Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak využít obrázky v linkbuildingové kampani?

linkbuilding prostřednictvím obrázkůObrázky na www stránce mají v rámci SEO nevyčíslitelnou hodnotu, zvyšují vizuální zážitek čtenáře, jsou skvělým způsobem budování povědomí o značce a velmi snadno se šíří.

Když www stránka obsahuje obrázek, animaci, video nebo jakýkoliv grafický prvek, nejenže „uleví“ očím čtenáře, ale dokáže samotného čtenáře mnohem lépe zaujmout a upřímit jeho pozornost.

Portál SearchEngineWatch zveřejnil 7 tipů jak obrázky využít v rámci link buildingu:

  1. Samozřejmostí je obrázky využívat zejména u PPC reklamních kampaní – odkazujete na Vámi zvolenou landing page (nejvhodnější je na cílovou stránku, která vystihuje obsah inzerátu).
  2. Případně v rámci výměny odkazů s partnerskými www stránkami nebo e-shopy.
  3. Asi nejčastěji obrázky spájíme s URL odkazy na Vaše web stránky na sociálních sítích.
  4. Na Vašich www stránkach na zatraktivnění obsahu a upoutání pozornosti návštěvníků.
  5. Někteří uživatelé vyhledávají produkty prostřednictvím obrázkového vyhledávání Google, proto si dejte záležet i na názvech produktových obrázků.
  6. Obrázky jsou nevyhnutnou součástí i Vašich infografik nebo ilustrací.
  7. Rovněž vsázíme na obrázky i v případě, že nabízíte např. sezonní zboží.

Jak vybrat ten nejvhodnější obrázek? 

Výběr toho správného obrázku není žádná věda. Stačí se jen řídit základními pravidly.

Nejideálnější je, když se Vám podaří získat obrázek, který je vtipný, příp. satirický,

event. je netradiční (např. HTML, animovaný gif apod.):

Vaši zákazníci, resp. návštěvníci Vašich www stránek se z něj mohou něco naučit.

Dejte si záležet i  na kvalitě – rozmazané a neostré obrázky nikoho nezaujmou.

Obrázek, který plánujete využít v rámci Vaší linkbuildingové kampaně by měl být výstižný a transparentní. Návštěvníkům Vašeho webu musí být při pohledu na obrázek ihned jasné, co ním chcete vyjádřit. Rovněž by měl oslovit i vizuální paměť návštěvníků Vašich www stránek – tvorba memů.

Vhodné je co nejvíc obsahu transformovat právě do obrazové formy. Nejvhodnějším nástrojem jsou v tomto případě infografiky.

Využijte zarovnání textu a obrázku – zda obrázek vložit vlevo nebo vpravo nejlépe zjistíte prostřednictvím A/B testování.

V neposlední řadě je důležité uvědomit si, že jeden obrázek by se měl vázat jen na 1 hypertextový odkaz.

Optimalizujte Vaše obrázky!

Zaměřte se na:

  • vyplňování alternativních tagů
  • popis obrázku
  • zachování kvalitní úrovně obrázku a rovněž minimalizaci velikosti souboru

 

 TIP:

Pokud máte k dispozici zajímavé informace, vyhodnocení, výzkumy, průzkumy, neváhejte a zkuste připravit infografiku pro Vaše klienty. K dispozici je skvělý online nástroj Infogr.am, se kterým zdarma vytvoříte profesionální design Vaší infografiky.

ZDROJ:

http://searchenginewatch.com/article/2309177/How-to-Use-Images-in-Your-Link-Building-Campaigns

http://www.quicksprout.com/the-advanced-guide-to-link-building-chapter-9/

http://kaiserthesage.com/images-link-building/

http://findmyblogway.com/link-building-images/

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku