Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

10 rad pro budoucí e-shopaře

Rozhodli jste se dát sbohem stereotypu a začít podnikat na internetu? Pak Vás zřejmě trápí hlavně jedna věc – jak uspět a vybudovat si svou značku. A možná i to, jak u toho zbytečně neplýtvat financemi a ušetřit.

 

10 rad pro budoucí e-shopaře1. Dobrý byznys plán = úspěch zaručený

Je dobré, když si Váš podnikatelský start naplánujete a důkladně promyslíte.  Najděte díru na trhu a zaplátujte ji originálním nápadem. Udělejte si průzkum, najděte konkurenty – možná objevíte nedostatky, které Vám ukážou cestu.

2. Víte, kdo a proč by měl Vaše produkty kupovat?

Poznejte své zákazníky. Nejen jejich řeč, ale i zájmy, starosti a problémy. Položte si otázku – proč by si měli moje produkty koupit? Měli byste je umět oslovit přesně v tom čase, kdy o ně mají zájem. Na tomto konceptu stavěl i Google prostřednictvím tzv. Micro-Moments.

3. Budujte svou značku

Kvalitní značka zvyšuje prodej, a to i v případě, že máte vyšší ceny. Pokud jsou Vaši zákazníci spokojení, nepotřebují klikat na žádné reklamní kampaně. Přesně vědí, kde Vás najdou i v budoucnu.

Víte, jaké jsou základní pilíře úspěšné značky?

  • odlišuje Vás od konkurence, proto by měla být kreativní,
  • nabízí přidanou hodnotu a osobní přístup,
  • oslovuje konkrétní cílovou skupinu,
  • odráží Vaši image a firemní vizi.

4. Nebojte se paragrafů

„Clara pacta – boni amici,“ tedy „dobré smlouvy dělají dobré přátele“.

Zákon jasně stanovuje, co musí obchodní podmínky obsahovat. V případě nejasností není na škodu poradit se s právníkem. Absence i jen jediné podmínky znamená automatické uložení pokuty, takže se nevyplatí riskovat.

5. Co je Vaše, to se počítá

Stavte i Vy na efektu obsahového marketingu a nebudete potřebovat drahé a kreditem limitované PPC kampaně. Hodnota kvalitního obsahu Vám vydrží léta. Základem úspěchu je v tomto případě vlastní a pro uživatele hodnotný obsah. A to i tehdy, když jste svůj e-shop založili na XML importu od dodavatele.

6. Vlastní produktové obrázky

Dají Vaší nabídce skvělou možnost vyniknout v konkurenčním moři. Jak na to? Zachyťte produkty v akci“. Ukažte je na konkrétních lidech, ne figurínách. V procesu používání – např. obuv v terénu, do kterého je určena.

Nespokojte se jen s jediným obrázkem, nafoťte produkty z různých úhlů pohledu. Je skvělé, když produktovou fotogalerii obohatíte např. i o prezentační video.

7. Najděte si nejvhodnější formy propagace na internetu

Získejte co nejvíce kvalitních zpětných odkazů z vyhledávačů, srovnávačů produktů, hand-made portálů apod. Na sociálních sítích publikujte to, co Vaši cílovou skupinu zajímá a reprezentuje její a Váš životní styl.

8. Aktuálnost nevyhnutelná

A to nejen na webu nebo e-shopu, ale i na sociálních sítích nebo blogu. Pravidelnost je základ. Aktualizujte i samotný obsah webu. K nezaplacení je, pokud samotný systém pro tvorbu e-shopu automaticky odečte prodaný kus ze skladu. Ušetří Vám spoustu problémů a času.

9. Bezpečnost nadevše

Důvěryhodnost svého e-shopu zvýšíte i díky SSL certifikátu, který ochrání nejen Vaše data, ale i citlivé údaje Vašich zákazníků. Navíc Vás za to bude mít rád i sám Google.

10. Náš zákazník, náš pán

Řídit se tímto heslem neznamená, že jste zaspali dobu. Právě naopak! Zákazníky je potřeba hýčkat. Musí vědět, že Vám na nich záleží. Dejte jim najevo, že si vážíte toho, že si vybrali právě Vás. Motivujte je a odměňte je za nákup personalizovanou slevou, dárkovým kuponem, bonusovým nebo kreditovým systémem.

 

Jak vidíte, vytvoření e-shopu a start vlastního podnikání na internetu vyžaduje jen od začátku nastavit správnou strategii, postupně věci optimalizovat a stále myslet na zákazníka.

Všechno dobře promyslet a naplánovat od začátku a poté být v neustálém kontaktu se zákazníkem, vytvořit si s ním vztah a rozumět  jeho potřebám. To, jak dál, Vám často pomůže zjistit zákazník sám.

Přejeme Vám mnoho úspěchů a spokojených zákazníků.

podpis-cz

Poznámka: tento článek byl publikován na serveru zacinamepodnikat.sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku