Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Znáte Inbound marketingové trendy roku 2014?

inbound marketingJak jsme Vás již informovali v našem článku, inbound marketing nemá prozatím nějak výstižný překlad. Podstatou inbound marketingu je ale stále snaha o pozornost potenciálních zákazníků – prostřednictvím výsledků vyhledávání ve vyhledávačích, na sociálních sítích, blozích, PR nebo klasických médiích.

V praxi to znamená, že se nesnažíte krvopotně „vtírat“ s Vašimi bezkonkurenčně nejlepšími nabídkami, právě naopak! Poskytujete potencionálním zákazníkům relevantní informace o Vašich produktech. O způsobu jejich využití, o montáži, recenze spokojených zákazníků apod.

Jak na inbound marketing?

Jednoduše apelujte na Vaše potencionální zákazníky na všech možných místech – nejen na Googlu a Facebooku, ale např. ve srovnávačích zboží, v internetových diskusích a poradách apod.

Nejedná se o nic převratné ani zázračné, většinu aktivit zřejmě realizujete v rámci propagace Vašich internetových obchodů nebo www stránek. Základem účinného inbound marketingu je samozřejmě i vyhodnocování jednotlivých kanálů.

Podle HubSpot jsou základem inbound marketingu tyto čtyři body:

1. Pozornost – v rámci upoutání pozornosti stavte na unikátnost Vašich produktů, služeb nebo firmy. Blogujte, zveřejňujte informace na sociálních sítích, optimalizujte stránky na klíčová slova. Přesvědčte Vaše potencionální zákazníky, že jste to právě Vy, kdo nabízí nejlepší služby a ceny.

2. Konvertování – o návštěvníkovi, který se dostane na Vaše web stránky se snažte získat co nejvíce informací (aby jste získali osobní informace, nabídněte zákazníkům benefit – např. e-knihu, poukaz na slevu apod.) Co nejdokonaleji poznejte Vaši cílovou skupinu – sledujte, odkud Vaši zákazníci přicházejí, na jakých sociálních sítích se „pohybují“…

S informacemi o návštěvnosti je nutné neustále pracovat. Samotné zvyšování návštěvnosti nestačí. Dejte si proto záležet rovněž na automatizaci konverzních procesů, call-to-action buttonů, landing pages a rovněž webových formulářů nebo emailové kampani.

3. Splnění cílů – sbírejte data, analyzujte a vyhodnocujte je. Primárně sledujte, jak se realizuje samotný objednávkový proces na Vašem webu. Snažte se najít odpovědi na otázky typu:

  • Jak se návštěvníci na Vašem webu pohybují, jak produkty nebo služby vyhledávají?
  • Co se stane, když zákazník klikne na Váš banner?
  • Proč selhalo odeslání objednávky? Kam následně odchází Váš „zákazník“?

4. Usnadněte Vašim zákazníkům nákupní proces – nabídněte online chat, telefonické konzultace, mailové poradenství, e-mailový zpravodaj nebo jiné „maličkosti“, které mají na spokojenost Vašich zákazníků výrazný vliv.

Jaké jsou inbound marketingové trendy roku 2014?

1. SEO

Podle ExactTarget 73% respondentů využívá SEO/SEM v rámci jejich online marketingové strategie. I přes zanícenost některých odborníků a stoupenců PPC reklamních kampaní, SEO je stále aktuální a má význam.

2. Kvalitní obsah

Je a zřejmě i bude nadále králem :). Věnujte proto dostatek času tvorbě kvalitních textů obsahujících relevantní klíčová slova.  Kvalitní obsah samozřejmě patří i na sociální sítě a blogy.

3. Buďte aktivní tam, kde se pohybuje Vaše cílová skupina

To logicky vyžaduje, aby jste dokonale znali Vaši cílovou skupinu. Vycházejte z údajů statistik návštěvnosti na jednotlivých sociálních sítích, ale např. i přímo z Google Analytics.

4. Buďte mobilní

Mobilní verze www stránky nebo e-shopu je v dnešní době nevyhnutností. Nabízí možnost nakupovat Vaše produkty nebo prohlížet Vaše stránky majitelům mobilních zařízení, kteří tvoří rostoucí platformu zákazníků.

5. Zaměřte se na místní vyhledávání

Pokud jste tak ještě neučinili, optimalizujte Vaše stránky i na klíčová slova související s městem nebo krajem, ve kterém podnikáte. Sestavu Vašich klíčových slov rozšiřte o pojmy obsahující název města nejen na samotném webu, ale i ve srovnávačích zboží, v popisech na sociálních sítích apod.

6. Nezatracujte e-mail marketing

Podle studie ExactTarget vykazuje mailingová kampaň stabilní růst. V souvislosti s bodem č.4 ale nezapomínejte na  bezproblémové zobrazení newsletterů na mobilních zařízeních.

Zdroj:

http://www.hubspot.com/inbound-marketing

http://www.slideshare.net/KurtisBohrnstedt/2014-inbound-trends

http://moz.com/blog/2014-inbound-marketing-trends

 http://content.exacttarget.com/en/StateOfMarketing2014?ls=Website&lss=StateofMarketing2014&lssm=Corporate&camp=701A0000000g98RIAQ

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku