Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Newsletter – Jak typografie ovlivňuje počet konverzí na Vašem webu

Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.

typografia a jej význam pre konverzie na www stránkePojem typografie označuje vědu, resp. umění zaobírající se písmem, jeho použitím a výběrem tak, aby byl konečný výsledek dobře čitelný.

Přesnou definici najdete zde.

Skládá se z dvou gréckých slov:

– typus – znak

  – grafó – píšu

Cílem typografie je prezentovat nám konkrétní zprávu – stručně, jasně, výstižně 🙂 Cílem typografie na www stránkách je usnadnit kognitivní procesy související s pochopením, zpracováním a zapamatováním textu.

V souvislosti s podnikáním na internetu je proto výběr vhodného písma jedním z klíčových faktorů úspěchu.

Z uvedeného důvodu je nutné členit text, boldovat klíčová slova, call-to-action prvky navrhnovat výraznější … Typografie pomáhá budovat vizuální hierarchii.

Na portálu KISSmetrics najdete článek o tom, jak např. font písma dokáže zvýšit nebo snížit počet objednávek na Vašem e-shopu.

V červenci 2012 uskutečnil Errol Morris v New York Times experiment s názvem „Jste optimista nebo pesimista?“

V experimentu autor použil fonty – Baskerville, Helvetica, Comic Sans, Computer Modern, Georgia a Trebuchet.

Po analýze odpovědí 40 000 respondentů se ukázalo, že s fontem Comic Sans a Helvetica se váže nejvíc negativních odpovědí. Jejich působení vyvolávalo u respondentů nedůvěru.

Naopak, nejvěrohodnější z experimentu vyšel font Baskerville.

Co se týče velikosti písma, KISSmetrics odkazuje na další průzkum, kterého se sice účastnilo jen 60 respondentů, ale výsledky jsou celkem inspirativní.

Autoři srovnávali fonty:

– Courier New , Georgia , Arial , Century Schoolbook , Times New Roman , Comic Sans , Tahoma a Verdana ve velikosti 10,12 a 14.

Verdana , Arial a Comic Sans byly nejvíc preferovány ve  všech velikostech bodu.

Přičemž nejrychleji přečtené byly texty psané v Times New Roman a Arial.

Stejně, jako u předchozího výzkumu, i zde vyšel Comic Sans jako nejméně čitelný font.

Existuje i studie, která zkoumá vliv typografie na náladu a kognitivní výkon.

Jak vybrat ten správný font písma pro zvýšení konverzí?

V první řadě si uvědomte, že složitě členěná písmena sice vypadají zajímavě, ale špatně se čtou.

Opět Vám při rozhodování pomůže A/B testování, příp. uživatelské testy.

Principiálně se jedná o to, že po přečtení textu se návštěvník musí orientovat na realizaci požadované operace – odeslání objednávky, formuláře apod.

Existuje tzv. princip korespondence a kontrastu:

  • princip korespondence – můžete spárovat dva typy písma, které jsou dostatečně podobné, aby jste eliminovali podvědomé srovnávání fontů, např. Helvetica a Arial
  • princip kontrastu – můžete spárovat dva typy písma, které jsou odlišné a kontrastné ve většine aspektů, ale i tak se vzájemně dopĺňují a mají společný alespoň jeden rys.

Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.

Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému Flox 3. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku