Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

I Krakonoš by si vybral lyže v e-shopu Cykloart

Rádi překonáváte své mety? Ať při podnikání, nebo při aktivním relaxu ve volném čase?  Co tak dnes oblíbená cyklistika? Nezáleží na tom, zda vlastníte MTB, SOBY 20 nebo skládačku, jistě nám dáte za pravdu, že technologie postupují vpřed rychlostí Sagana.

O pokrokových technologiích nejen v cyklistice jsme si povídali s Jaromírem Ožanou z Kopřivnice. Představíme vám příběh sportovních nadšenců z prodejny CYKLOART. Tito bikeři, kteří žijí tím, s čím pracují, se aktivně účastní i Kopřivnického drtiče.

Perfektně a ochotně, ale hlavně odborně vám pomůžou s výběrem sportovního vybavení. A to nejen jízdních kol, ale také lyží, snowboardů či posilovacích strojů. Ne nadarmo je jejich motto: Na našich věcičkách ujedete. V každém ročním období, za každého počasí a v každém věku. 🙂

Základem úspěšného e-shopu jsou podle nich stále nové trendy a dokonalý servis. Jak to dělají, že se jim tak skvěle daří, vám nyní prozradíme.

1. Provozujete web cykloart.cz a e-shop.cykloart.czProč jste se rozhodli pro takovéto řešení? Nepodporoval Váš redakční systém tvorbu e-shopu nebo jaké byly důvody?

Hynek Vlček - zakladateľ CykloArt

Hynek Vlček, zakladatel CykloArtu

Ze začátku to bylo doporučení jedné velké firmy, která s tímto měla zkušenosti. Byli jsme a jsme jejich partneři až do teď.

Už na začátku Váš systém nabízel nadstandardní funkcionality oproti jiným e-shopům, jako byste byli o nějaký ten rok dopředu. Např. napojení na dodavatele.

To bylo stěžejní.

2. Na Vašem e-shopu najdeme komplexní vybavení pro sportovce – aktuálně především lyže, běžky, snowboardy, ale i kola, elektrokola, posilovací stroje nebo sportovní oblečení. Které reklamní taktiky využíváte přes rok, abyste zákazníky oslovili co nejlépe?

Jsou tu různé kampaně PPC, direct mail přímo na zákazníka, je dobré taky využívat funkce personalizace slev, kdy zákazník už nakoupil a zaregistroval se a po druhé již po zalogování nakupuje se slevou, taky samozřejmě propojení s FB. Tam máme naše sportovní aktivity a klubové akce.

rozcestník v e-shopu

eshop.CykloArt.cz v průběhu roku potřebuje měnit svou nabídku produktů, využívají proto Rozcestník do kategorií produktů

3. Patříte k prvním testerům našeho unikátního napojení e-shopů na XML feed  dodavatele AUTHOR Agang, který využíváte od roku 2009. V roce 2014 jste přešli na nový Flox. Zkuste ve zkratce zrekapitulovat svou spolupráci s ByznysWebem.

Hlavně v začátku jsme nevěřili v tak rychlý nástup objednávek, samozřejmě jsme se učili a tady je konečně místo pro mé poděkování lidem z ByznysWebu za opravdu velkou trpělivost a profesionalitu s postupným dolaďováním e-shopu. Díky tomu jedeme, prodáváme a jsme úspěšní.

4. Jaké jsou podle Vás největší výhody ByznysWebu?

Je to hlavně napojení na dodavatele a rychlé platební metody. Zákazník dnes spěchá i na e-shopu, chce rychle zobrazit obrázek a popis, rychlý košík, potřebuje rychlé platební metody i dopravu.

Zdá se, že to jsou běžné funkce, ale každá platforma Vám to nenabídne, a když tak jen na půl roku a pak je už vše zastaralé a nikde Vás nejde vidět. Kdežto ByznysWeb posiluje a NEUSTÁLE NĚCO VYLEPŠUJE, POSÍLÁ NÁVODY NA SEO ZLEPŠENÍ A VYCHYTÁVKY. Sleduje trendy a nová nastavení na vyhledávačích a přizpůsobuje se jim automaticky. Takže jsme, jak se říká, pořád IN.

eshop.CykloArt.cz - síla local SEO

CykloArt stavěl na LOCAL SEO a díky zákaznickým hodnocením z Googlu jejich e-shop mezi konkurencí vynikne.

5. Je o Vás známo, že máte vlastní mechaniky, kteří se pravidelně školí přímo u výrobců světových značek. To je zároveň skvělý benefit pro Vaše zákazníky, stejně jako i pozáruční servis. Proč je podle Vás důležité neustále své zaměstnance vzdělávat?

E-shop, pakliže nejste např. velký MALL, by měl mít i kamenné obchody a v našem oboru je nezbytný i servis. Je spousta lidí, kteří kolo na e-shopu vidí, nastudují, vyberou, ale pro jistotu si chtějí na kolo sednout, svézt se a přijedou na prodejnu to je důležitý moment. Tady už sledují recenze servisu, chtějí jistotu, že se jim kolo nepokazí někde na výletě v lese.

bike servis Kopřivnice

100% zákaznický servis samozřejmě nabízí i pravidelný servis a údržbu kol.

Naši mechanici musí procházet školeními, a to pořád dokola, protože cyklistika a technologie jdou mílovými kroky dopředu, a ten klíč, který jsme používali celý rok, na další model už nepasuje, pokud bych to měl tímto příměrem zjednodušit. Máme tady například jednoho mechanika více než 20 let takže ten už nějakých stovky tisíc kol měl v ruce, jak jsem teď v rychlosti spočítal. 🙂

 

6. Blíží se Vánoce, spousta rodičů možná přemýšlí o tom, že koupí svým dětem lyže, snowboardy. Poraďte jim, co všechno by měla obsahovat výbava lyžařů, snowboardistů začátečníků?

Základ je respektování některých logických nepsaných pravidel, dobrá nálada a ohleduplnost  na svahu. 🙂

nabídka sportovního vybavení na zimní sporty

pokud jste milovníky zimních sportů, v e-shopenajdete opravdu pestrou nabídku lyžařského vybavení pro profíky, ale i začátečníky

Začal bych rozhodně přilbou a páteřovým chráničem, tohle je nejdůležitější, protože pokud uděláme chybu v oblečení, jen budeme mokří a bude nám zima, ale rozbitá hlava a zlomená páteř, to se vrátit jako teplo na ruce nedá.

lyze-servis-koprivnice

Servisní pracovníci CykloArtu o práci nouzi nemají ani v zimě, ani v létě. Servisní prohlídky a opravy kol nebo příprava lyží na sezonu je dokážou zaměstnat na téměř 10 hodin denně.

Pak je důležitý kvalitní servis provedený na lyžích a prknech i běžkách, protože když hrany nebudou správně nabroušené a skluznice správně ošetřena, nebude to zábava, ale trápení a zranění je na světě. Až nakonec, ač to zní blbě, je oblečení

ale bez toho se taky neobejdete. V dnešní době moderních materiálů už to nebude tak, jak v Andělu na horách lyžař celý obalený sněhem a mokrý.

Základ je první vrstva – termo spodní prádlokteré má za úkol odebírat pot z těla, aby se na těle neodpařovalo, a tak nechladilo, druhá tepelná vrstva zahřívá a dělá tepelný komfort.

Třetí vrstva brání studenému vzduchu, sněhu a vodě dostat se k tělu. O tom by se dala napsat kniha, dnes už je to věda a technologie, materiály se vyvíjí mílovými kroky. Tak jen ve zkratce.

7. E-shopaři si chystají marketingový plán a různé aktivity na další rok, prozradíte, co máte v plánu Vy v CykloArtu?

Je to tajnější než tajné. 🙂 No teď opravdu vážně, v průběhu příštího roku chceme posílit helpdesk, protože se setkáváme s nárůstem technických dotazů, zefektivnit co nejvíce pohyb dat od objednávky až po převzetí přepravní společností a taky budeme zkoušet nový systém propojených prodejů, ale o tom bych zatím nerad mluvil.

8. A na závěr jedna otázka na odborníka na elektrokola, které jste výstižně nazvali „šlágr století“ – jaká jsou podle Vás jejich hlavní pozitiva, pro jaké cílové skupiny jsou určena a proč?

elektrobiky Kopřivnice

elektrokola – skvělý tip na vánoční dárek nejen pro seniory

Ze začátku to vypadalo, že převážně pro seniory, a pak to byly a jsou manželky cyklistů,  na které se čekalo, až dojedou na kopec, ale už to dávno není pravda. Jsou e-kola pro nákupy, na cyklostezky, ale i horská kola a celoodpružená kola, a dokonce i sjezdová kola. Bylo by to na dlouhé vyprávění,  určitě se tento fenomén neustále hlásí o místo mezi koly a do budoucna to bude docela velký segment v prodejích. A teď k těm pozitivům jednou větou, která vystihuje vše: Dojedeš dále a vyjedeš výše.“ Spousta zákazníků, kteří si e-kolo koupili, předtím najeli např. 600800 km za rok. Teď slýchávám, že na e-kole najedou 2000 km, že jsou na tom kole častěji a více v přírodě než předtím teď je to začalo teprve bavit, zvětšili si akční rádius…

Ačkoliv eshop.cykloart.cz využívá napojení na dodavatele přes XML feed, prodávají i své vlastní produkty.

Za téměř 24 let existence své značky se u nich vystřídaly stovky tisíc produktů, např. i dnes již historické 2metrové lyže nebo první snowboardy.

Na svém e-shopu neustále pracují. Nebojí se změny a jdou s dobou. Proto u nich najdete i takové vychytávky jako elektro kola nebo vyhřívání do lyžařských bot a rukavic.

Co dodat na závěr? Pokud něco děláte s nadšením a z vlastního přesvědčení, dáte do toho všechno, vždy si vás úspěch dříve či později najde. O to víc, když jste sami důkazem toho, že to, co děláte, přináší užitek i vám jako člověku, jako je tomu v dnešním „sportovním“ příběhu.

Přejeme vám odvahu  a úspěšný start do vlastního podnikání. podpis-cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku