Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Testovali jsme skvělý SEO nástroj SEMOR.cz

semor.czNedávno jsme publikovali článek o tom, které SEO nástroje se vyplatí využívat.

Tehdy jsme ale nevěděli, že hned u sousedů je kromě Collabim-u k dispozici i Semor, kt. minulý týden slavil druhé narozeniny. Na závěr článku přinášíme i rozhovor s Vítem Michálkem, CEO Semor.cz.

Po založení 30-denního testovacího účtu obdržíte obratem mailem přihlašovací heslo a hned můžete začít s přidáváním projektu:

 vložení projektu semor.cz

a propojením s Vašim Google Webmaster Tools účtem:

propojení semor.cz s google webmaster tools

V přípravě je i napojení na Google Analytics přes oficiální API, tedy bez nutnosti zadávání přihlašovacích údajů.

Následně v sekci Vyhledávání – Tabulka měřených frází přidáte konkrétní klíčová slova:

vložení klíčových slov k měření semor.cz

Výhodou je nastavení frekvence měření:

1x za 28 dní

1 x za 14 dní

1 x za 7 dní nebo každý den.

Po prvním měření, tedy např. již na další den, můžete frekvenci měření nastavit u každého slova samostatně:

frekvence měření semor.cz

Jelikož se jedná o český SEO nástroj, u každého slova vidíte počet vyhledávání na Seznam.cz a následující atributy:

tabulka vyhledávání semor.cz

V sekci Statistiky máte k dispozici tzv. Rychlostatistiky, které Vás informují o tom, kolik Vašich klíčových slov se umísťuje do 3. a 11.místa na Googlu a rovněž na Seznam.cz.

Máte možnost navolit si rozmezí měření:

semor.cz

V další statistické podsekci – Skóre viditelnosti rozdělí Semor.cz 10 bodů jednotlivým výsledkům hledání, 1. přiřadí 10 bodů a desátému 1 bod pro Google i Seznam.cz.

Následuje graf Rozložení pozic, kde přehledně  vidíte, která místa ve vyhledávačích obsazujete – např.:

rozlozenie-pozicii

Pokud jste Váš projekt na Semor.cz propojili i s účtem na Google Webmaster Tools, můžete sledovat vývoj pozic i na tomto místě:

 gwt-pozicie

Vynikající je sekce Konkurence – Výpis konkurence, která Vám pomůže najít konkurenci bez zdlouhavého vyhledávání v jednotlivých vyhledávačích na základě Vašich klíčových slov. Kliknutím na hvězdičku zařadíte danou doménu na seznam konkurentů:

 konkurencia

Semor dokonce sám navrhne vybranou konkurenci, která se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje nad Vašimi odkazy.

V podkategorii Přirozené výsledky konkurence přehledně vidíte srovnání pozic na jednotlivá klíčová slova v Googlu i na Seznam.cz.

V rámci Konkurence – Sklik/AdWords máte možnost vidět i PPC Vámi vybrané konkurence – např. počet zobrazení, nebo poměr horní a boční pozice.

Pokud Vás zajímá percentuální zastoupení domén na první stránce vyhledávání pro všechny Vámi měřené klíčové pojmy, podívejte se do sekce Konkurence – MarketShare.

Následuje sekce v přípravě – Landing Page, kde zatím vidíte, pro kolik klíčových slov byla konkrétní cílová stránka zobrazena, jaký je čas jejího načtení, datová velikost, zda title obsahuje keyword a počet využití klíčového slova v textu.

Nejen v rámci long tailu by Vás měla zajímat informace o Indexovaných dokumentech, resp. stránkách – dozvíte se, kolik Vašich stránek indexuje Google, Seznam nebo Bing.com.

Dnes již méně zajímavý je údaj o pageranku.

Benchmark Vám zas nabídne výpis 20 nejčastějších domén, kt. se na Vaše klíčová slova zobrazují.

Sekce Odkazy umožňuje vložit nebo hromadně naimportovat nové zpětné odkazy na Váš web, zobrazit výpis a statistiky vlastních odkazů, nebo statistiky vlastních odkazů z Google Webmaster Tools a rovněž i přehled o investovaných financích.

V Brand and MentionsPřehled zmínek najdete statistiku Vašich příspěvků na sociálních sítích + výpis posledních 50 zmínek.

V Další nástroje najdete např. Google Page Speed, Automatické reporty nebo Trendy vyhledávačů.

Právě mezi trendy vyhledávačů najdete vizualizaci změn ve vyhledávání na Google.cz i Seznam.cz:

vizualizacia-zmien

 

Na závěr jsme vyzpovídali CEO servru Semor.czVíta Michálka.

  1. 10.10.2014 Semor slavil druhé narozeniny. Můžu se zeptat, kolik uživatelů aktuálně máte a kolik domén systém za ty 2 roky celkem ověřil?

Aktivních uživatelů je nyní něco kolem 100, nedávno jsem se rozhodl zrušit free tarif, tak nás hodně uživatelů opustilo. Uživatelé u nás mají většinou dlouhodobější projekty, kterých zatím bylo více než 500.

  1. Z Vašich blogpostů je zřejmé, že na systému aktivně pracujete. Prozradíte  nám nějakou vychytávku, o které jste zatím neinformoval?

Snažím se neusnout na vavřínech, stále lze systém vylepšovat – k dispozici je spousta dat, jen je správně zpracovat, aby byly pochopitelné a užitečné. Neustále pracuji a zkoumám nové možnosti, ale budu trochu paranoik a zatím nic neprozradím.

  1. Při testování jsem si všimla, že jste zatím zřejmě více orientovaní na českého zákazníka, jelikož např. v sekci Trendy vyhledávačů,  zobrazujete výsledky z Google.cz. Máte v plánu zařadit pro slovenské domény i výsledky z Google.sk?

Zatím jsme jen malý projekt na samém začátku existence, nechci nic uspěchat. Prioriotou je pro mě určitě český trh, vybudovat si silnou pozici a až poté mohu uvažovat o expanzi na zahraniční trhy. Moc rozdílů v CZ a SK Google podle mě nebude, ono je to spíše jen orientační jestli náhodou nedošlo k nějakým větším změnám. Brzy bude k dispozici přehled změn na první straně hledání pro každý projekt zvlášť – ať uživatelé vidí změny, které se týkají jejich okolí.

  1. Pár vteřin jsem u testování postřehla nedostupnost, ale to jste mě hned kontaktoval přes livechat, celou situaci mi vysvětlil a zeptal se, zda nepotřebuji pomoc. Velice oceňuji takový přístup k zákazníkovi. Klienti Vás mohou kontaktovat i telefonicky nebo mailem. Organizujete případně i školení nebo webináře, kde vysvětlíte, jak Váš systém funguje?

To jsem ani netušil, že to jste Vy, snažím se být vůči uživatelům korektní. Ano kdokoliv mě může kontaktovat jak přes livechat tak e-mail nebo telefon. Momentálně nic neorganizuji, většina uživatelů systém hned pochopí, snažím se jej tvořit dost intuitivně a pokud by měl někdo nejasnosti stačí mě kontaktovat.

  1. K Semor-u jsem se prozatím vůbec nedostala, myslím, že je to škoda, jelikož má obrovský potenciál a hlavně, je to “domácí”, dynamicky rostoucí produkt za přijatelnou cenu :). Prezentovali jste jej někde veřejně? – mám na mysli konference, barcampy nebo semináře příp. workshopy?

Upřímně, ani se nedivím že systém neznáte, já osobně jej nikde nepropaguji o to se starají samy jeho uživatelé a většinou o něm prostě jen mluví s ostatními – to je pro mě ta nejlepší reklama. Na placenou reklamu je ještě dost času. Samotného mě to zatím ani nenapadlo prezentovat SEMOR někde veřejně.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku