Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Znáte ty, co klikají na reklamní bannery?

Prestige Marketing zveřejnili na svém blogu interesantní infografiku pod názvem Who Looks At Banner Ads.

Grafické bannery se jako reklamní formát začaly využívat v roku 1994.

Dnes nevidí reklamní bannery jen ten, kdo si do prohlížeče nainstaluje Ad Blocker :). Ukázka jak Ad Blocker funguje.

Kdyby takové něco bylo i na televizní reklamy :)

Reklama hýbe světem! – tím internetovým momentálně obzvlášť.

 

Kdo kliká nejvíc?

ppc reklama, ppc, reklamní inzerát, reklamní banner

Více než 50% „vděčných“ respondentů jsou lidé ve věku 55 a více let. Nepodceňujte proto tuto skupinu potenciálních zákazníků.

I když pracovní trh lidí v tomto věku mnohdy diskriminuje, je zřejmé, že práce s internetem jim není cizí.

Další cílovou skupinou, kt. má v oblibě „klikání na bannery“ je skupina respondentů ve věku 15 – 24 let (58%).

Průměrné CTR grafických reklamních bannerů je 2,1%.

I celý byznys Marka Zuckerberga je založen na reklamních bannerech.

Proč vůbec klikáme na reklamní bannery?

reklamní banner, ppc, ppc reklama, ppc reklamy, bannery

39% respondentů uvedlo, že na bannery kliklo, protože:

  • měli o produkt uvedený na banneru zájem – v tomto případě se mohlo jednat o remarketingové bannery
  • v nich vzbudily zájem o daný produkt

Průměrná cena za klik v USA se pohybuje od 0,25 po 0,55 USD.

A proč lidé neklikají?

Důvodů je hned několik:

reklamní banner, ppc reklamaNemají náladu nebo jejich aktuální psychické rozpoložení není právě nejvhodnější pro klikání na reklamní bannery – jak uvedlo 31% tázaných.

 

ppc, reklamní banner, ppc banner, remarketingový bannerObávají se, že po kliknutí na reklamu budou sledováni – nejedná se jen o subjektivní stihomam, ale o skutečnost, že někdo v rámci reklamní kampaně sleduje, co hledáte, aby vám nabídl své produkty (o5 remarketing), resp. sleduje, kde jste klikli před objednávkou, za jaký čas jste se k objednávce vrátili apod.

 

vyskakovací okna, pop-upU 46% je postrachem vyskakovací okno, kt. by překrylo celou obrazovku. Vyskakovací okna (pop-up okna) bývají u většiny uživatelů blokovány na úrovni internetového prohlížeče.

 

54% účastníků průzkumu uvedlo, že online bannerům jednoduše nevěří.

 

 

55% respondentů nekliká na bannery, protože se obává, že si do PC stáhnou virus nebo malware. Po tom, co naposledy předvedl spam jménem ČSOB se ani nedivím.

 

57% se obává následného spamování v podobě newsletterů s aktuálními nabídkami.

 

58% nepovažuje online bannery za podstatné, jednoduše mají jiné priority.

 

61% respondentů nechce být při surfování na internetu vyrušováno, proto se od nich kliknutí nedočkáte.

 

Většina důvodů má sice frustrační podtext, ale zahodit kvůli depresím a fóbiím možnost vydělat si na „klikající populaci“ se mi vidí nerozumné.

 

V čem tkví úspěch reklamních bannerů?

Například v tom, že nabízejí podrobné statistiky míry prokliků.

Pokud správně nastavíte svou kampaň, vaše reklama provází klienta prakticky pořád (zůstává jen doufat, že potenciální klient netrpí různými obavami nebo dokonce fóbiemi).

Při zdlouhavé SEO optimalizaci je kampaň s bannery příjemným relaxem s okamžitým efektem.

Jak zvýšit efektivitu vašich online bannerů?

  1. snažte se zaujmout potenciálního klienta na první pohled – banner musí být stručný, jednoduchý a výstižný, nesmyslné omáčky si proto odpusťte
  2. pečlivě si vybírejte umístění pro svůj banner – vybírejte si z jednotlivých nabídek a zvažte, kt. místo bude nejvhodnější vzhledem na poselství banneru
  3. použijte jednoduché animaceanimace dokáže zvýšit počet kliknutí na reklamu až o 25%
  4. přemýšlejte nad URL adresou, kam chcete návštěvníka dostat – mělo by se jednat o stránku sekce, na kt. inzerujete, pokud se jedná o banner podporující povědomí o vaší značce, směrujte návštěvnost na titulní stránku, ne do kontaktu
  5. testujte různé varianty bannerov – velikost a umístění má na efekt bannerové reklamy značný vliv, pokud si nejste jistí, zkuste A-B testování
  6. bannerovou reklamu doplňte o další kampaně – např. mailingovou nebo kampaň na Facebooku (např. sponzorované příběhy)

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku