Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Newsletter – Jak na úspěšný content marketing

Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.

Obsahový marketing (content marketing) je jakýkoliv marketingový formát, který obsahuje tvorbu a sdílení obsahu za jediným účelem – získat zákazníka.

Prostřednictvím content marketingu se snažíme přizpůsobit přirozeným změnám chování online uživatelů. Ti si v dnešní době vybírají, čemu věnují svou pozornosť.

V rámci obsahového marketingu se snažíme udržet si stálé zákazníky, resp. fanoušky na sociálních sítích. Rovněž osloviť nové publikum a prostřednictvím zajímavého obsahu jej překonvertovat na zákazníky.

Primárně se však nezaměřuje na online prodej, naopak – jeho cílem je komunikace s existujícími zákazníky a fanoušky.

Mezi hlavní důvody, proč se vyplatí věnovat čas obsahovému marketingu, pokud podnikáte na internetu, podle DemandMetrics patří:

  • získání pozornosti zákazníka
  • zlepšení věrnosti značce
  • zvýšení přímého prodeje

7 kroků jak uspět v obsahovém marketingu

Z infografiky zveřejněné na SocialmediaToday vyplývá, že základem úspěchu je

1. definice cílů podnikání na internetu

  • potřebujete mít jasno v tom, co chcete dosáhnout – chcete rozběhnout vlastní byznys nebo se stát affiliate partnerem?, chcete prezentovat produkty, které sami vyrábíte? …

2. výzkum, průzkum, poznávání Vaší cílové skupiny

  • klíčová slova, která potenciální zákazníci vyhledávají
  • aké stratégie vyhľadávania preferujú
  • aké formáty oslovia vašu cieľovú skupinu …

3. plánujte, managujte a optimalizujte

  • vytvořte si např. kalendář, aby jste věděli které aktivity a kdy následují

4. buďte kreativní a tvořiví

  • Váš obsah musí uspokojit potřeby potenciálních zákazníků, musí být užitečný
  • připravte si více alternativ, které osloví různé věkové skupiny
  • vytvořený obsah nezapomeňte optimalizovat a pravidelně vyhodnotit jeho efektivitu

5. publikujte

  • na Vašich www stránkách nebo e-shopu, blogu, profilech a stránkách na sociálních sítích, na youtube a všech dostupných kanálech, kde předpokládáte (nebo máte důkazy o tom), že se nacházejí Vaši potenciální nebo existující zákazníci

6. šiřte Váš obsah

  • souvisí s bodem č. 5, ale využijte např. i bookmarking – linkuj.cz
  • sledujte zpětnou vazbu

7. analyzujte!

  • výkonnost kampaně
  • sledujte statistiky

jak  na úspěšný content marketing, obsahový marketing


Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.

Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.

avatar
Autor: Juraj Bystrický Ing. Juraj Bystrický - jednatel společnosti. Zastává roli vedoucího programátorů a školí klienty, kteří si chtějí vytvořit úšpěšné web stránky nebo internetové obchody na profesionální úrovni.

Diskuse k článku