Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Techtle-mechtle v sociálních sítích

Možná jste v rámci svátečního leňošení postřehli změnu Pravidiel používání, kterou Instagram připravil svým uživatelům jako předvánoční dárek.

Ne! Instagram nekončí, ani vás nemíní okrást, ani zneužít vaše fotky, ani nic podobného!

Pokud jste doteď Instagram využívali např. v rámci marketingu na sociálních sítích, můžete pokračovat i nadále.

Vzhledem k faktu, že Facebook Instagram odkoupil v dubnu 2012, ale počítejte s tím, že Facebook dřív nebo později začne masivněji rozbíhat reklamy i na Instagramu.

Za všechno mohl jeden odsek

Krátky odsek v pravidlách používání Instagramu (v sekci Rights, bod č.2):

Some or all of the Service may be supported by advertising revenue. To help us deliver interesting paid or sponsored content or promotions, you agree that a business or other entity may pay us to display your username, likeness, photos (along with any associated metadata), and/or actions you take, in connection with paid or sponsored content or promotions, without any compensation to you. If you are under the age of eighteen (18), or under any other applicable age of majority, you represent that at least one of your parents or legal guardians has also agreed to this provision (and the use of your name, likeness, username, and/or photos (along with any associated metadata)) on your behalf,

pobouřil masy uživatelů.

2 dny po tom, jako Instagram updatoval své Všeobecné obchodní podmínky, klesl počet aktivních denních uživatelů ze 16,4 milionů na 12,4 milionů (vyplývá z průzkumů společnosti AppData).

Údaje však nereflektovaly kompletní počet uživatelů Instagramu, jelikož AppData sledovala pouze uživatele, kteří mají propojen Instagram účet s Facebookem.

O co vlastně šlo?

Celá bublina vznikla nesprávnou interpretací podmínek používání Instagramu.

Instagram chtěl upozornit, že od 19.1.2013 začnou zobrazované reklamy a propagační materiály spájet s obsahem daného uživatele.

Rozhodli se jít ověřenou cestou Sponzorovaných příběhů. Jak Sponzorované príbehy fungují se dočtete v našem článku. Produkt podobný Sponzorovaným příběhům ale později zavrhli, jeho podoba by měla být údajně zcela odlišná.

Uživatelé se mylně domnívali, že jejich osobní fotky mohou být prodány třetí straně bez jakéhokoliv upozornění a výsledkem by například bylo, že odvážné fotky adolescentek by mohly být zneužity na webu nabízejícím eskortní služby apod.

Všechno se na pravou míru pokusil uvést spoluzakladatel Instagramu – Kevin Systrom.

V současnosti je uvedený bod v tomto znění:

Some of the Service is supported by advertising revenue and may display advertisements and promotions, and you hereby agree that Instagram may place such advertising and promotions on the Service or on, about, or in conjunction with your Content. The manner, mode and extent of such advertising and promotions are subject to change without specific notice to you.

Něco nové na Facebooku?

Portál AllFacebook.com zveřejnil na Silvestra 2012 blogpost, ve kterém prezentuje názory Mika Onghaia, zakladatele sociální marketingové platformy AppAddictive.

p. Onghai vidí potenciál reklamy na Facebooku ve snaze překonvertovat fanouška ze sociální sítě na zákazníka. Tento trend podle něj bude podstatou kampaní na sociálních sítích větších společností v roku 2013. Samozřejmostí je přesné cílení reklamní kampaně, které vám umožní ušetřit značnou část z finančního rozpočtu.

Dalším, podle p. Onghaidiho úspěšným trendem v oblasti marketingu na sociálních sítích, budou mobilní kampaně.

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

 

 

 

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku