Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Proč klesá PageRank vaší www stránky?

google pagerankPageRank je údajně jedním ze základních faktorů hodnocení kvality web stránky. Generuje jej např. Google – Google PageRank nebo Seznam – S-rank. Známe ale i tzv. Alexarank nebo JyxoRank.

Alexa je internetový vyhledávač preferován zejména v USA.

Alexa rank  je hodnocení domény na základě sledování návštěvnosti jednotlivých podstránek uživateli, kt. mají nainstalovaný tzv. Alexa toolbar

alexa toolbar

Alexa rank má hodnoty od 10 000 000 – 0. Funguje přesně opačně – čím nižší Alexa rank mají vaše stránky, tím lépe.

Pro české stránky existuje i tzv. JyxoRank s měřítkem od 0 – 255. Zobrazuje se v Jyxo Toolbaru a výhodou proti ostatním rankům je, že se aktualizuje mnohem častěji.

 

NE-relevantní pagerank

PageRank přiřadí každé URL adrese (podstránce na vašem webu, subdoméně, jednotlivým souborům na doméně) tzv. míru relevantnosti. Míra relevantnosti se vyjadřuje na stupnici od 0-10, čím vyšší číslo dosahují vaše web stránky, tím lepší pro vás.

Vliv ranku na pozice ve vyhledávání

V minulosti platilo, že čím vyšší pagerank, tím kvalitnější zpětné odkazy.

Z našich zkušeností vyplývá, že Google aktualizuje hodnotu PageRanku jendou za 2-4 měsíce. Pokud máte momentálně pocit, že váš PageRank je nízký, může být jen neaktualizovaný. Kolegové, kteří mají na starosti SEO optimalizaci www stránek klientů, zastávají názor, že PageRank je pro SEO nerelevantní ukazatel a administrátoři jeho sledováním ztrácí svůj drahocenný čas.

Na internetu najdete nespočetné množství diskusí probírajících význam PageRanku pro SEO – zde je např. názor jednoho odborníka.

Pokud bazírujete na získání co nejvyššího PageRanku, měli by jste vědět, že pokud na web stránkách nemáte dostatečně kvalitní obsah, rank 10 je vám k ničemu.

Pokud ale získáte vysoký pagerank ze strany vyhledávačů, zlepší se umístění vaší web stránky v SERP a tím se zvyšuje pravděpodobnost nárůstu návštěvnosti z přirozeného vyhledávání.

Mnohem efektivnější, než řešit PageRank, je zaměřit se na:

  • tvorbu kvalitního obsahu web stránky
  • přehlednou strukturu webu
  • výměnu partnerských odkazů s weby z prvních pozic ve výsledcích vyhledávání
  • věk webu (z našich zkušeností vyplývá, že pokud je SEO optimalizace na www stránce kvalitně převedena, i poměrně mladý web může dosáhnout vysoké pozice v přirozených výsledcích vyhledávání)
  • návštěvnost www stránky
  • propagaci na sociálních sítích – Facebook, Twitter, YouTube.com, Pinterest, Google Plus

Co vede ke snížení hodnoty PageRank-u?

Možná jste již narazili na video Matta Cutts-a (inženýra z Googlu), ve kterém poukazuje na 3 základní faktory, které majú ve většině případů pokles PageRanku na svědomí:

  1. stránka s vysokým PageRankem přestala odkazovat na váš web (důvody mohou být různé – stránka zanikla nebo přehodnotila význam zpětných odkazů a vaše stránky vyřadila …)
  2. zpětné odkazy směrující na vaše web stránky nejsou korektní – např. vlivem změny URL identifikátorů, odstraněním některých podstránek se zobrazuje chyba 404 apod. (jak odstránit chyby 404 z web stránky se dočtete v našem článku)
  3. prodej zpětných odkazů třetím stranám – proto Google bojuje i proti tzv. linkovým farmám (více info o updatech Google Panda a Google Penguin v našem článku)

Jak tedy zvýšit PageRank web stránky?

Pokud jste v poslední době zaznamenali pokles ranku na vaší web stránce, inspirujte se a aplikujte následující body:

  • Vytvoře si na www stránce blog (prostřednictvím redakčního systému FLOX, kt. nabízíme stačí vložit blok Články) a v názvech článků a anotacích používejte klíčová slova, v článcích samozřejmě nezapomínejte na kvalitní zpětné odkazy a interní přelinkování. Publikujte pravidelně, minimálně jednou za týden.
  • Zkontrolujte, zda je vaša doména registrována do katalogů s vysokým PageRankemseznam vyhledávačů naleznete zde
  • Přispívejte do diskuzních fór, v příspěvcích nezapomínejte uvést odkaz na vaše stránky.
  • Využívejte buttony a widgety sociálních sítí na web stránce, u článků, v produktech, v bočních sloupcích – umožněte návštěvníkům lajkovat nebo sdílet zajímavé informace z vašich stránok
  • U produktů umožněte přeposlat odkaz potenciálním zájemcům o jeho koupi

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku