Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

20 benefitů firemního blogování

blogMožná si kladete otázku, zda má vůbec význam zakládat firemní blog. Z hlediska SEO je blog významnou publikační platformou, která Vám přináší nové potenciální zákazníky. Více informací o významu blogu pro SEO najdete v našem newsletteru.

Pokud je součástí Vaší RSS čtečky portál SocialMediaToday, určitě jste postřehli článek informující o výhodách provozování firemního blogu na základě infografiky z FeldmanCreative.com.

Představme si tedy největší výhody firemního blogu:

  1. komunikace se zákazníky – na blogu zveřejňujete nejaktuálnější informace z Vaší oblasti podnikání – nejnovější výzkumy, průzkumy, novinky, spotřebitelské testy, rozhovory s významnými osobnostmi z Vaší branže apod.
  2. komunikace s odborníky a partnery – pomůže rozšířit Vaše podnikání i do jiných sfér, např. Vaši partneři mohou odkazovat na Váš blog v rámci  „blogového affiliate“ systému
  3. zvýšení návštěvnosti Vašich www stránek a e-shopů – pokud v rámci blogpostů používáte i relevantní klíčová slova, na statistikách pocítíte nárust návštěvnosti Vašich domovských webů
  4. v rámci obsahového marketingu se jedná o budování online autority 
  5. ze statistik HubSpot vyplývá, že 60% podnikatelů provozujích firemní blog získalo díky blogu více nových zákazníků
  6. více zpětných odkazů i ze sociálních sítí – chce to jen pravidelně blogovat a zveřejňovat blogposty na profilech a stránkách na jednotlivých sociálních sítích
  7. zvýšení dosahu – šířením obsahu z Vašeho blogu získáváte denně nové čtenáře, kteří jej šíří dál
  8. získávání e-mailových adres – pokud zaujměte čtenáře Vašeho blogu, pravděpodobně se přihlásí k odběru novinek mailem, aby získali cenné informace i příště
  9. máte možnost vyjádřit se – jelikož se jedná o Váš blog, máte možnost prezentovat Vaše názory a postoje k aktuálním událostem, odborné problematice nebo jednoduše k čemukoliv
  10. personalizace společnosti – pokud např. blogují Vaši zaměstnanci, je vhodné, aby každý z nich vystupoval pod svým jménem, Vaše společnost tak získá lidskou tvář a Vaši zákazníci se rádi stotožní s názorem nebo radou od skutečného člověka
  11. prostor pro diskuzi – na blogu máte jedinečnou možnost vyzvat Vaše zákazníky k vyjádření vlastních názorů na Vaše produkty, nebojte se ani negativního hodnocení! (negativní komentáře k diskuzi patří, alespoň jí dodávají dojem, že komentují skuteční lidé, kteří produkt testovali, navíc tak získáte zpětnou vazbu a víte odstranit případné nedostatky)
  12. díky blogu poznáváte Vaše zákazníky – jejich potřeby, vyjadřování (synonyma a  výrazy, které používají v souvislosti s Vašimi produktami, můžete zakomponovat do Vašich reklamních kampaní)
  13. zvyšování produktivity – blogování si vyžaduje stanovení a dodržování konkrétních cílů
  14. publicita – nejvhodnějším nástrojem pro získání publicity jsou např. rozhovory s renomovanými odborníky, testování produktů známými osobnostmi apod.
  15. prezentování hodnot, názorů a samotné společnosti – prezentujte Vaše prostory, síť kamenných obchodů apod.
  16. nové informace ze statistik  – díky firemnímu blogu získáváte další kanál, ze kterého můžete čerpat informace o efektivních klíčových slovech, kde můžete testovat Vaše hypotézy atd.
  17. nová forma učení – poznáváte chování Vašich čtenářů a potenciálních zákazníků, učíte se, jaké podněty na ně zabírají, jak reagují na Vaše vyjádření …
  18. zdroj inspirace – inspiraci můžete čerpat například i z diskusních příspěvků nebo vyjádření odborné veřejnosti
  19. zábava – ideální případ spokojeného firemního bloggera je, když je pro něj blogování zábavou a psaní blogpostů plné entusiasmu 🙂
  20. nízké provozní náklady ve srovnání se získanou hodnotou

Pokud patříte mezi ty, kteří jen potřebují zvýšit návštěvnost na blogu, inspirace najdete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku