Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Víte, proč byste měli mít na svém e-shopu nebo webu FAQ?

Pokud pravidelně sledujete náš blog o podnikání na internetu, určitě již víte, že obsahový marketing není jen o psaní článků.

Měl by řešit „problémy“ zákazníků před objednávkou, během i po odeslání objednávky.

A právě FAQ (sekce Časté dotazy na e-shopu nebo webu) je skvělý způsob, jak nabídnout zákazníkům ty správné informace i po zakoupení Vašich produktů.

Víte, proč byste měli mít FAQ na svém webu?

Sekce Časté dotazy by na úspěšném webu neměla chybět, protože:

1. Zvyšuje důvěryhodnost – pokud umíte nabídnout relevantní odpovědi na konkrétní dotazy zákazníků, nemusíte je dále přesvědčovat o tom, že přesně víte, co potřebují, a že jim rozumíte. Sami přijdou na to, že jste v tom, co děláte, „doma“.

2. Šetří čas – nejen ten Váš, ale zejména čas Vašich zákazníků a návštěvníků webu. Máte pro ně informace, které potřebují, v tomto momentu, bez zdlouhavého surfování na internetu. Pro Vás je sekce FAQ benefitem – poskytuje odpovědi, argumenty, např. i pro nové pracovníky.

3. Snižuje počet telefonátů, e-mailů a v konečném důsledku i reklamací – nejen v případě, že nabízíte technické služby nebo produkty. Návod, jak se správně starat o Vaše produkty, můžete prolinkovat i do detailu samotných produktů, kterých se to týká. Zákazníci tak hned při koupi produktu zjistí, jak s ním manipulovat, jak jej čistit apod. A tak mohou Váš produkt využívat déle a naučit se s ním správně zacházet.

4. Zlepšuje komunikaci se zákazníkem – stejně jako např. formulář, anketa, kniha návštěv nebo diskusní fórum. Na závěr každého dotazu můžete přidat link na kontaktní formulář, aby Vás zákazníci mohli hned oslovit s dalšími dotazy.

FAQ a jeho význam pro SEO

V redakčním systému FLOX 3 dokážete díky FAQ zvýšit vyhledávanost svého webu na konkrétní pojmy a samozřejmě také efektivněji nabídnout zákazníkům hledané odpovědi:

význam FAQ pro SEO, faq ve flox 3

Paradoxně právě díky vyčerpávajícím návodům dokážete získat nové zákazníky, i od konkurence. Například tento náš návod s příkladem obchodních podmínek pro e-shop má jednu z nejvyšších vyhledávaností a pravidelně se objevuje v konverzní cestě našich nových zákazníků:

faq a seo, význam faq pro seo, 1.místo na googlu díky FAQ

Stejně tak na Seznamu má FAQ úspěch:

FAQ a první místa na Seznamu, proč mít faq na webu

Co říkáte, přátelé, není FAQ skvělá příležitost, jak oslovit nové potencionální zákazníky?

Navíc v sekci Časté dotazy můžete zrecyklovat obsah, který již máte k dispozici. Doporučujeme udělat tzv. Inventuru obsahu, uvidíte, že spoustu témat jste již rozpracovali i v rámci Vašeho blogu.

Do práce se můžete pustit klidně i hned! Věříme, že jsme Vás nastartovali tím správným směrem. Vždyť zvýšit důvěryhodnost a prodej se dá i prostřednictvím FAQ.

Přejeme pohodové „tvoření“

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému Flox 3. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku