Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Co přinese 2013 pro SEO a internetový marketing?

Jaké trendy online marketingu a SEO budou populární v příštím roce 2013?

Co nás čeká a možná mine a možná ne?

Rozhodli jsme se sepsat pro vás přehled NEJ trendů, které možná v rámci vaší online marketingové kampaně využijete.

Princip SO-LO-MO má co říct i v roce 2013. Do popředí se ale s největší pravděpodobností dostane právě Local Marketing v kombinaci s digitálním marketingem.

Socializace obsahu stále IN

Nezatracujte sociální sítě ani v roce 2013.

Pokud jste ještě nezačali používat plánovač zveřejnění příspěvků na sociálních sítích Hootsuite, je nejvyšší čas začít.

Mít profil na sociální síti se vyplatí i proto, že zákazníci mohou své hodnocení zveřejňovat přímo na nich (např. na Google Places):

 

 

Dalším prvkem socializace je propojení vašich www stránek s profilem nebo stránkou na sociální síti.

Pokud máte web stránku nebo eshop vytvořen v ByznysWeb.cz, v bloku články a produkty můžete využít AddThis. Umožněte svým zákazníkům sdílet produkty nebo zajímavé články na sociálních sítích i v roce 2013!

V 2013, ale už i v roce 2012 to bylo zbytečné, nezkoušejte spustit eshop na Facebooku. Tento prodejní kanál je vysoce  neefektivní.

Na sociálních sítích se snažte komunikovat primárně prostřednictvím obrázků – ke každému textovému příspěvku přidejte výstižný obrázek. Např., pokud propagujete své produkty, určitě by na sociální síti neměl chybět album s jejich fotkami.

Lokalizujte svůj byznys

Prezentujte svou firmu v spojitosti s městem, ve kterém podnikáte. Ideální, pokud nabízíte služby – např. advokát Praha, účetnictví Brno ale i konkrétní produkty – veterinář Praha. Být Local má obrovskou výhodu i v rámci získávání recenzí na internetu – pokud máte např. pozitivní feedback od zákazníků v komentářích, diskuzních fórech, při vyhledávání na internetu mohou pomoci rozhodnout se dalším potenciálním zákazníkům:

reference

google places

 

Zaregistrujte svou firmu rovněž v Google mapách. Odkaz na mapu se zobrazí např. pod PPC reklamním inzerátem:

 

registrace v google mapách

„Mobilizace“ nadevše

Podle mobilThinking představuje nárůst prohlížených stránek přes mobilní zařízení oproti desktopům jen v Evropě 2,4 % (porovnání období květen 2011 – květen 2012). Mobilní zařízení již zabírají 10% celkového webového trafficu, co je oproti minulému roku nárůst až o 35%.

I proto náš nový redakční systém Flox 2.0 nabízí např. možnost optimalizovat design i pro mobilní zařízení a již brzy i vlastní mobilní verzi (prozatím probíhá ẞ-testování), jako i vlastní aplikaci dostupnou v AppStore.

 

Content is King

Platí nejen pro obsah na www stránce nebo e-shopu, ale i pro blogy a podporní stránky. Stejně i pro obsah na firemní stránce na Facebooku nebo na profilech na sociálních sítích.

Buďte kreativní a snažte se návštěvníky svých stránek zaujmout a nabídnout jim zároveň vyčerpávající obsah (detto v případě sociálních sítí).

Stejně tak, jako je potřeba zaměřit se na tvorbu kvalitního obsahu, je potřebné uvědomit si, že přirozené výsledky vyhledávání jsou stále (a v roce 2013 pravděpodobně stále budou) zdrojem největší návštěvnosti většiny www stránek a internetových obchodů.

Zda je to i váš případ zjistíte porovnáním návštěvnosti ve statistikách Google Analytics.

V rámci optimalizace obsahu www stránky nebo e-shopu nezapomeňte na slang a odborné výrazy např.:

 

Buďte ve střehu, Google ještě neskončil!

Strážci priorit vysoké kvality www stránky a internetového obchodu – Google Panda a Google Penguin budou mít své následovníky.

Pokud jste prozatím nevěnovali pozornost tomu, jaký vliv měly uvedené algoritmy na návštěvnost vaší www stránky nebo internetového obchodu, můžete využít nástroj Panguin od britské internetové agentury Barracuda.

 

Měřte efektivitu vašich kampaní i nadále

Staré dobré Google Analytics statistiky, příp. URL builder můžete využívat pořád.

Pokud chcete zkusit něco nového, doporučujeme Foretaster.

Nezapomínejte ani na monitorování dat na sociálních sítích – sledujte např. i statistiky na Facebooku, Youtube …

 

Top 3 digitální taktiky pro rok 2013

Podle mikro studie Balihoo, které se zúčastnilo téměř 400 popředních amerických společností, mezi top 3 digitální taktiky pro rok 2013 budou patřit:

  • orientace na mobilní zařízení, smartphony, iPhony a iPady
  • propagace www stránky nebo e-shopu jako Local byznysu – Local Marketing
  • získávání online hodnocení od zákazníků, které ovlivní ZMOT (Zero Moment of Truth)

V roku 2012 dominovali především:

  • sociální média
  • Facebook
  • SEO (optimalizace pro vyhledávače)

digitální taktiky pro rok 2013

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku