Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

3 nejčastější chyby při internetovém marketingu

Podnikání na internetu není jako lízat med. Aby jste se prosadili, je nutné popracovat na marketingu. Které 3 nejčastější chyby dělají internetoví podnikatelé při marketingu?

1. Nedostatek odvahy zkoušet nové věci

Nefunguje Vám reklama na Googlu nebo Seznamu? Zkuste jinou reklamu – remarketing, reklamu cílenou na zájmy, začněte pracovat s newsletterem … jednoduše je potřeba zkoušet, zkoušet a zkoušet.

Pokud nové formy internetové reklamy nezkusíte vy, zkusí je vaše konkurence a předběhne vás.

zkoušejte nové věci, jako na internetový marketingKlienti se mě téměř každý den ptají – a mám to zkusit? Toto je špatný přístup k podnikání na internetu. Pokud chcete váš byznys rozvíjet, zkoušení nových věcí musí být automatické. Neptejte se, zda to máte zkusit, zkuste to! Denně se sami sebe ptejte – co nové bych mohl/-a zkusit? Když se něco nepodaří, nebuďte zklamáni, je to normální, zkuste jinou reklamu.

Nespoléhejte se jen na jednu marketingovou aktivitu. Když si založíte web stránky nebo internetový obchod, je důležité neustále zkoušet nové marketingové aktivity, které vám budou vydělávat. Získávání nových zdrojů návštěvnosti internetoví podnikatelé podceňují a často se to končí krachem v podnikání. Samozřejmě, nevyhazujte peníze na evidentně drahou/neefektivní reklamu. A marketing udělejte, až když máte jakž takž dobře připraven web nebo eshop.

2. Podcenění rozpočtu na marketing

rozpočet na reklamní kampaňOd začátku počítejte, že např. 20% výdavků musí jít na marketing, nebo si vyčleňte měsíční rozpočet.

S denním rozpočtem 250Kč díru do světa neuděláte. Začněte pomalu a postupně přidávejte.

3. Klientovi se v rámci nákupního procesu neustále připomínejte více marketingovými aktivitami

remarketingKdysi možná stačilo mít jeden silný zdroj návštěvnosti, např. mít dobře udělané SEO. Klient přišel přes SEO, byl rád, že našel, co chtěl a rychle nakoupil.

Doba se změnila. Klient se často rozhoduje delší dobu, více hledá a využívá různé druhy reklamy. Klient může přijít na první den rozhodování přes Google, ale na druhý den jde hledat přes srovnávače cen, poté si přečte články k problematice, uvidí banner, na 10-ty den znovu hledá přes Google a kliká na placenou reklamu, osloví jej newsletter a klient nakoupí až za 20 dní.

Internetoví podnikatelé ignorují fakt, že se musí klientovi po celou dobu rozhodování připomínat. A využívat více marketingových aktivit najednou.

Kombinujte! Mezi nejefektivnější placené marketingové aktivity patří PPC reklama ve vyhledávání Google, remarketing, srovnávače cen, pravidelné newslettry, SEO, textová a bannerová PPC reklama cílená na zájmy v kontextové síti.

V dalším článku si shrneme všechny možné marketingové aktivity, které vám pomohou při podnikání na internetu.

Nezapomeňte navštívit náš blog o podnikání i za týden!

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič - jednatel IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Své bohaté zkušenosti a vědomosti z oblasti tvorby web stránek a e-shopů, internetové reklamy a správy reklamních kampaní aktivně využívá i v praxi. V týmu zastává roli hlavního zdroje pozitivní energie, která z něj vyzařuje i mimo "provozních hodin".

Diskuse k článku