Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Kdyby tak Santa a jeho vousy vědeli, že je BEARDGURU

Michal Jaroš - Beardguru.sk

Michal Jaroš z BEARDGURU.sk

Jak souvisí vousy s podnikáním na internetu a e-shopem? Santa a každý správný vousáč by určitě uměli odpovědět. Sehnat kvalitní kosmetiku pro vousáče totiž není snadné.

A tak se Michal Jaroš z Beardguru.sk rozhodl, že zalátá díru na trhu. A látá ji úspěšně dodnes. Dokonce nabízí i produkty vlastní výroby – balzámy a oleje. A to všechno stíhá i při práci a externím studiu!

Věříme, že jeho příběh bude inspirací nejen pro začínající podnikatele, ale i vousáče ve vašem okolí. :)

Začátek podnikání jako z pohádky

Michal již jako teenager věděl, že si chce založit vlastní obchod.  Z odrostlého strniště si postupně vypěstoval plnovous. V obchodě, kde nakupoval pánskou kosmetiku pro vousáče, každý měsíc zvedali ceny v desítkách procent, jelikož jim téměř nikdo nekonkuroval. A tak ho napadlo, že by bylo dobré na Slovensko přinést nabídku takových produktů,  o kterých doposud nebylo ani vidu, a se stabilnějšími cenami. Například pomády, které byly oblíbené v 50. a 60. letech, vlasové krémy a hlíny, o kterých běžné drogerie mohou pouze snít.  Proto se velmi rychle pustil do tvorby e-shopu.

Co se v práci naučíš, v podnikání 100x zužitkuješ

Michal čtyři roky pracoval na infolince banky jako pracovník technické podpory pro firemní klienty. Díky tomu se umí dokonale vcítit do potřeb svých zákazníků a vyjít jim vstříc. Jeho empatický přístup si můžete ověřit např. ihned po odeslání objednávky – tak podrobný zákaznický servis s detailními informacemi o změně každého statusu objednávky se nevidí často. Momentálně pracuje jako technická podpora pro zaměstnance banky.

Podnikání na internetu à la Michal z BeardGuru.sk

Michal si pečlivě otestoval různé zahraniční platformy, které nabízejí všechno od stvoření světa. Nedokázal si ale představit dolaďování detailů a aktivaci doplňkových funkcí. A tak hledal a testoval dál – na Slovensku, v Čechách, dokonce i v Polsku.

Přečtěte si, jak se zrodil slovenský e-shop s kvalitní kosmetikou a příslušenstvím pro vousáče.

1. Jste jedním z mála slovenských e-shopů, které testují své produkty „na vlastní bradě“ a výsledky testu zveřejní na BLOGU. Jaký je ohlas na Vaše blogposty? Má to podle Vás z hlediska obsahového marketingu význam?

Jsem toho názoru, že to má význam. Když si dnes zadáte do Googlu spojení s bradou (slovensky také vousy obecně, nejen vousy na bradě – pozn. redakce), tak je náš blog na prvních pozicích, resp. na první straně. Ať už je to starostlivosť o bradu, ako sa starať o bradu, ako strihať braduatd.  Nevím ani, zda existuje nějaká stránka, kde se Vám snaží přiblížit, vysvětlí, jak pečovat o bradu, jak si ji zastřihnout a podobně. Některé články na blogu mají i téměř 2000 zobrazení, což je pro nás obrovský úspěch. Jsou tam samozřejmě i články, které lidi příliš nezaujmou a nedosahují ani 300400 vidění, ale ani tato čísla nejsou zanedbatelná. :) Velmi záleží na propagaci příspěvku. Od dětství se znám s klučinou, který spravuje FB stránku Bradáčipokud zveřejníme zajímavý článek s výpovědní hodnotou, vždy jej sdílí a dosah roste, tím pádem i počet objednávek.

význam blogu v obsahovém marketingu

BEARDGURU.sk vytvořili blog přímo v administraci e-shopu, Google indexuje kromě samotného článku na blogu i hodnocení produktů, kt. přesvědčí nerozhodné zákazníky

2. Michale, v polovině října jste do e-shopu zařadili i vlastní balzamy a oleje na vousy, jaký je na ně ohlas?

Zatím velice pozitivní, dokonce balzám na vousy santal/ylang jsme již dokázali vyprodat. :D Jsou to všechno přírodní, ručně vyráběné produkty ze Slovenska.

výroba olejů na bradu

fotky ze zákulisí přípravy přírodních, ručně vyráběných olejů na bradu

branding, budování značky

Bradáčsky Branding – Michal každý balíček pečlivě zabalí, přibalí vizitku, samolepku a krabičku zapečetí tak, aby se na Vás po jejím otevření „usmíval“ bradáč z loga

3. Kromě kosmetiky a příslušenství na bradu a vousy prodáváte i přípravky na vlasy a stylingBylo těžké naučit zákazníky na „nedrogériové“ produkty?

Těší nás, že naši zákazníci poznají rozdíly mezi kvalitním produktem a levnou alternativou, jako je například gel s mokrým efektem. :) Je vidět, že si na nové produkty již zvykli, dokonce i na vlasové krémy a hlíny.

4. Pokud můžete, prozraďte, jaké marketingové aktivity Vám pomáhají. Kromě toho, že blogujete, jste aktivní na FB, máte certifikát Ověřeno zákazníky … Podporujete nějaké „bradáčské“ akce?

Jak jsem již vzpomínal, FB stránka Bradáči byla od začátku velkým pomocníkem. Aktivní přispívání na FB, připomenout se existujícím zákazníkům, zkusit zaujmout nové zákazníky přes lajkování a podobně. Mám založený i instagramale zatím na něm nejsem příliš aktivní, nevidím zatím význam fotit produkty a jen tak je dávat na Instagram, toho je plno… :) Nesmím zapomenout zmínit Google AdWords, nevyužívám zřejmě ani desetinu všech možností, ale dokážu si zjistit základní výsledky kampaní, nastavit si kampaň, rozpočty a podobně.

V září proběhla velká akce Bradáči v Dunajikde jsme byli jedním ze sponzorů. Dokonce jsem byl i na točení klipu, který byl na akci vyroben. Uvidíme, zda se něco podobného zopakuje příští rok, případně oslovíme české kolegy, u kterých byla akce již 3. rok po sobě velmi vydařená.

5. Pokud byste měli poradit začínajícím podnikatelům – co jsou podle Vás 3 hlavní věci, na které by neměli zapomenout, když chtějí vybudovat úspěšný byznys na internetu?

Komunikace, dát zákazníkovi přidanou hodnotu (vědět, co prodávám), trpělivost.

expedícia objednávok beardguru.sk

e-shop BEARDGURU.sk vám tyká a o každej zmene statusu vás vždy informuje

Já osobně nemám rád, pokud si někde něco objednám, potvrzení objednávky mi přijde na druhý den a další 2–3 dny čekám, kdy přijde zboží. Informovat zákazníka o všem potřebném je bezpodmínečné (hlavně když dopředu za objednávku zaplatí), samozřejmě tak,  aby zákazník neměl pocit, že jej obchod spamuje. Můj názor je, že by měl zákazník dostat 3 e-maily, aby byl informován o objednání, o odeslání a obdržel fakturu, ve které ho konkrétně my vyzýváme na napsání názoru, zda byl s procesem objednání i produktem spokojen. Být online a odpovídat na e-maily hned, jak to bude možné, být dostupný na telefonu alespoň v pracovním čase, mnoho lidí ocení odpověď i ve večerních hodinách, případně o víkendu (zkušenost se zákazníkem, který se na druhý den ženil).

Když podnikatel nepřijde s něčím novým, nemůže očekávat v prvním měsíci desítky/stovky objednávek. Musíte si u lidí vybudovat důvěru, dobré jméno, využít všechny dostupné nástroje, díky kterým je to snadnější – produktové srovnávače s recenzemi, sociální sítě, zveřejnit na webu info o sobě, případně skutečnou fotku, kdo se o obchod stará všechny tyto věci pomáhají e-shop zviditelnit, ale ne ze dne na den.

Je potřeba umět argumentovat. Zákazníci přemýšlejí o tom, proč si produkt mají koupit právě u Vás, když jinde ho najdou za stejnou cenu nebo levněji. Dejte jim najevo, že Vy jim zvednete telefon a řeknete o produktu co nejvíc, protože jste jej reálně vyzkoušeli nebo máte zpětnou vazbu od zákazníků, kteří si produkt koupili

ověřeno zákazníkmi

je vidět, že zákazníci jsou s přístupem beardguru.sk maximálně spokojeni, reference na Heureka.sk mluví za všechno

6. Je skvělé, že jste dokázali i při zaměstnání a studiu vybudovat tak úspěšný e-shop. Kdo všechno Vám pomáhá a jak jste prozatím spokojen s redakčním systémem Flox, příp. ByznysWebem jako firmou?

přítelkyně Michala Jaroša

Michalova přítelkyně pomáhá s tvorbou sloganů na Facebook, vybavováním objednávek a expedicí zásilek

Na začátku mi s nahazováním produktů pomáhali i kámoši.

Ale nejvíc mi pomáhá přítelkyně, chystat objednávky, odevzdávat balíky na poště nebo u kurýra, při psaní článků a při vymýšlení a hledání našich FB sloganů. :)

Flox je opravdu velmi user friendly, při přechodu na plátcovství DPH jsem zavolal na infolinku a v pár krocích bylo všechno vyřízeno. Jelikož máte i FLOX appku, umím si v ní zkontrolovat každou objednávku. A dokonce všechny předvolené texty se dají přepsat, na cokoliv chci já, a to je velké plus. :) Jelikož celý e-shop postaven na tom, že každému zákazníkovi tyká. :)

Jediný minus má zatím bonusový systém, ale věřím, že již brzy přibude i taková možnost Odečtení sumy z objednávky podle počtu nasbíraných bodů. Aktuálně se dá zaplatit pouze celá objednávka nebo vybrat si za bonusové body určitý produkt.

Máte velmi, velmi, velmi ochotný helpdesk, dokonce sám jednatel ByznysWebu mi vícekrát pomohl při optimalizaci AdWords kampaní, které nyní, podle mně, fungují velmi dobře. Administrace Floxu se dá vesele obsluhovat i přes telefon. Výhodou je i 100% dostupnost. Doposud jsem si nevšiml, že by byla stránka nějakou dobu nedostupná.

7. Věřím, že jako každý správný e-shopař, máte již i Vy nějaké plány na rok 2017. Prozradíte, na co se Vaši zákazníci mohou těšit?

Poslední měsíce jsem si sehnal výbavu na broušení břitev, zašel jsem k jednomu zkušenému brusičovi na „školení“ a od té doby sháním a dávám do kupy starší břitvy. Od příštího roku plánujeme rozšířit a naplnit i e-shop kategorii Holení, ale chceme nabídnout produkt až tehdy, když jej dokážeme sami nabrousit, protože břitva není nůž a broušení je velmi odlišné od toho klasického. Takže vize do dalšího roku je sehnat břitvy kvalitních značek, a když je nějaký zákazník koupí a po 3–4 měsících bude potřebovat přebrousit, budeme schopni zabezpečit i tuto službu.

8. A ještě jedna otázka na závěr, vousáčů přibývá – máte nějaký tip pro ty, kteří se rozhodli nechat si narůst bradu? Jak o ni pečovat? Kdybyste měl vyskládat set pro správného vousáče, co by měl obsahovat?

set pre starostlivosť o bradu, set pre bradáčov

set, který potěší každého vousáče a bradáče – vousáčská kosmetika a kefka od BEARDGURU.sk

Nejdřív by si člověk měl sám objektivně říct, zda mu vousy rostou, ne každému bylo naděleno do genů, aby měl pěkný, hustý plnovous. Pokud ty vousy nevypadají pěkně, opravdu bych se raději pravidelně holil a možná investoval do toho, jako vypadají mé vlasy. :)

Pokud se tedy někdo rozhodne, že vousy zapustí, v první řadě se o ně musí i starat. :) Mnoho mládenců se po odrostu prvního centimetru musí oholit, protože se celý den škrábou na tváři, vousy je svědí. I k tomu však slouží vousáčská kosmetika,

která pokožku uklidní, dodá vousům potřebné živiny, plnovous zhoustne, lépe roste a hezky vypadá. Alespoň jednou za 2 týdny je potřeba vousy trochu prostříhat. I květy a stromy jsme naučení stříhat, aby byly hustší a hezčí. :) A v neposlední řadě buď obyčejný hřebínek, nebo kartáček, který z vousů odstraní suchou pokožku a vyčistí je… Pro další tipy třeba mrknout náš blog ;) :)

E-shop BEARDGURU.sk je opravdu ukázkový příklad toho, že když se chce, všechno jde. Stejně jako v předchozích příbězích o ViGi® Fashion, Farmárik.sk nebo MonaVera.sk, i Michal z BeardGuru.sk je úspěšný díky tomu, že myslí především na zákazníky. Nabízí produkty, kterým dokonale rozumí, a podnikání ho baví. Zákazníci u něj najdou přesně ten obsah, který potřebují a hledají. A to je přesně ta cesta, které se většina podnikatelů v dnešní době nevěnuje.

Jestli právě plánujete marketingové aktivity na příští rok, nezapomeňte si připsat následující úkoly:

  • poznat svou cílovou skupinu – doporučujeme vypracovat si tzv. User Persony (více se dozvíte i ve školení Obsahového marketingu od Včeliště.cz nebo v bezplatném kurzu od Truniversity)

  • pravidelně psát články na blog – zpracovat témata, která Vaše zákazníky (i ty potenciální) zajímají

  • budovat důvěryhodnost e-shopu

  • komunikovat se zákazníky i na sociálních sítích – na Facebooku byste neměli násilně vnucovat své produkty, spíš bavit fanoušky.

Přejeme vám úspěšný výběr dodavatele e-shopu a mnoho spokojených a věrných zákazníků, podpis-cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku