Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Využívejte Instagram v rámci marketingu na sociálních sítích!

Instagram původně vznikl jako sociální síť pro fotografy v roku 2010. V lednu 2011 již měl milion uživatelů, na začátku roku 2012 již 15 milionů uživatelů. Je k dispozici pro zařízení iPhone, iPad a od 3.4.2012 i pro zařízení s OS Android.

V USA patří Instagram mezi nejrychleji rostoucí internetové služby.

 

Nezanedbatelná podoba s Twitterem

Pokud již máte účet na Twitteru, nebudete mít s Instagramem žádný problém. Základní rozdíl je jen v tom, že na Twitteru zveřejňujete krátké zprávy s odkazem na fotografii, na Instagramu je dominantní právě fotografie, ke které můžete přidat popis.

Po stažení aplikace se zaregistrujte, a hned v dalším kroku můžete začít s „followováním“ vašich přátel například z Facebooku:

instagram, instagram follow friends

 

ještě si nestihnete ani pořádně vybrat, koho budete „sledovat“ a hned vás vítají notifikace 🙂

instagram

Přes ikonku Explore vám Instagram navrhne, koho sledovat (jako Twitter nebo Pinterest):

instagram

Nezáleží na tom, zda jste profíci, fotky jednoduše patří na Instagram

Na Instagramu, stejně jako např. na Facebooku, najdete bláznivé fotografie teenagerů, samozvaných modelek s našpulenými rty, ale i krajinek nebo fotek nafocených přes makro režim.

Nahrát fotografii je opravdu jednoduché, vyberete si, zda chcete fotku nafotit nebo použijete uloženou fotku z mobilu nebo externího úložiště.

Instagram nabízí různé efekty pro vylepšení fotografie:

efekty instagram

K fotografii přidejte popis, adresu a zvolte, na kterých dalších sociálních sítích se má publikovat:

instagram, vložení foto na instagram, instagram nahrání fotky

 

Lokalizace na Instagramu

Pokud při nahrávání fotky vyberete i možnost nastavení lokalizace, Instagram vám přes Foursquare nabídne např. nejbližší podniky, obchodní centra …

lokalizace na instagramu

 

Instagram a marketing na sociálních sítích

Jak využít Instagram pro marketing na sociálních sítích velice dobře shrnul Jason A. Howie ve svém článku.

Instagram využijte jako jednu z možností formování strategie na sociálních sítích

Instagram je skvělý mobilní marketingový nástroj, proto je škoda jej nevyužít. Stejně jako Pinterest nebo Facebook, zaměřuje se predevším na vizuální stránku obsahu.

Zapojte vaše fanoušky

Instagram, tak jako každá sociální síť, není jen o tom, že na něm zveřejňujete své fotky a vaše komentáře. Získejte si reakce zákazníků! Umožněte jim komentovat fotky spojené s vaší značkou nebo připomínající vaši značku.

Nechte fanoušky nahlédnout do zákulisí

Přestavte členy svého teamu, zveřejněte „neformální“ fotky z párty (samozřejmě ne ty nejlepší, ty si nechte pro soukromý archiv) 🙂

Například takový Barack Obama (@BarackObama) – na Instagramu zveřejňuje vtipné komentáře, fotky např. ze společné večeře s manželkou Michelle.

Dovolte svým zaměstnancům, aby vaši značku na Instagramu podporovali

Nejvěrnějšími fanoušky vaší značky by měli být vaši zaměstnanci. Podporte je, aby na Instagramu začali zveřejňovat i své fotografie, nejen lajkovali  firemní fotky. Vaši fanoušci si s vaší firmou nebo značkou vytvoří osobnější vztah. Začnou sledovat a komentovat i vaše pracovníky.

Na Instagramu nejsou hashtagy povinné

Uživatelé Instagramu hashtagy (#) často prohlížejí, proto si s nimi nemusíte lámat hlavu (pokud nereprezentujete firmu nebo značku).

Jestli na Instagramu reprezentujete právě firmu nebo značku, vytvořte si vlastní hashtagy, díky kterým:

  • lidé snadněji najdou vaše fotografie
  • snadněji získáte obraz o svých fanoušcích a followerech
  • získáte novou dimenziu měření dopadu vašich kampaní, zjistíte například, kolik fanoušků se zapojilo do dané kampaně

Geo-Tagování

Geo-tagování umožňuje lépe propagovat vaše akce nebo potvrdit vaši účast na nějaké akci.

Geo-tagování je vhodné zejména pro restaurace nebo lokální obchůdky.

Najděte si nejvhodnější čas na přidávání fotek na Instagram

instagram načasování, instagram timing

Stejně, jako např. Facebook, i Instagram nabízí podrobné statistiky. Zjistíte například, které tagy byly nejvíce sdílené, v jaký čas získali nejvíce komentářů apod.

Více informací o analytických nástrojích Instagramu najdete zde.

Jak umístit fotku z Instagramu na vaši firemní Facebook stránku?

Bohužel, neexistuje jednoduchý návod, který by jsme vám mohli prezentovat. Samotný Instagram nedokáže nahrát fotku na vaše Facebook stránky. Pokud ale propojíte osobní profil na Facebooku s profilem na Instagramu (doporučujeme aplikaci instafb.com), je následné sdílení fotky na firemním profilu bezproblémové. Vytváření Instagram fotogalerií na Facebooku přes instafb najdete vysvětleno např. zde.

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku