Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Nastartujte kreditky, blíží se Valentýn

valentýnské tipy pro eshopy a web stránkyJako každý jiný svátek i Valentýn lze využít na zvýšení počtu objednávek, zlepšení sociální interakce s fanoušky nebo na oslovení dalších potenciálních zákazníků se zajímavou nabídkou. V dnešním blogposte najdete pár tipů na soutěže na Facebooku, posty nebo úpravy web stránek.

Ááá, podíváme se i na valentýnské tipy od provozovatele e-shopu a posvítíme si na naši valentýnskou soutěž, díky které máte možnost získat www stránky nebo e-shop na půl roku zdarma, příp. na 1 rok s 30% slevou.

Trochu historie o svátku sv. Valentýna

14.2. – do jisté doby to byl v našich kalendářích obyčejný den. Někdo slavil narozeniny, někdo výročí, jiný zapíjel rozchod nebo povýšení v práci :).

Z anglicky mluvících zemí se k nám tento „sladký virus“ začal masivně šířit koncem 20.století. První komerční valetýnka byla vyrobena v 40.letech 19.století v USA. Valentýnské pozdravy ale evidujeme již ve středověku.

I Vy si ještě pamatujete na svou první valentýnku? Na základní nebo střední škole? Stačil nám i obyčejný papír s vyznáním a srdíčkem od „tajně“ milované osoby. Pod vlivem komercionalizace se ale ze svátku sv. Valentýna stává jakýsi běh za wellness pobyty, diamanty apod. Znáte pojem řízené očekávání? Když například letos utratíte konkrétní částku, jen těžko ji dokážete příští rok trumfnout. Na druhé straně představuje řízené očekávání jakousi motivaci, např. i v e-commerce světě. Každý rok je potřeba zlepšovat své služby a když nyní vyrukujete jen se zveřejněním slevy na objednávku, příští rok si dejte tu námahu a připravte alespoň dárkový certifikát s konkrétním designem.

Kolik stojí Valentýn?

Američané a svátek zamilovaných

Podle infografiky DailyInfographic.com až 62% Američanů oslavuje Valentýna, přičemž až 61% mužů a 39% žen kupuje květy. Za sladké dobroty utratí týden před Valentýnem Američané až 448 milionů USD. A dokonce, k valentýnskému svátku se vyrobí 8 miliard sladkých srdíček. Množství těchto sladkostí by dokázalo 20x spojit Řím s městem Valentine v Arizoně tam a zpátky. A pokud by Vás náhodou zajímalo, v USA mají i města s tzv. love-ly jmény: love-ly cities v usa

Valentýn ve Velké Británii

Podle Brandwatch.com 65% Britů má svátek Sv. Valentýna v oblibě (jedná se o 63% Angličanů a 65% Angličanek), naopak 35% jej nenávidí (percentuálně se jedná o 37% respondentů a 35% respondentek). V anketě o nejromantičtější britská města se mezi top 5 umístili: nejromantičtější místa v anglii Briti nejvíc nakupujú pohledy, čokolády, květy, šperky, plyšáky, parfémy, ale např. i playstation, kindle, hodinky nebo elektrické holící strojky 🙂 Muži i ženy se shodli, že nejčastější valentýnské dárky jsou: nejpreferovanější valentýnské dárky v uk

Valentýn v České republice a na Slovensku

Jak vyplývá z průzkumu pojišťovny Generali, loni plánovalo 81% respondentů utratit za valentýnský dárek maximálně 500 Kč. Do 1000 Kč si předsevzalo utratit 14%, nad 1000 Kč jen 5% respondentů. Majetnější respondenti investovali i do exotických zájezdů na Maledivy nebo do lyžovaček.

Slováci minou na vyjádření citů vůči svým drahým polovičkám  kolem 40 €. Podle „úžasně hodnověrného a přínosného“ letošního průzkumu Poštové banky Slováci nejsou příliš romantičtí. Každý devátý respondent uvedl, že štěstí v jeho živote je závislé na penězích. Mezi nejtradičnější dárky patří na Slovensku nepochybně parfémy, spodní prádlo nebo šperky. Průměrná hodnota objednávky za valentýnské dárky na Zľavomat.sk dosahovala minulý rok hodnotu 45 €. Nejvíce se prodávali např. valentýnské pobyty nebo jiné výlety, za které se utratilo v průměru 130 €. Mezi nakupujícími dominovali na Zľavomatu minulý rok muži (až 60%).

Valentýn a podnikání

Snad největším byznysem je, když se dvojice rozhodne vstoupit do manželského svazku. Co se podnikání na internetu týče, z tohoto svátku profitují zejména online květinářství, cukráři, klenotníci, ale např. i e-shopy prodávající spodní prádlo. Proto jsem se rozhodla položit pár otázek našemu úspěšnému klientovi Mariánovi Ďurmekovi z liliana.sk:

1. Projevuje se svátek zamilovaných na počtu Vašich objednávek? Pokud ano, nakupují u Vás většinou muži nebo ženy?

Ano, Valentýn se u nás velmi projevuje na počtu objednávek, jelikož máme v nabídce zboží, které přímo nebo nepřímo souvisí s tímto svátkem zamilovaných. I když mnoho lidí se tváří, že Valentýna neoslavuje a mají vůči němu antipatie. Ale malá pozornost v podobě květu, cukroví nebo sexy kousku spodního prádla jich určitě potěší 🙂  

2. Chystáte před Valentýnem speciální akci, PPC kampaň nebo kampaň na sociálních sítích? Pokud ano, kolik přibližně investujete do valentýnského prodeje?

Na Valentýna chystáme více akcí v podobě postupných slev na jednotlivé produkty ve vybrané dny, kampaň na Facebooku a valentýnskou soutěž pro naše fanoušky. Po celý rok máme spuštěnou bannerovou retargetingovou kampaň, která je pro nás efektivní a je v podstatě rovněž součástí předvalentýnského prodeje.

E-commerce tipy, jako vytěžit z Valentýna maximum

Pokud potřebujete prostřednictvím svátku zamilovaných zvýšit sociální interakci s fanoušky, doporučujeme Facebook soutěž – inspirace na 5 tipů na Valentýnskou soutěž na Facebooku jsem našla v infografice od SociallyStacked.com:

1. Požádejte Vaše fanoušky o nahrání fotky se svým miláčkem – s osobou opačného nebo stejného pohlaví, se psem, kočkou, hračkou 😀

2. Požádejte fanoušky o fotografii jejich home-made valentýnské dekorace

3. nebo o natočení krátkého videa o tom, jak by si přáli strávit ideálního Valentýna.

4. Aby jste se i trošku prezentovali, vyzvěte Vaše příznivce k uploadování fotografií, kde jsou zachyceni s Vašimi produkty nebo ve Vašem obchodě apod.

5. Velice vděčnými jsou i soutěže typu:

  • oblíbený valentýnský recept na večeři nebo zákusek
  • nejzamilovanější příběh – požádejte fanoušky o zveřejnění příběhu, jak se poznali s partnerem
  • nebo je požádejte o vytvoření valentýnky, která bude adresována Vašemu e-shopu nebo konkrétnímu produktu.

Pokud nepatříte právě mezi nadšence soutěží, stačí, když na Vaší timeline postnete např. výzvu na doplnění věty:

  • Doplňte větu: „Nejzamilovanější song je ……….“ a získejte jednu z 3 zajímavých cen!
  • nebo „Nejromantičtější film je …………“
  • příp. „Nejromantičtější rande, jaké jsem kdy zažil/-a bylo ………“ podělte se s námi o pár detailů a vyhrajte!

Tipy, jak upravit Vaše web stránky nebo e-shop k svátku zamilovaných

Na blogu Econsultancy.com najdeme tipy na valentýnskou úpravu www stránky.

  1.  upravte Vašu titulní stránku, např. rozcestníkem s tipy na dárky pro muže, ženu, dítě … úprava web stránky nebo e-shopu na valentýna
  2. na předcházející bod se váže i vytvoření specializovaných podstránek s dárky pro muže, ženu atd.: kategorizace produktů v souvislosti s valentýnem
  3. pomozte s výběrem správné velikosti – vytvořte pro muže např. průvodce pro nákup vhodné velikosti spodního prádlaprůvodce velikostmi
  4. samozřejmostí může být přibalení malého dárku – např. valentýnského srdíčka, prázdné valentýnky apod. k objednávce, nulová cena za dopravu nebo např. nabídka valentýnského balení (dárkové papírové taštičky apod.).

další tipy najdete např. na těchto blozích:

Ať je to jak chce, když je Vám Valentýn proti srsti, můžete jej „strávit“ u smysluplnějších činností – např. darujte krev nebo nastavujte, příp.  vyhodnocujte Vaší reklamní kampaň 🙂

V každém případě, trendy ukazují, že pokud provozujete web stránku, resp. e-shop, dokážete podobné, na první pohled nesmyslné svátky, využít ve svůj prospěch. A když web nebo e-shop zatím nemáte a přemýšlíte, že by jste jej založili, právě pro Vás je určena naše valentýnská soutěž. Podmínky soutěže jsou jednoduché:

  1. vytvoříte si web stránky nebo e-shop na byznysweb.cz na 15 dní zdarma
  2. najděte srdce-sutaz, které jsme schovali do Vašeho test webu
  3. URL adresu stránky, kde se srdíčko nachází nám pošlete na soutez@byznysweb.cz

Vyhrát můžete např.:

1. cena: Předplatné vybraného balíčku služeb ByznysWeb (vztahujícího se na Vaši testovací stránku) na půl roku zdarma
2. cena: Ručně malovaný obraz od Janiny
3. cena: Hand made kabelka od Jarga ‚s – lezecké věcičky

* EXTRA BONUS – každý HAND MADE výrobce, který se zapojí do soutěže a objedná si do 14.3.2015 eshop, získává jednorázovou 30 % slevu na roční předplatné. Soutěž probíhá od 14.1.2015 do 14.2.2015.Výherci budou kontaktováni na e-mail ze kterého poslali správnou odpověď do 20.2.2015

valentýnská soutěž od byznyswebu

Získejte web stránky nebo e-shop na půl roku zdarma – soutěžte s ByznysWeb.cz!

Zdroj: http://dailyinfographic.com/valentines-day-by-the-numbers-infographic-2

http://www.brandwatch.com/2014/02/valentines-day/

http://www.sociallystacked.com/2014/01/share-the-love-14-last-minute-valentines-day-facebook-contests-infographic/

https://econsultancy.com/blog/64311-five-ecommerce-personalization-tips-for-valentine-s-day/

http://www.windsorcircle.com/blog/great-valentines-day-email-promotions-campaign-examples

https://www.homecredit.sk/tlacove-spravy/slovaci-si-zvykli-na-valentina-na-svojich-blizkych-minu-okolo-38-eur

http://www.denik.cz/ekonomika/na-80-procent-cechu-hodla-do-valentyna-investovat-nejvyse-500-korun-20140213.html

http://openiazoch.zoznam.sk/cl/142395/Zdravie-peniaze-a-laska-Najvyznamnejsie-zivotne-hodnoty-Slovakov

http://www.slovenskyvyber.sk/stories/clanok/N%C3%A1kupy_cez_z%C4%BEavov%C3%A9_port%C3%A1ly_sv._

Valent%C3%ADn_a_ob%C4%BE%C3%BAben%C3%A9_tovary_a_slu%C5%BEby/Valent%C3%ADnske_dar%C4%8

Deky_nakupuj%C3%BA_na_Z%C4%BEavomat.sk_najmae_mu%C5%BEi/aid/22457?af=archiv

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku