fanoušků

Určitě každý z Vás již slyšel, případně využil možnosti PPC reklamy na Facebooku. Trápíte se s nízkým počtem nových fanoušků, neroste jejich počet? Tomu je konec! Využijte nákup fanoušků přes sponzorované příběhy! Denně stovky nových fanoušků…

Facebook spustil sponzorované příběhy. Začátkem ledna 2012 se tato forma reklamy na Facebooku přesunula do hlavního Feedu uživatelů jako tzv. Sponzorované příběhy. Sponzorované příběhy se stávají jednou z nejpreferovanějších forem reklamy.

Princip fungování sponzorovaných příběhů

facebook, sponzorované příběhy

Princip je obdobný jako klasická reklama na Facebooku. Rozdíl spočívá v tom, že reklamní odkazy nemusíte psát, odkazy se automaticky vytvoří z aktivity fanoušků stránky. Jedná se o běžné příspěvky, které s Vámi sdílejí Vaši přátelé nebo stránky, které se Vám líbí.

Příklad: Pokud kliknu na nějaké stránce, která má spuštěnou kampaň přes sponzorované příběhy, na tlačítko „like“, mým kamarádům se tato aktivita zobrazí na zdi a ještě i na místě, kde se nachází Facebook reklama. Jako první se zobrazí sponzorované příběhy a níže PPC Facebook reklama.

Z jakých aktivit se mohou stát sponzorované příběhy?

  • Když se někomu líbí nějaká stránka
  • Když se někomu líbí příspěvek nebo komentář na stránce
  • Když někdo zareaguje na pozvánku nebo událost stránky
  • Když někdo oznámí polohu z nějakého místa
  • Když někdo hraje hru nebo používá aplikaci
  • Když se někomu líbí webová stránka nebo ji sdílí

 

Výhody sponzorovaných příběhů

  • tento typ reklamy je řádově levnější než běžná PPC reklama na Facebooku
  • sponzorované příběhy se týkají aktivity Vašich přátel a stránek Facebooku
  • reklamní text a grafika jsou automaticky generovány z příspěvků uživatelů
  • míra konverze na fanouška je mnohem vyšší

Nastavení kampaně

Nastavení sponzorovaných příběhů je velice jednoduché. Pokud již máte zkušenosti s klasickými reklamami na Facebooku, bude to pro Vás hračka. Stačí, když půjdete na stránku Facebook Advertising a kliknete na Vytvořit reklamu. Následně si vyberte destinaci, kam chcete „fanoušky“ posílat ( stránka, akce, aplikace, místo). Typ reklamy vyberte Sponzorované příběhy.

facebook sponzorované příběhy

Cílení Facebook Sponzorované příběhy

Cílení v tomto případě reklamy je velice zajímavé. Můžete využít různé možnosti jako např. Cílit na krajinu, věk, pohlaví, zájmy a nejzajímavějším je cílení na okruh uživatelů.

Můžete si vybrat z možnosti cílit na uživatele, kteří nejsou fanoušky Vaší stránky a naopak. Případně pokročilé cílení na okruhy uživatelů.

ppc reklama, reklama na facebooku, facebook sponzorované příběhy

Cena a plánování Facebook reklamy Sponzorované příběhy

Výška rozpočtu je podle Vašeho uvážení. Výhodou je denní rozpočet, časový plán a doporučená cena za klik. V případě, že máte odsledováno, v jakém časovém období je zvýšená návštěvnost a konverzní poměr Vaší stránky, doporučuji využít časové plánování reklam. U rozsáhlejších kampaní se svěřte do rukou odborníků, kteří Vám efektivně nastaví PPC reklamu na Facebooku, případně poradí při tvorbě Facebook firemní stránky.

sponzorované příběhy na facebooku, zvýšení počtu fanoušků na facebooku

Závěreční krok 🙂

Posledním krokem je pouze sumarizace nastavení reklamy. Pomocí sponzorovaných příběhů dokážete jednoduchým nastavením a cílením reklamy oslovit své přátele, existující fanoušky stránky nebo uživatele aplikací. Pokud máte vytvořenou stránku s jistým počtem fanoušků, zde je návod jak zvýšit Váš úspěch.

sponzorované příběhy, sponzorované příběhy na facebooku, facebook fanouškové

Praktický význam nákupu fanoušků

Před spuštěním nákupu fanoušků pro našeho klienta jsme byli v obavách – bude mít nákup fanoušků význam? Co když nakoupíme množství fanoušků, kteří nebudou mít další zájem o klientovu stránku; co když se nezvýší konverzní poměr a dosah Facebook stránky se nijak nezvýší…

Praktická ukázka:

Nárůst po sponzorovaných odkazech Facebooku

Přirozený dosah vzrostl z průměrného oslovení 400 fanoušků denně na 1200 fanoušků denně (+300%). Virální dosah vzrostl z 250 oslovených fanoušků až na 2600 fanoušků denně (+1040%). Počet fanoušků vzrostl díky reklamě o 55%. Samozřejmě, je potřeba na zeď Facebook firemní stránky denně uveřejňovat kvalitnější obsah. V našem případě klient pouze pokračoval v zveřejňování podobného obsahu jako před spuštěním nákupu fanoušků.

Našemu klientovi v prvních dnech výrazně stoupl počet oslovených fanoušků ve věkové kategorii 13-17 let. Fanoušci v této věkové kategorii se stávají fanoušky jakékoliv stránky a proto nepovažuji tuto věkovou skupinu za potřebnou. Z uvedeného důvodu jsem ihned nastavila cílení od věku 18 let. Po tomto nastavení se mi většina fanoušků jevila 18 + 🙂

Doporučuji Vám stanovit si cíle a věkové zaměření . Přírůstku nových fanoušků pod 18 let věkové omezení úplně nezabrání, ale alespoň jej omezí. Avšak nepovažuji to za zásadní problém.

Naše obavy se nenaplnili, dosah se zvýšil několikanásobně a neklesl ani při zastavení reklamní kampaně. Pokud i Vy potřebuje zvýšit návštěvnost, získat nové fanoušky, jsme zde pro Vás. Kontaktujte nás!

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.

Diskuse k článku