Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

10 věcí, na které by jste jako provozovatel e-shopu neměli letos zapomenout

10 tipů pro e-commerce na rok 2014Pokud je součástí Vašeho RSS portál PracticalEcommerce.com, určitě jste postřehli sumarizaci 10 bodů, které by měly být součástí online marketingového plánu majitelů e-shopů v roce 2014.

V každém případě platí, že E-Commerce je neustále se vyvíjející oblastí, v rámci které se marketingové taktiky mění závratnou rychlostí.

Do Vašich To-Do listů si proto zapište, resp. v lepším případě si odškrtněte, následující body:

1. Responzivní design

Přesvědčte se ve Vašich Google Analytics statistikách, jak narostl počet objednávek zrealizovaných z mobilních zařízení. Zamyslete se proto nad spuštěním responzivní šablony webu. Mobilní responzivní šablona zabezpečí, že Vaše www stránky se bez problémů zobrazí na tabletu, iPhone nebo jakémkoliv jiném mobilním zařízení s různou šířkou displeje.

Výhodou responzivní šablony je, že:

  • texty jsou dobře čitelné a buttony dobře viditelné
  • detail produktu je přehledný, stejně i informace o samotném produktu
  • umožňuje Vašim zákazníkům nákup z různých mobilních zařízeních
  • v případě, že návštěvníkovi nevyhovuje, dokáže si přepnout na klasické zobrazení www stránky

2. Kvalitní obsah

To, že kvalitní obsah na www stránce, internetovém obchodě a na Vašem blogu je základ obsahového marketingu, již víte.

Jednou z možností, jak přilákat a udržet si zákazníky je zábavný nebo virální obsah.

V rámci content marketingu v roce 2014 určitě popracujte na:

  • vylepšení popisů produktů
  • kvalitních produktových fotografiích
  • tutorial nebo prezentačních videích
  • a samozřejmě i na obsahu na sociálních sítích

3. Zlepšení výkonnosti www stránky nebo internetového obchodu

Rychlost načtení www stránky je jedním ze SEO faktorů úspěšnosti.

V případě, že plánujete redesign Vašeho webu, přesvědčte se o tom, že grafická šablona nemá vliv na rychlost  načtení www stránky a korektně se zobrazuje ve všech internetových prohlížečích.

V rámci zlepšení výkonnosti doporučuji popracovat i na zvýšení počtu konverzí.

4. SEO

Podle magazínu Forbes by jste v rámci SEO měli brát ohled na to, že sémantické vyhledávání na Googlu se mění.

Například, když bude někdo vyhledávat klíčové slovo „BMW X6″, Google mu v rámci výsledků zobrazí autoservis, náhradní díly … Klíčové slovo „auto“ se v rámci relevantních výsledků vyhledávání nezobrazí.

5. Rozšíření prodejních kanálů

Jednou z možností je otevření kamenné prodejny nebo nové pobočky.

U novovytvořených www stránek a internetových obchodů je řeč samozřejmě o registraci do katalogů a srovnávačů zboží.

6. Vytvoření účtu prostřednictvím sociální sítě

Přesvědčit zákazníky k registraci na Vašem e-shopu nebo webu přináší pozitiva nejen Vám (např. možnost sledování dosažení konverzí apod.), ale i samotným zákazníkům – mají přístup k historii objednávek, možnost získat slevu k dalšímu nákupu nebo využívat bonusový systém.

Ale negativem v dnešní době je, že zákazník se na jednotlivé weby, kde nakupuje, musí registrovat a přihlašovat.

Jednou z možností, jak registraci a login zjednodušit, je přáve tzv. social login od GiGya.

7. Zvýhodněná doprava

Nabídněte Vašim věrným zákazníkům dopravu zdarma nebo výhodnější ceny dopravy v konkrétní dny apod.

8. Live chat

Efektivní možnost na zvýšení konverzí – jste online když zákazník potřebuje odpovědi nebo pomoc při rozhodování o nákupu.

Ze zkušeností z praxe doporučujeme Zopim.

9. Email marketing

Možná budete namítat, že newsletter je zastaralým způsobem komunikace se zákazníky.

Pokud si ale správně naplánujete mailingovou kampaň, získáte čas, aby jste se soustředili na důležitější aktivity, např. v čase „prodejní špičky“.

Stanovte si proto již nyní, jaké výsledky očekáváte od jednotlivých e-mailů a jak budete jejich efektivitu měřit – o5 doporučujeme URL Builder.

10. Plánujte a analyzujte!

Nestačí jen naplnit Váš marketingový kalendář, důležité je efektivitu jednotlivých kampaní vyhodnocovat.

Zdroj:

http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2014/01/16/5-unfamiliar-seo-tasks-marketers-will-have-to-conquer-in-2014/

http://www.practicalecommerce.com/articles/62550-2014-Ecommerce-Marketing-Checklist

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku