Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

TOP 6 důvodů, proč lidi opouštějí nákupní košík v mobilní verzi e-shopu

mobilní verze www stránky, mobilní verze e-shopuKdo není MOBILE ani v roce 2014, přichází o zákazníky, resp. návštěvníky webu.

V případě, že patříte mezi majitele www stránek a internetových obchodů, kteří již mobilní verzi provozují, blahopřejeme.

Ale, pokud Vás trápí nedostatečný počet konverzí právě z mobilní verze, na portálu Mobify.com najdete 6 nejčastějších důvodů.

1. Rušivý design

„Mobilní zákazníci“ mají většinou tendenci co nejrychleji dokončit nákup. Ale, když se jim do cesty připlete např. zápatí stránek s různými odkazy nebo jiné rušivé vlivy, zákazníka máte šanci přilákat zpátky už jen prostřednictvím remarketingu. Reální šance, že se po druhé vrátí na Váš web, je ale minimální.

2. Zbytečně dlouhé formuláře

Sami to znáte – vyplnit „lejstra“ na dotykové klávesnici je pěkný zabíječ času. Proto je právě formulář, registrační nebo objednávkový, tím nejobávanějším elementem zákazníků preferujících mobilní zařízení.

Přepnout mezi klávesnicí a čísly, příp. přidat jiné znaky vyžaduje jistou dávku trpělivosti (ačkoliv existuje možnost automatického doplnění políček do formulářů, ne každý ji využívá). Aby jste ale objednávkový proces mobilním zákazníkům usnadnili, eliminujte počet políček ve formuláři, žádejte jen to, co skutečně potřebujete.

Stejně rušivě působí na zákazníka souhrn objednávky. Roluje doprava, poté dolů, a bůh Vás ochraňuj, pokud od něj požadujete ještě i zakliknutí souhlasu s obchodními podmínkami :).

Tip: seznamte mobilní návštěvníky Vašich www stránek s výhodami registrace, údaje, které vyplní v rámci registračního formuláře se následně (po přihlášení) přenesou do objednávkového formuláře.

3. Nevnucujte registraci násilím

Jestli je ve Vašem e-shopu podmíněna realizace objednávky registrací, měli by jste zvážit radikální změnu. Nákup s nutností vyplnění registračního formuláře totiž drasticky podporuje pokles konverzí.

4. Pojmenujte jednotlivé kroky objednávkového procesu

Pokud ve Vašem objednávkovém formuláři následuje další krok jen prostřednictvím buttonu „Dále“ nebo „Pokračovat na další krok“, mobilní zákazníci se mohou cítit nejistě – jelikož nevědí, co je dál čeká.

Mnohem efektivnější je, když jednotlivé kroky samotné objednávky pojmenujete, platí to zejména v případě, že objednávkový proces pozůstává z více kroků – Možnosti dopravy, Možnosti platby, Souhrn objednávky. Tuto možnost uvádí Mobify.com jako nejvíc user friendly, jelikož mobilní zákazníci získávají lepší přehled a umožňuje uložit údaje vyplněné v jednotlivých krocích.

Pokud vyplnění kontaktních údajů, způsobů dopravy a platby nerozdělujete, je vhodné konverzní cesty výrazně označit.

 5. Někteří zákazníci se online transakcí stále obávají

Velice těžko jim jejich představy nebo vlastní zkušenosti vyvrátíte. Ať už se do boje s větrnými mlýny pustíte, nebo ne, Vaši mobilní zákazníci by měli vědět, že vlastníte např. SSL certifikát, který bezpečný nákup podporuje.

6. Když si chcete byt jisti, že mobilní verze bude správně fungovat, stavte na A/B testování

O A/B testování se dozvíte více např. i v našem newsletteru. Právě A/B testování je v tomto případě nejúčinnějším způsobem měření efektivity Vašich konverzních cest.

 

Další faktory, které vplývají na počet konverzí z mobilní verze Vašeho e-shopu najdete prostřednictvím statistik Google Analytics nebo např. i v následující ebook.

Pokud patříte mezi naše zákazníky využívající redakční systém Flox 2.0, automaticky máte k Vašim www stránkám a e-shopům mobilní verzi:

mobilná verzia www stránky v biznisweb.sk

Příklad zobrazení mobilní responzivní verze e-shopu vytvořeného prostřednictvím CMS Flox 2.0

 

Více informací o mobilní verzi ByznysWeb.cz najdete na našich stránkách.

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku