Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Co ovlivňuje pozice vašich www stránek/e-shopů ve vyhledávači?

Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.

Zamysleli jste se někdy nad tím, kolik různých faktorů ovlivňuje umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání?

Portál Search Engine Journal zveřejnil infografiku o 200 faktorech, které mají vliv na výsledky vyhledávání.

Připravili jsme pro vás stručný sumár.

Doména

  • věk a historie domény – momentálně ale nepatří ke klíčovým faktorům
  • výskyt klíčových slov v názvu domény – ve víceslovných názvech použijte keyword na prvním místě; pokud provozujete subdoménu, nezapomeňte i v jejím názvu využít klíčové slovo
  • pokud podnikáte v konkrétní krajine, určitě investujte i do zakoupení domény s příslušnou koncovkou – .cz, .sk, .pl, .ru a pod.
  • v případě, že využijete v názvu domény víceslovné klíčové slovo, primárně si zvolte název domény s pomlčkou (napřr. www.iso-9001.cz); přikupte i doménu bez pomlčky (např. www.iso9001.cz) a pouze ji přesměrujte na doménu s pomlčkou

Úroveň webu

  • klíčová slova v title a description – tag title je druhý nejdůležitější faktor, po samotném obsahu stránky; rovněž platí, že klíčové slovo použijte na začátku title a description
  • klíčová slova v nadpisech úrovně h1, h2, h3 a h4
  • přiměřená délka obsahu a přiměřené zahuštění obsahu klíčovými pojmami
  • pozor na duplicitní obsah, nefunkční hyperlinky
  • rychlost načtení wwww stránky nebo e-shopu
  • optimalizace obrázků – vyplněné alternativní tagy
  • délka URL identifikátorů, výskyt klíčových slov v URL identifikátorech

Jednotlivé stránky

  • architektura stránky
  • relevantní informace – kromě nabídky vašich služeb nebo produktů i sekce Kontakt, Časté dotazy, Obchodní podmínky …
  • aktuální obsah
  • důvěryhodnost stránek
  • sitemapa 

Zpětné odkazy

  • z relevantních zdrojů – vyhledávače, PR články, sociální sítě, blogy, microsites
  • v případě, že je zdrojem zpětných odkazů obrázek, nezapomínejte na alternativní tagy
  • interní hypertextové odkazy
  • anchor texty

Více informací o  linkbuildingu se dočtete i v našem článku na blogu o podnikání na internetu.

Interakce s uživateli

  • míra odchodů ze stránky – tzv. Bounce Rate
  • kromě návštěvnosti webu dále sledujte i čas uživatelů, kt. strávili na vašich stránkach i nákupní cestu
  • komentáře fanoušků nebo followerů ze sociálních sítí mají pro Google vysokou hodnotu

Samotné vyhledávací algoritmy

Více informací o Google updatech najdete i v našich článcích:

Google Panda a Penguin

Panda 4

Sociální ukazatele

  • sdílení obsahu na sociálních sítích
  • počet lajků, retweetů, G+, pinů z Pinterestu
  • EdgeRank na Facebook-u

přehled dalších faktorů najdete ve spomínané infografice:

faktory ovplyvňujúce výsledky vyhľadávania

Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.

Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému Flox 3. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku