Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Audio branding – budujte povědomí o značce prostřednictvím sluchových vjemů

audio brandingSlyšeli jste již o audio brandingu? Stejně, jako vizuální branding, pomáhá audio branding vytvářet povědomí o značce.

Zvukový branding (audio branding, hudební branding nebo akustický branding) označuje využití zvuku k posílení identity značky.

Na základě studie zveřejněné na portálu StatisticBrain.com je zřejmé, že naše pozornost a koncentrace prudce klesá. V roce 2000 bylo průměrné rozpětí pozornosti 12 vteřin, v roce 2013 jen pouhých 8 vteřin.

Z uvedeného důvodu je nutné atakovat všechny smysly Vašich potenciálních zákazníků. Jen v tom případě získáváte konkurenční výhodu.

Audio branding není o backgroud-u

Zapomeňte na to, že budete vnucovat návštěvníkům Vašich www stránek a e-shopů Vámi vybraný playlist!

Audio branding zdaleka přesahuje využívání reklamních znělek, jedná se o disciplinu, která prostřednictvím patentovaného zvuku a hudby pomáhá budovat zvukovou identitu značky. Dotváří hodnoty, které daná značka nebo firma prezentuje.

Například jako v tomto videu – podívejte se na video nejdříve bez zvuku a následně se zvukem:

Tak jak, pocítili jste jak melodie přidává reklamnímu poselství význam? :D

Další příklady audio brandingu najdete v následujícím videu:

Audio branding – využití v praxi

V našich podmínkách je audio branding využíván především velkými společnostmi – bankami, telefonními operátory, fast foody …

Možná i Vám utkvěla v paměti znělka T-mobilu:

Když ji slyšíte, automaticky se Vám vybaví logo společnosti a její název.

Výzkumy jasně dokazují, že mezi posluchačem a hudbou (zástupcem firmy nebo společnosti) je silní emocionální a psychické pouto. Nemluvě  o tom, že díky hudbě se eliminují i jazykové bariery.

Např. ze studie z roku 2008 z Leicester-ské Univerzity v Anglii vyplývá, že 24% zákazníků rádo nakoupí v obchodě, kde se hraje jejich oblíbená hudba.

V USA Dr. James Kellaris dokonce zavedl termín „EARWORM„, znáte ty chytlavé popěvky, které celý den nemůžete dostat z hlavy.

Jak vyplývá z rozhovoru s  Dr. Corneliueom Ringe-em, senior partnerem Audio Branding Academy se audio branding v rámci online marketingu využívá především v Evropě a USA. A jak je vidět, vůbec nestagnuje, právě naopak. Audio Branding Academy pracuje na beta verzi databázi obsahující audio loga různých společností – audiologo-database.com.

 Tipy, jak na audio branding

1. Podpořte zvukem smyslové vnímání Vašich produktů – charakteristický obal, originální chuť, vůně, hebkost materiálu na dotek.

Např. jako Coca-Cola:

2. Charakteristický firemní zvuk využijte např. i jako znělku informující o přicházejících návštěvnících do prodejny.

3. Pokud chystáte uvedení nové značky nebo kolekce produktů, oslovte zkušeného DJ-je, kt. dodá Vašemu eventu tu správnou náladu.

4. Pokud provozujete jakýkoliv kamenný obchod, přizpůsobte playlist Vaší cílové skupině, event. se snažte, aby se Vaši zákazníci u Vás cítili příjemně – pouštějte např. ve Vaší kavárně nebo čajovně chill out nebo lounge music apod.

5. Když se rozhodnete, že si firemní znělky nahrajete sami, možná oceníte program Audacity. Umožní Vám nahrát např. Vás vlastní hlas, zároveň poslouží i jako mixážní pult, takže si celou nahrávku sestříháte, upravíte … jak potřebujete. Na konvertování Audacity souborů do MP3 formátu budete potřebovat  Lame plugin.

6. V případě, že se rozhodnete audio branding podpořit formou vlastního internetového rádia, zkuste např. www.blogtalkradio.com/careercommunique.

7. Existují i aplikace, např. audioboo.fm, které Vám umožní zaznamenat si hlasové poznámky a ty následně můžete zveřejnit na Vašich Facebook stránkách nebo na Twitteru.

Zdroj: 

http://www.marketingprofs.com/opinions/2014/24649/does-your-company-need-audio-branding

http://www.statisticbrain.com/attention-span-statistics/

http://www.inc.com/guides/201104/how-to-add-sonic-branding-to-your-business.html

http://www.designmusical.com/interview-professionnel-audio-branding/2014/rencontre-avec-dr-cornelius-ringe-85119/

http://annemariecross.com/build-your-brand-with-audio-podcasts/

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku