Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak založit e shop aneb jak začít podnikat na internetu

jak založit e shop, jak vytvořit e shopMáte už dost stresů v práci a přemýšlíte jak co nejrychleji založit eshop?

Jak tedy začít a v jaké oblasti podnikat?

Pamatujete si brainstormingové aktivity ze školních let?

Sáhněte po nich i dnes! Jednoduše si sepište všechny své nápady, nezatracujte ani jeden z nich.

Po pár dnech se k seznamu znovu vraťte a přehodnoťte jednotlivé body. Google a sociální sítě vám při rozhodování mohou pomoci. Snažte se dohledat, zda v daném odvětví existuje konkurence, jaké produkty a služby konkurence se prodávají nejvíc, jak fanoušci konkurenci přijímají a hodnotí atd.

jak založit e shop, jak vytvořit e shop, tvorba eshopu návod

Položte si 3 základní otázky:

  1. CO? – co chcete nabízet, prodávat na internetu? Služby nebo produkty?
  2. JAK? – jakým způsobem budete zboží nebo služby vytvářet, distribuovat, prezentovat?
  3. PRO KOHO? – kdo budou vaši zákazníci, pro koho je vaše nabídka určena?

Pokud nemáte v odpovědích na tyto otázky jasno, udělejte si průzkum v regionu, ve kterém chcete podnikat.

Následně se rozhodněte, jakou formu podnikání zvolíte – živnost nebo společnost s ručením omezeným. Podle toho si umíte předběžně určit vstupní kapitál. Počítejte s tím, že váš byznys nemusí být hned úspěšný a výnosný, proto je dobré připravit si železnou rezervu, např. na půl roku dopředu.

Rozhodnout se, v jakém odvětví budete podnikat, nemusí být pro vás žádný problém.

Podnikat můžete začít v oblasti:

  • ve které dlouhá léta působíte – dravá rivalita mezi původním zaměstnavatelem a ex-zaměstnancem je často velice dobrým hnacím motorem,
  • která je vašim koníčkem – ideální případ,
  • která nabízí výzvy a příležitosti – např. distributor konkrétní společnosti v nové krajině nebo prezentace vlastního patentovaného výrobku,
  • ve  které již podniká konkurence, ale vy jste našli způsob, jak by se dala vylepšit,
  • v rámci affiliate marketingu nebo franchisingu.

 

jak založit e shop, jak vytvořit e shopJak vytvořit webové stránky/ jak vytvořit eshop

Prvním krokem, v rámci vaší prezentace na internetu, je vytvoření samotné webové stránky, resp. založení eshopu.

V dnešní době máte možnost výběru. Ale neunáhlete se a poskytovatele webové stránky si pečlivě vyberte!

Vytvořit web si dokážete prostřednictvím pronájmu redakčního systému i sami, nebo si můžete nechat vytvořit web na míru.

Pro začínající podnikatele je mnohem efektivnější a finančně méně náročné, pokud zvolí např. pronájem eshopu. Hlavní výhodou je možnost stránky administrovat. Další výhodou jsou pravidelné aktualizace, inovace, technická podpora a grafická šablona zdarma. Redakční systém máte možnost si otestovat na několik dní zdarma a hotový e-shop můžete v případě nespokojenosti snadno reklamovat a čekat na nápravu.

Zkuste si vytvořit web stránky zdarma na 15 dní a otestujte např. ByznysWeb.cz.

Pokud se stále nevíte rozhodnout, kterou cestou se vybrat, připravte si sumár svých požadavků na webovou stránku nebo e-shopa nechte si vypracovat více kalkulací.

Přitom zjistíte, jak rychle a kvalitně reaguje technická podpora. Nestyďte se a ptejte se, když něčemu nerozumíte.

Stručný přehled možností, kt. vám pomohou najít odpovědi na otázku „jak vytvořit e shop nebo jak vytvořit webovou stránku“, najdete i v našich dalších článcích – http://blog.byznysweb.cz/2014/04/open-source-cms-ano-nebo-ne-1-cast a http://blog.byznysweb.cz/2014/04/open-source-ano-nebo-ne-2-cast.

Kvalitní a přehledný web a obsah

Při tvorbě www stránky se držte jednoduchého pravidla: „Méně je někdy více!“

Vaše webové stránky by samozřejmě měly obsahovat co nejvíce informací o vás, vaší firmě, vašich produktech, ale nikde není napsáno, že musí být uvedeny hned na titulní stránce.

Úvodní stránka webu by měla být logicky uspořádána, přehledná, optimalizovaná pro vyhledávače a samozřejmě měla by obsahovat základné informace o tom, kdo jste a co nabízíte.

Kvalitní a použitelný webdesign

Určitě jste i vy zažili situaci, kdy jste při surfování na internetu narazili na webové stránky nebo e-shop, kterých „design“ (jestli to tak můžeme směle nazvat) vám vyrazil dech.

Uprostřed hlavičky se na vás „smál“ křiklavý, na koleně vyrobený banner s akcí nebo na vás z textu „vykoukaly“ červená písmena informující o blížícím se výprodeji.

Je potřeba uvědomit si, že www stránky vás reprezentují, proto pokud nemáte zkušenosti s tvorbou grafické šablony pro www stránky, měli by jste svůj projekt svěřit do rukou odborníků. Zkušený webdesigner vám poradí a navrhne nejlepší rozmístění jednotlivých prvků na webu.

Reklama na internetu

Mezi základní nástroje online marketingové komunikace patří:

  1. PPC reklama – Pay Per Click reklama by se dala rozdělit na 3 základní kategorie:
  • klasická PPC reklama, kdy platíte za kliknutí na konkrétní klíčová slova. Můžete využít PPC reklamu v Googlu, na Facebooku nebo v případě, že podnikáte v ČR i na Seznam.cz.
  • PPC reklama cílená na zájmy – cílíte na návštěvníky konkrétní sekce vaší webové stránky.
  • Jiné PPC reklamy podle různých cílení – např. podle věku, pohlaví, regionu …
  1. Remarketing – uživatelům, kteří navštívili vaše stránky se neustále „připomínáte“ – např. při vyhledávání na internetu, čtení zpráv atd. se jim zobrazí produkt, který si na vašich stránkách prohlíželi, ale nekoupili. Tímto způsobem zůstáváte v povědomí návštěvníka a motivujete jej k opětovné návštěvě svého webu. Výhodou je, že finanční nároky na získání zákazníků jsou nízké. Nejvhodnější je kombinovat remarketingovou reklamu s PPC reklamou cílenou na konkrétní zájmy uživatelů.
  2. Srovnávače cen – jelikož trendem nakupování na internetu je vyhledat si všechny dostupné informace před samotným nákupem, využijte srovnávače cen jako jeden z dalších zdrojů informací o vašich produktech. Trik pro lepší parsování produktů ve srovnávačích je kromě validního XML feedu i využití klíčového slova v názvu produktu a krátkém popisu produktu.
  3. Newslettre, emailing – tento marketingový nástroj je většinou podceňován, přitom, když zvolíte poutavý design, formu (např. HTML newsletter) a samozřejmě hodnotný obsah, máte vyhráno. V rámci pravidelného mailingu informujte své zákazníky o připravovaných akcích, novinkách. výprodejích …
  4. SEO – optimalizace pro vyhledávače. Obsah vašich www stránek by měl být tvořen především pro návštěvníky a ne pro roboty, proto klíčová slova, meta tagy, popisy stránek pro vyhledávače používejte na vhodných místech. Podstatou úspěchu je kvalitní a hodnotný obsah.
  5. Blog – pokud přicházíte na trh s novinkou, určitě je vhodné, aby jste v rámci SEO zkusili i blogování. Pravidelné blogposty o výhodách vašich produktů nebo služeb zvýší vyhledatelnost vašeho webu.
  6. Mobilní reklama, mobilní verze www stránky – nezaspěte na vavřínech a držte se trendů! Počet objednávek z mobilních zařízení rapidním způsobem stoupá v ČR i na Slovensku.
  7. Bannerová reklama  v rámci Google AdWords nebo specializovaných sítí jako AdGuru nebo web2media.
  8. Videoreklama – reklama na Youtube.com.
  9. Affiliate – programy pro Affiliate marketing jsou např. Post Affiliate Pro nebo Affilbox.cz.
  10. Sociální sítě – ze sociálních sítí získáte pro SEO důležité zpětné odkazy. Dejte si záležet na názvu, popisu a hodnotném obsahu např. na Facebooku, Twitteru, Google Plus, Pinterest, LinkedIn. Vhodné je i sdílet obsah např. na Prezi.com, Slideshare.com.
  11. Slevové portály – vhodné v rámci jednorázových akcí nebo, pokud potřebujete vyprodat konkrétní artikel ze skladu.
  12. Wait marketing – v rámci Wait marketingu oslovujete potenciální klienty např. v čekárnách u lekářů, na zástavkách, v časopisech distribuovaných v dopravních prostředcích.
  13. Obsahové webové stránky – tzv. microsites jsou absolutně odděleny od hlavního webu, přitom podporují návštěvnost Vašich stránek nebo přímo prodej Vašich produktů. SEO je realizováno na odlišná klíčová slova jako primární web.
  14. Mobilní aplikace, virální marketing, infografika – využívají především větší firmy, např. mobilní operátoři v rámci budování povědomí o značce.

Ať už patříte mezi začínající podnikatele nebo na online trhu již jistou dobu působíte, měli byste všechny své investice sledovat a vyhodnocovat jejich efektivitu. Vhodným nástrojem je např. URL Builder, statistiky Google Analytics a jejich nadstavba Google E-Commerce.

Pokud přemýšlíte o tom, jak založit eshop zdarma, zkuste třeba verzi FREE od ByznysWebu. Kromě spousty skvělých funkcí tak získáte i responzivní webdesign.

 

Pozn.: článek byl publikován v časopisu manazerskecentrum.sk

Zdroj: http://blog.byznysweb.cz/2011/11/podnikani-na-internetu-v-jake-oblasti-se-vyplati-podnikat/

jak založit e shop, založení e shopu, pronájem e shopu

tvorba e-shopu, tvorba webové stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku