Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Rozšiřte Váš prodejní potenciál prostřednictvím email marketingu

email marketingProstřednictvím infografiky od Monetate.com si dnes ukážeme, že email marketing jako nástroj pro zvýšení konverzí silně konkuruje např. kampaním na sociálních sítích apod.

Z infografiky vyplývá, že až 61% marketérů považuje email marketing za nástroj, který pomáhá zvýšit pozornost zákazníků.

Na druhé straně jen 41% online marketérů si myslí, že je nutné posílat zákazníkům personalizované maily.

Podle zdrojů infografiky se denně pošle až 100.5 miliard pracovních mailů a 82.4 miliard mailů adresovaných zákazníkům.

Je nutné si uvědomit, že v 51% případů jsou maily zobrazovány na mobilních zařízeních. 29% na noteboocích a jen 20% na klasických desktopech.

mobile-email

Co se týče operačních systémů, v 38% jsou maily prohlíženy v iOS, v 12% v operačních systémech Android.

91% respondentů uvedlo, že maily si prohlíží každý den:

  • 49% ihned po probuzení
  • 54% před spaním
  • 33% cestou do práce
  • 40% na služební cestě
  • 63% přes víkendy
  • 58% o prázdninách, resp. na dovolené

 

Email marketing –  další prodejní možnost

74% zákazníků údajně preferuje emailovou komunikaci před jakýmkoliv jiným způsobem nákupu.

37% respondentů považuje emaily za nejvhodnější kanál, který je motivoval k nákupu.

66% účastníků průzkumu uvedlo, že jejich online platba byla výsledkem právě efektivního email marketingu.

67% zákazníků, kteří se průzkumu zúčastnili rádi dostávají newsletter o mimořádné akci nebo výprodeji.

Dejte si záležet!

Samozřejmě nejen na grafické formě, kvalitním textu a bezproblémovém zobrazení na různých zařízeních a operačních systémech, ale snažte se poznat potřeby a touhy Vašich (potencionálních) zákazníků.

42.7% totiž považuje maily, které reflektují jejich nedávno vyhledávané produkty, resp. produkty, které „lajkovali“ na sociální síti, za úspěšnější.

V 33% případech se zákazníci rozhodují otevřít email právě díky výstižnému „subjectu“.

 

 5 pravidel adresátů

  1. Požádejte o svolení pro zasílání novinek – to, že zákazník u Vás nakoupí, neznamená automaticky, že chce od Vás dostávat newsletter registracia-newsletter
  2. Responzivní design nadevše – 80% respondentů uvedlo, že pokud se newsletter nekorektně zobrazí na jejich mobilním zařízení, okamžitě mail smažou. V 33% případech následuje i odhlášení z odběru novinek mailem.
  3. Nespamujte! – 35% účastníků průzkumu se odhlásí z odběru novinek v souvislosti s příliš častým zasíláním newsletterů. V 25% případů je newsletter považován za nerelevantní a 66% považuje slabo personalizované maily za povrchní.
  4. Nabídněte výhody – 80% respondentů s radostí dostává newslettery, pokud nabízejí slevy.
  5. Buďte více osobní – 82% optaných uvedlo, že by nakoupilo mnohem více v případě, kdyby byly firemní maily více personalizovány.

Strategie úspěchu v email marketingu

  1.  Ušijte si mail na míru – vytvořte si unikátní mailovou strategii pro každý newsletter, jelikož ne všechny mají společný cíl.
  2. Berte v potaz, že Vaši adresáti používají různé zařízení – jak uvádím výš, responzivní verze Vašich emailů je na místě. Otestujte si rovněž i zobrazení jednotlivých buttonů.
  3. Správně si odeslání načasujte – odesílejte newsletter tehdy, když jsou na Vašich stránkách návštěvníci, použijte např. Google Analytics Real-Time . Neumím si to ale představit, když je na Vašem webu několik 1000 návštěvníků 🙁
  4. K bodem uvedeným v infografice bych si dovolila přidat i remarketing.
  5. V každé Vaší email marketingové kampani nezapomeňte používat URL builder – umožní Vám detailně analyzovat nejen její efektivitu. Více informací o URL Builderu najdete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.

Zdroj:

http://monetate.com/infographic/understanding-email/

http://blog.byznysweb.cz/2012/10/je-remarketing-aneb-za-mene-penez-vice-muziky/

http://blog.byznysweb.cz/2011/10/jak-sledovat-efektivitu-reklamnich-kampani/

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku