Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Affiliate síť jako výhoda pro publishera i inzerenta

dognet.sk, affiliate síť, affiliate síť dognetNa blogu jsme se již věnovali affiliate marketingu jako takému. Problematika je tedy jasná a vysvětlená.

Zkusme si ale přiblížit reální pohled na svět affiliate marketingu z pohledu inzerenta i publishera.

 

Samostatný program vs. síť pro inzerenta

Při plánování affiliate kampaně je nutné se rozhodnout, jakou cestou se inzerent vybere – zda cestou samostatného affiliate programu, nebo se zapojí do affiliate sítě.

Obě řešení mají své pro a proti a záleží na několika faktorech, které je potřeba zvážit:

  1. Integrace do sítě může být bezplatná, zatím co samostatný program nikdy není zdarma.

  2. V rámci integrace do sítě část provize zůstává v síti, naproti tomu v samostatném programu inzerent určuje 100% z toho, co publisher dostane.

  3. Správa samostatného affiliate programu vyžaduje značný čas – jednak na administraci, tak propagaci a práci s publishery. V případě integrace do sítě většinu prací na sebe probírá síť.

  4. Hlavní výhoda sítě je pro inzerenta v tom, že má k dispozici již existující publishery. V novém, samostatném programu je nutné je od začátku aktivně hledat.

  5. Know-how, které dokáže affiliate manager sítě dát, pomůže kampani jak na začátku, tak i v běžném provozu. U vlastního programu je nutné se spolehnout sám na sebe, resp. si najmout člověka, který již ví “jako to chodí”.

Síla ekosystému sítě

Síť má jednoznačně navrch, jelikož vytváří ekosystém více publisherů a inzerentů a jejich kampaní. Všechno se děje v rámci jednoho prostoru. V profesionálních sítích jsou standardizované rozměry bannerů, popisy kampaní a podmínky. Publisher nemusí hledat a bloudit.

Jasná výhoda je i agregace příjmů. Publisher získává provize z více kampaní a centrálně si je nechává vyplácet. Rovněž má k dispozici administraci, kde vidí všechny výsledky najednou. Nemusí se hlásit do více systémů. Všechno si spravuje z jednoho místa. Nemusí čekat na výplatní minimum, které každý program i síť má. Čeká jen na kumulovaný výdělek všech kampaní, které ze sítě využívá.

Pro obě strany je výhoda i ve fakturaci – síť fakturuje inzerentovi všechny provize v jedné faktuře a rovněž vyplácí všechny výsledky kampaní publisherům v jednom. Ani jedna strana tedy nemusí řešit faktury od více publisherů, resp. z několika affiliate programů.

Samostatný program si žádá čas a zdroje

Samozřejmě, samostatný program má svoje výhody. Inzerent přesně ví, s jakými publishery pracuje, má přímý dosah na provize a ví okamžitě reagovat na situaci v kampani. Z dlouhodobého hlediska, když to inzerent opravdu myslí vážně, má dobrý produkt, pricing, čas a zdroje, je individuální program dobrým řešením.

Samostatné řešení si však vyžaduje čas, nebo dokonce člověka, který by program zastřešil. Často se stává, že “lidé z marketingu” nemají na to čas, nerozumějí tomu. Potom program upadne a je nakonec zrušen.

Kombinace

V rámci naší affiliate sítě dognet.sk nabízíme jak bezplatnou registraci s dělením provizí, tak možnosti pilotovaného programu. Možnost je i využít naši síť, ale řešit si program samostatně. Možností je spousta.

Ať už se rozhodnete pro samostatný program, nebo síť, je potřeba zvážit pro a proti.

Jak funguje Affiliate marketing v Dognet

avatar
Autor: Štefan Polgári CEO .dognet - www.dognet.sk, CEO Lead Media - www.leadmedia.sk

Diskuse k článku