Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

PINTEREST – nástěnka, která Vám přivede nové návštěvníky na web stránky / e-shop

pinterest, nová sociální síť pinterest

Sociální síť Pinterest má velké šance na převálcování Facebooku, Twitteru, Google Plus a dalších… Touto cestou se ale ubírat nechce – s největšími sociálními sítěmi (s Facebookem a Twitterem) se rozhodl nadvázat spolupráci. Možná i to přispělo k tomu, že začátkem března 2012 dosáhl počet aktivních uživatelů 12 milionů.

Pinterest je sociální síť, která spojuje lidi se stejným vkusem. Uživatelé si vytvářejí tématické kolekce obrázků nebo videí, které propagují prostřednictvím nástěnky.

Pro koho je Pinterest určen?

Jako každá sociální síť – pro široké portfólio uživatelů. Momentálně však až 58% návštěvníček tvoří ženy, z toho až 59% ve věku 25 – 44 let. Proto, pokud prodáváte typicky ženský sortiment – jako je například kosmetika, oblečení, doplňky, dekorace … nebo, pokud blogujete o lifestylu, neváhejte a PINUJTE!

Nejmasovější využití zaznamenává Pinterest ze strany bloggerů, kteřím Pinterest přivádí vyšší počet čtenářů než Twitter.

Popularita stále roste

Od září 2011 do prosince 2011 zaznamenal Pinterest až 400% nárust unikátních uživatelů.

Od začátku roku 2012 vzrostl počet uživatelů o 145%.

I mužská komunita zareagovala na fenomén ženské sociální sítě a vytvořila Gentlemint – Pinterest pouze pro muže :D

Pinterest se momentálně využívá i jako Affiliate marketing – objednám si produkt, „opinuji jej“ a moji followers a přátelé na Facebooku aktivitu uvidí.

Princip by se dal přirovnat k Sponzorovaným příběhům na Facebooku s tím rozdílem, že je zdarma.

Pochoutky od nástěnkáře

Pinterest nahrává do karet nejen e-shopům, které prostřednictvím nástěnky propagují své produkty, ale i obyčejným web stránkám nabízejícím pouze služby.

Preferuje sdílení obrázků a videa, tedy nejen primárně textového obsahu jako Facebook nebo Twitter.

Jestli chcete rychleji sdílet obrázky, vložíte si do lišty prohlížeče tlačítko PIN IT.

Nemusíte nic kopírovat, stačí, když budete postupovat dle návodu.

Pinterest má vlastní RSS kanál ve tvaru https://pinterest.com/username/feed.rss

 

Pokud si nepřejete, aby Vaše obrázky a videa sdíleli jiní uživatelé, využijete funkci NOPIN.

Navíc, pokud máte Timeline na Facebooku, automaticky se Vám přímo pod seznamem přátel vloží sekce posledních aktivit na Pinterestu, vytvořených boardů a sledovaných Pinnerů:

timeline a pinterest

Jak na to?

Pokud nemáte pozvánku na Pinterest, zašlete nám na info@byznysweb.cz Váš e-mail se žádostí o pozvánku.

Vytvořit nástěnku na Pinterest.com si následně můžete i zde.

Účet je ihned aktivní a můžete začít s tvorbou nástěnky. Klikněte na Add:

pinterest, add pin, tvorba nástěnky pinterest

 

 

Následně vyberte, zda chcete pouze něco „přišpendlit“ – Add a Pin nebo nahrát externí soubor nebo video – Upload a Pin nebo vytvořit novou nástěnku – Create a Board:

pinterest, add pin

Napojení Vaší web stránky na nástěnku na Pinterestu umožňují „Follow Buttons„.

Jedno „malé“ mínus

Pinterest označují kritici za ilegální štiku internetu, jelikož uživatelé sdílejí obrázky a videá bez toho, aby respektovali zákon o autorských právech.

Nenechme se však odradit! Vaše web stránky a e-shopy díky Pinterestu získají nové návštěvníky.

Pinterest a interentový marketing

Výhodou pro Vaše web stránky nebo e-shopy je, že Pinterest generuje webům, na které se odkazuje, mnohem větší traffic jako Youtube.com, Google + a LinkedIn.

Pinterest se proto může považovat za součást Linkbuildingu.

Jelikož fantazii se meze nekladou, záleží jen na Vás, jakým způsobem připravíte oku lahodící nástěnku.

Nezáleží na tom, zda nabízíte služby – např. interiérového / exteriérového designéra nebo designové vychytávky nebo konkrétní produkty – např. zajímavé elektrospotrebiče … jejich fotky by na Pinterest-u neměly určitě chybět.

Pinterest Vám pomůže získat feedback od potenciálních zákazníků a zjistit, jaký je zájem o Vaše služby. Vaše marketingové výdavky tedy můžete směrovat na PPC reklamní kampaně apod.

Pokud nevíte, co na Vaši nástěnku na Pinterestu zveřejnit, inspirujte se naším profilem:

 byznysweb na pinterestu

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku