Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Od skákání na trampolíně až po vlastní značku sportovního oblečení

Sníte o tom, jak se stát úspěšným? Změňte své sny na realitu!

Inspirujte se našimi klienty, kteří se vydali svou cestou. Našli „díru na trhu“ a dokázali ji vyplnit tak, že jejich produkty se prodávají samy a oni dělají to, co milují.

Dnes Vám představíme  1. slovenskou Jumping® instruktorku, Vierku Gimeckú, která si pro svůj e-shop vybrala právě ByznysWeb. Pokud máte chuť udělat něco pro sebe a své zdraví, máte o důvod více začíst se. Jumping je dnes in a nyní zjistíte proč.

Vierka je nesmírně energická žena, která dokáže pozitivně naladit své klienty a vykouzlit jim úsměv na tvářích. Pomáhá jim, aby se cítili fit a dopracovali se k vysněné postavě. Zároveň  stíhá být také skvělou matkou, studentkou, úspěšnou podnikatelkou a najde si čas i sama na sebe. Zajímá Vás, jak to všechno zvládá, nebo se chcete dozvědět, jak se cvičí a hubne na trampolíně?

Ať se líbí. :)

1. Jak jste se dostala k jumpingu?

Podnikatelský příběh Vierky Gimeckej, 1. slovenské Jumping® instruktorky

1. slovenská Jumping® instruktorka, Vierka Gimecká z Trenčína

V roce 2009 jsem si řekla, že budu instruktorkou aerobiku, absolvovala jsem školení v Trnavě a hledala specializaci. Přemýšlela jsem nad BOSU (pozn. autora cvičení na speciálním BOSU míči), ale do cesty mi přišly trampolíny. V květnu 2010 jsem se objevila na školení jumpingu v českém Táboře. Zde jsem poprvé viděla trampolínku a prvním skokem jsem se jednoduše zamilovala. Byla jsem první Slovenka jumping instruktorka. Dostala jsem nabídku zastupovat Českou republiku na Slovensku. Nabídku jsem přijala a 6. 6. 2010 se uskutečnila první lekce jumpingu na Slovensku. Tedy první jumping centrum na Slovensku byl Crunch Fitness Club v OC Laugarício v Trenčíně, kde jsem měla svých prvních 11 trampolínek, tehdy ještě okrouhlých modrých, pružinových.

Další výzvou a nabídkou byl kemp Mariána Gáboríka, kde jsem realizovala suché tréninky pro malé i větší hokejisty po dobu 5 týdnů v červenci a srpnu.

V září jsem zorganizovala první školení Jumping Basic s účastí 30 lidí, nových jumping instruktorů pro Slovensko. Hned po tomto školení vzniklo 5 jumping center na Slovensku v Piešťanech, Nové Dubnici, Trenčianském Jastrabí, Martině a Trenčíně. Já jsem své přestěhovala do kulturního centra Dlhé Hony na sídliště Soblahovská. Vlna jumpingu se šířila a šíří ústním podáním bez jakýchkoliv reklam. Z 10 klientů se vždy vrátí 9. Jumping je úspěšný díky tomu, že je jednoduchý a zábavný. Do dnešního dne jsem zorganizovala a uskutečnila 25 školení pro nové instruktory. Evidujeme již více než 400 instruktorů a přibližně 200 jumping center za 6 let.

Jumping se ze Slovenska rozšířil do celého světa např. do Francie prostřednictvím Evy Sládekové a do Kanady díky Alexandre Cabelka. Stejně tak spousta slovenských instruktorů, vyškolených na Slovensku, vykonává lekce v Itálii, Rakousku, Německu, ve Švýcarsku nebo v Norsku.

2. Jak jste spojila jumping se sportovním oblečením?

ViGi® Fashion - sportovní oblečení a jumping fitness

S jumpingem vždy souviselo i jumping oblečení.

Dalším hlavním milníkem bylo, když jsem v roce 2012 odkoupila licenci jumpingu pro území Slovenska. Od tohoto času jsem se začala věnovat i prodeji jumping oblečení, které jsme dovážela z Čech. Tak jsem si řekla, proč bychom nemohli oblečení šít na Slovensku? Dát práci slovenským krejčím a mít své vlastní slovenské oblečení? Tak začala vznikat moje vlastní kolekce sportovního oblečení. Nejdřív to byla kolekce pro jumping, ale postupně i pro jiné druhy sportů. Dne 13. 1. 2016 nám byla udělena trade mark ViGi®, která je společným názvem pro všechny naše kolekce.

3. Považujete jumping za výhradně ženský sport?

Jumping je vhodný pro všechny, ženy, muže, děti, různé věkové kategorie. Pravdou ale je, že si jej oblíbily zejména ženy. Muži preferují spíš kolektivní sporty hokej, fotbal, kde se soutěží. Při jumpingu vítězí každý, kdo vydrží alespoň hodinu v pohybu. To je zřejmě důvod, proč se jumping stal hlavně ženskou záležitostí. Na Slovensku máme cca 30 instruktorů mužů, kteří jsou skvělí. U žen klientek jsou velmi oblíbení a žádaní. Jsou velcí showmani a umí zabavit na každé své lekci.

Posuďte sami. :)

4. Jaké výhody má jumping ve srovnání s jinými sporty?

výhody jumpingu, cvičenie na trampolínach, jumping trenčín

Jumping má oproti jiným sportům spoustu výhod. Trampolínka je měkká balanční plocha, která při skákání šetří klouby a celý pohybový aparát. Je to opravdu obrovský rozdíl skákat na tvrdé zemi a na měkké trampolíně. Na trampolíně posilujeme hluboký stabilizační systém a další svaly… Rovněž problematické partie zadek a břicho, ale taky ramena a dolní končetiny. Zpevňujeme kotníky a pro ženy důležité pánevní dno.  Důležité je ale dodržovat zásady správného skákání. To je důvod, proč má lekce jumpingu vést pouze vyškolený instruktor. Skákání na trampolíně není náhodné poskakování, má svá pravidla. Když je  nebudeme akceptovat a řídit se jimi, můžeme si i uškodit.  

Momentálně studuji na Katedře tělesné výchovy a sportu Filozofické fakulty Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici, odbor učitelství tělesné výchovy a trenérství aerobiku. Ukončila jsem právě první ročník. Získávám zde jiný pohled na sport, hlavně zaměření se na podstatu pohybu a zdravotní aspekty sportu.

 

5. Pro koho je jumping vhodný a pro koho naopak ne?

jumping je vhodný pre všetky vekové kategórie

Jak jsem již zmínila jumping je vhodný pro všechny věkové kategorie, bez rozdílu věku nebo pohlaví.  Samozřejmě, i tento sport má svá omezení, a proto se nedoporučuje skákat na trampolíně těhotným ženám. Pokud má někdo zdravotní omezení nebo potíže, je v kontaktu se svým odborným lékařem, který určitě ví, zda může, nebo nemůže skákat na trampolíně. Lékaři ve většině případů alibisticky říkají NE, protože dost dobře neznají skákání na trampolíně a nevezmou si to ANO na odpovědnost. Za 6 let skákání na Slovensku máme vskutku dobré zpětné vazby, zejména co se týče hubnutí, posílení kondice a celého těla. Jumping paradoxně spoustě lidí pomohl odstranit bolesti páteře a problémy s koleny.

Někdy jsou naše bolesti jen psychického původu a právě bláznění a odstresování se na trampolíně léčí více než léky z lékárny.

6. Které cviky jsou podle Vás nejefektivnější pro jednotlivé problematické partie?

Jumping - cvičení na trampolíně

Cviků na trampolínu je opravdu spousta. Pro instruktory organizujeme nadstavbové školení, kde je tyto cviky učíme. Natočili jsme 1. DVD pro klienty na doma, díky kterému s námi mohou cvičit doma, v klidu a pohodě.

 

Doporučujeme např. obyčejný BĚH, samozřejmě se správnou technikou provedení s doskakováním na celá chodidla, neskáčeme  vysoko, nezakláníme se, kolena nezvedáme nad výšku bederních kloubů, nepodkopáváme se, břicho máme zpevněné, pohyb paží děláme v předozadní ose s loktem zafixovaným do pravého úhlu. strečing po cvičení na trampolíněStřídáme pravou a levou končetinu, to znamená, že přeskakujeme z jedné nohy na druhou a balancujeme, čímž velmi efektivně zapojujeme i vzpřimovače páteře. Pracujeme přitom i s břišními svaly a pohybujeme pažemi v ramenním kloubu. Při tomto cviku se nám i zkracují některé svaly, např. bedrokyčelní a dvouhlavý stehenní sval tzv. hamstring proto je důležité kompenzační cvičení strečink.

Dalším úžasným cvikem je ODSKOK, kterým odtahujeme a přitahujeme dolní končetiny od sebe a k sobě. Skvěle tak posilujeme sedací svaly a zároveň topíme TUK z těchto problémových partií. Samozřejmě je stejně důležitý správný rozsah a dopad chodidel na trampolínu. Na správnost dbá instruktor a učí své klienty skákat zdravě a efektivně.

Na trampolíně se velmi dobře leží, a proto můžeme cvičit i jednoduché a velmi oblíbené ZKRACOVAČKY. Samozřejmě opět se zásadami správného cvičení. Zkracovačky provádíme v lehu na trampolíně, křížová kost je zatlačená do trampolíny, chodidla volně položena na zemi, mírně rozkročená v paralelním postavení, ruce jemně v týlu, hlava je v prodloužení páteře, brada se neopírá o hrudník, pohled směřuje nahoru, lopatky se nedotýkají trampolínky. Pohyby vykonáváme břišními svaly a hlava se zafixovaným krkem překonává asi 5 cm převýšení.

7. Jak vypadá Váš pracovní den?

Můj pracovní den je úplně klasický, začínám jej kávou, kontrolou Facebooku, mailů, internetu, krátkou poradou s kolegy.

ViGi® Fashion kvalitní sportovní oblečení ze Slovenska

Následuje úhrada faktur, přes den mám setkání, focení a mezi řečí tvoříme návrhy látek, střihů, organizujeme školení a hlavně dělám to, co mě baví. Večer mě čeká práce instruktorky, kdy vedu lekce jumpingu  a piloxingu. Cvičím  v úterý, středu a čtvrtek, o víkendu se věnuji škole a školením jumpingu a v pondělí chodím plavat, to mám jako regeneraci po celém týdnu.

8. Kde čerpáte inspirace na nové kolekce sportovního oblečení?

športové oblečenie ViGi® Fashion Inspirace na nové kolekce sportovního oblečení nabírám ze všeho, co vidím, zejména z přírody,  z techniky, miluji všechno barevné.

Jsme malá firma, na tvorbě oblečení se podílí 5 až 7 lidí.

športové oblečenie ViGi® FAshion

Já navrhuji, grafik Andrej připravuje podklad pro tisk látky. Látky nám vyrábí další člověk, resp. firma, oblečení šije naše dvorní krejčí Maťa. Následuje výstupní kontrola, označení a  balení hotového výrobku, které má na starosti má kolegyně Katka, focení produktů fotografka Evka nebo Marek, marketing a PR další kolegyně Veronika.

9. Co rozhodlo, že jste Váš e-shop jumpingshop.sk vybudovali právě na platformě ByznysWeb? Jaké jsou podle Vás tři největší pozitiva, která nemají jiné systémy?

O tom, že jsme náš e-shop vybudovali přes ByznysWeb, rozhodla možnost vlastní administrace, jeho jednoduché ovládání a samozřejmě i cena. Ta byla i je výhodná, i když se trošku zvýšila. Ze začátku jsem e-shop naplňovala sama, nyní se spoléhám na kolegyně, které absolvovaly školení přímo v centrále ByznysWebu a snaží se využít všechny možnosti, které pomohou k prodeji našich produktů.

10. Co nejvíc funguje na Vaše zákazníky? Prozradíte nám, jaké marketingové kanály se Vám osvědčily? Které marketingové aktivity Vám v začátcích pomohly?

vigifashion - slovenské športové oblečenie

K našim zákazníkům se snažíme přistupovat tak, aby u nás našli přesně to, co hledají. Za jejich věrnost je odměňujeme dárky a snažíme se je motivovat ke cvičení v barvách. Každý den se věnujeme našemu e-shopu, snažíme se, aby se v něm náš klient snadno orientoval, abychom mu co nejvíc usnadnili nákup. Podporujeme Slovenskou republiku a chceme vytvářet pracovní možnosti právě pro slovenské výrobce.

Samozřejmě, že náš klient vyhledává i slevy, akce, na které určitě nezapomínáme.

11. Odkud máte nejvíc nových zákazníků?

stratégia podnikania ViGi® FashionNejvíce nových zákazníků máme z řady nových instruktorů jumpingu, to jsou nejlepší figuríny našich produktů, které šíří naše oblečení směrem ke klientům.

12. Co byste poradili začínajícím podnikatelům, kteří uvažují nad založením e-shopu? Co je podle Vás nejdůležitější?

Začínajícím podnikatelům bych doporučila využít ByznysWeb jako partnera pro internetový obchod. Výhodou je, že si všechno nastavíte sami,  jak se Vám to líbí, případně Vám poradí. Práci Vám ušetří i skladové hospodářství když Vám přijde zboží na sklad, ihned si jej můžete naskladnit a přidat a naopak, když se vyprodá, okamžitě jej dokážete stáhnout.  Nemusíte otravovat admina, který má právě jinou práci. Jednoduše, rychle a profesionálně to zvládnete i sami. Klíčové faktory úspěchu jsou určitě nevzdávat se, dívat se dopředu, pracovat na sobě, komunikovat s kolegy a velmi dobře poznat svou cílovou skupinu klientů. Samozřejmě, že i já se prostřednictvím praxe učím. Co se týče rozpočtu, v tomto si nedovolím nikomu radit, a co se týče podnikatelského plánu, tak podstatou je asi najít produkt/y na trhu chybějící nebo málo dostupné.  Když jsem začínala, byl na Slovensku jediný výrobce sportovního oblečení. Nyní je jich již více. Děláme všechno pro to, abychom byli nejlepší a naše značka se stala na Slovensku známou, kvalitní a vyhledávanou. Před námi je ještě dlouhá cesta, ale věřím, že s podporou ByznysWebu ta cesta bude hladká a rovná. :)

Úžasný byznys model, co říkáte? Ukázali jsme Vám, že pokud se svému podnikání věnujete na 100 % a děláte jej s láskou, zákazníci to patřičně ocení. Word of Mouth v případě ViGi® Fashion funguje naprosto dokonale. Věříme, že cesta Vierky Gimecké Vás přesvědčila a pomohla odstranit případné pochybnosti a obavy z podnikání na internetu.

Na závěr si dovolím citát, který perfektně vystihuje celý tým ViGi® a jejich strategii:

jak rozběhnout úspešný byznys na internetu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku