Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

7 tipů jak připravit svůj eshop na vánoční sezónu

jak získat více objednávek z vánoční sezónyLetošní vánoční sezóna podle portálu Alza.cz začala na začátku října. Alza předpokládá, že ve srovnání s loňským rokem vzroste útrata jejich zákazníků o 40%.

Provozujete eshop a chcete i Vy na vánoční sezone vydělat co nejvíce? Připravili jsme pro Vás 5 užitečných rad, které dokážete rychle aplikovat v praxi.

1. Nejvíce zákazníků získáte ze srovnávačů

80% našich klientů potvrdilo, že nejvíce objednávek přichází právě

ze srovnávačů zboží a cen. Dominuje zejména Heureka.cz.

Cena za získání zákazníka se pohybuje od 8 Kč do 80 Kč. Samozřejmě platí, že čím dražší produkt, tím vyšší cena za získaného zákazníka.

U srovnávačů cen je cena za získání zákazníka nejnižší. Všechny další typy placené reklamy stojí mnohem více.

Díky Google reklamě získáte zákazníka od 100 Kč, resp. u dražších produktů 217 Kč – 325 Kč. U klasického nebo dynamického remarketingu jsme zaznamenali ceny za získaného zákazníka od 135 Kč.

Proto doporučujeme aktivovat export do srovnávačů cen, resp. další doplňkové funkce:

Díky placeným kampaním v Heureka.cz se zvedla návštěvnost eshopů našich klientů až o 50 – 100% .

Návštěvnost z Pricemanie dokáží placené kampaně zvednout o desítky %.

ako zvýšiť počet konverzií z heureka.skSlužba Ověřeno zákazníky od Heureka.cz ovlivňuje tzv. ZMOT (Zero Moment of Truth) – tedy 1.rozhodnutí zákazníka, ve kterém eshopu nakoupí.

Na Heurece se oplatí biddovat vyšší cenu, která Vám zaručí první príčky ve výsledcích vyhledávání.

V Exportu z Heureka.cz si dokážete vyhledat, na jakých pozicích se Váš eshop nachází. Někdy stačí připlatit a z pátého místa může být první :).

2. Soutěž na Facebooku

Poštovné zdarma je snad nejlepšim lákadlem. Pokud chcete být originální, vyzvěte Vaše fanoušky ke zveřejnění např.:

  • nejkreativnějšího listu Ježíškovi
  • receptu na nejlepší sváteční večeři nebo cukroví

Vhodná je i soutěž typu – nakup nad 1000 Kč a vyhraj. Skvělé tipy jak realizovat soutěž na Facebooku najdete i zde.

Na Facebooku je rovněž vhodné investovat i do propagace příspěvků s Vaší vánoční nabídkou apod.

3. Rychlé doručení

Nic nedokáže potěšit zákazníka více než spolehlivý eshop, který plní své sliby.

Proto uvádějte reálné termíny dodání a snažte se vyexpedovat objednávku co nejdříve. Nezapomeňte zákazníka o průběhu zpracování informovat – např. i prostřednictvím statusů objednávky nebo doplňkové informace (návod pro Flox 2 a Flox 3).

Pokud se vyskytne problém např. u dodavatele, okamžitě informujte zákazníka.

4. Slevy a dárkové certifikáty

Jestli máte možnost, přibalte Vašim zákazníkům k objednávce i drobný dárek, uctíte si je a rádi u Vás nakoupí i v budoucnosti.

Případně nabídněte slevu formou dárkových certifikátů pro další nákup. Výhodou je, že je mohou i darovat.

Dalším motivujícím faktorem je i sleva na dopravu, resp. doprava zdarma.

5. Využijte Google nástroje

K dispozici máte např.:

Ja osobně klientům vždy doporučuji, aby pracovali se statistikami Google Analytics. Dokážete si porovnat prodej za minulé roky, najít případné chyby a poučit se z nich. Na nápor zákazníků je vhodné připravit se dostatečně dopředu – v ideálním případě již po skončení poslední vánoční sezóny, event. v létě.

2 další rychlé kroky na závěr

  • Zaujmout můžete i webdesignem – v našem CMS Flox 2 a Flox 3 nabízíme spoustu šablon i s vánoční tématikou, resp. moderní flat design, kt. si dokážete přizpůsobit i sami.
  • Vhodné je upoutat zákazníka samostatnou podstránkou s názvem např. 5 tipů na vánoční dárek. Do bočného sloupce na úvodní stránce stačí umístit banner s tipy na dárek pro muže, ženu, dítě a vybrat několik z Vašich produktů. Naši klienti často využívají blok  Obsah kategorie nebo Produkt z nebo dynamický banner, který rovnou nasměrují na konkrétní kategorii produktů nebo podstránku.

Pokud využíváte eshop od ByznysWeb.cz a potřebujete zvýšit počet konverzí, kontaktujte nás, rádi Vám poradíme smiley

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič - jednatel IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Své bohaté zkušenosti a vědomosti z oblasti tvorby web stránek a e-shopů, internetové reklamy a správy reklamních kampaní aktivně využívá i v praxi. V týmu zastává roli hlavního zdroje pozitivní energie, která z něj vyzařuje i mimo "provozních hodin".

Diskuse k článku