Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Doporučující nástroj Strossle – efektivní nativní reklama, která opravdu funguje

nativní reklama StrossleI Vy jste již vyzkoušeli všechny možné druhy online reklam? A stále jste nenašli nic, co by vám přineslo jednoznačné výsledky? Když vám povím, že Strossle je inteligentní doporučující nástroj, který posune váš obsah k těm správným adresátům, možná si řeknete: Vždyť i PPC kampaně na Googlu doporučují. Ale s obrovským rozdílem!

Strossle je druh nativní reklamy, která vám pošle potenciální zákazníky z webů prémiových publisherů, a to úplně přirozeným a nenásilným způsobem.

A přesně ty, kteří se zajímají o to, co vy nabízíte, a navíc, kteří se o to zajímají právě teď. V zahraničí je nejvíc preferován právě takovýto typ nativní reklamy, protože přináší nejlepší výsledky.

Podívejme se na to zblízka.

Na čem je založená trefná Strossle online kampaň?

Představte si, že potřebujete zpropagovat článek na svém blogu nebo podstránku, na které upozorníte na novinku na vašem e-shopu nebo připravovanou akci, nebo produktové video, příp. videorecenzi.

  • Týmu Strossle zašlete připravenou URL adresu.

  • Dohodnete podrobnosti kampaně, zda chcete dostat návštěvníky na svůj e-shop, blog, kolik prokliků chcete za kampaň získat.

  • Strossle vám sám odfiltruje vhodné uživatele podle vašeho přání, kterým váš článek zobrazí. Přesně totiž ví, jaký obsah se jim líbí, a doporučí jim co nejrelevantnější obsah.

  • Vybírá je podle informací z cookies, takže o nich ví všechno, co pro trefnou kampaň potřebujete.

  • V ČR je Strossle platforma umístěná na webech vydavatele Vltava Labe, jako např. denik.cz, sip.cz a jiné. Na Slovensku na více než 50 webech i od vydavatelů, jako jsou Zoznam.sk, HNonline.sk, Markíza, Joj, Pravda, Internet.sk group, Startitup group a další, odkud k vám budou přicházet návštěvníci.

 

V praxi to tedy znamená, že:

  • Umělá inteligence doporučuje obsah na míru pro každého uživatele na základě kontextu a zájmů každého uživatele. Sleduje jeho chování, jaké články a videa sleduje, jak dlouho, jak se chová, a následně mu umí přiřadit další relevantní obsah.

  • Pokud například ve svém PR článku potřebujete podpořit prodej konkrétního výrobku, například Indulony, vaši potenciální zákazníci se ocitnou na některé z těchto více než 50 webových stránek, automaticky jim Strossle nabídne přímo na tomto webu váš PR článek s proklikem na váš web/e-shop, a tedy i cestu k vám. Stejně jak to vidíte na obrázku níže. Není divu, že má tato NATIVNÍ REKLAMA velmi dobrou odezvu.

ukážka natívnej reklamy od Strossle na vysetrenie.sk

Ukázka nativní reklamy od Strossle na Vysetrenie.sk

Mějte svou Strossle kampaň pod palcem

Stejně, jako dokážete sledovat úspěch svých AdWords kampaní, dokážete se přihlásit i do Strossle widgetu a sledovat progres. Když se rozhodnete pro změny nebo drobné úpravy v kampani, pracovníci Strossle vám je zapracují.

prehľad kampane v Stroslle

Ukázka toho, jak a co všechno si môžete v administraci Strossle kampanľ sledovat.

Výhody Strossle

  • nehrozí žádné riziko vyhozených peněz přesně si vydefinujete cíle, Strossle přesně ví, kdo a kdy má o váš obsah zájem, a toho k vám pošle,

  • platíte pouze za proklik na svou stránku, ne za zobrazení reklamy,

  • článkům na svých vlastních stránkách zvýšíte jejich dosah,

  • Strossle prodlouží Vašim PR článkům životnost na libovolný čas,

  • můžete počítat s rychlým efektem a výhodnou cenou,

  • kampaň spravuje profesionál  váš kampaňový manager,

  • získáte nové návštěvníky webu/e-shopu, resp. čtenáře blogu,

  • zvýšíte tak povědomí o své značce a pravděpodobnost nákupu,

  • profesionální support, který kromě telefonické a e-mailové komunikace nabízí i možnost osobní konzultace.

 

Na více zajímavostí jsme se zeptali Filipa Kunu ze Strossle.

 

  1. Filipe, prosím Vás, představte nám konkrétněji, co je Strossle a v čem je podle Vás lepší než klasické PR portály?

Strossle.com je rychle rostoucí společnost založená ve Švédsku v roce 2013. Momentálně působí na 10 evropských trzích ve Švédsku, Dánsku, Fínsku, Norsku, Nizozemsku, Itálii, Španělsku, Maďarsku, České republice a na Slovensku.

Pomáhá vydavatelům optimalizovat distribuci jejich obsahu. Umělá inteligence doporučuje obsah na míru pro každého uživatele na základě kontextu a zájmů každého z nich. Sleduje jeho chování, jaké články a videa prohlíží, jak dlouho, jak se chová, a následně mu umí přiřadit další, pro něj relevantní obsah.

Návštěvnost ze Strossle poráží mnohé jiné kanály v důležitých číslech, jako čas strávený na stránce a bounce rate. Měsíčně je widget zobrazen více než 200milionkrát a uživatelé udělají více než 5 milionů kliknutí. Rozdíl je oproti mnohým jiným v tom, že obsah dáváme uživateli ve správný čas (tehdy, kdy čte a chce číst dál) a nabízíme mu jej doslova na míru (každému takový, jaký sleduje právě on).

ako predĺžiť životnosť PR článkov

Strossle dokáže prodloužit životnost Vašich článků o několik týdnů nebo měsíců

2. Umělá inteligence, to zní zajímavě. Tedy ze získaných cookies vyhodnocuje Váš widget, jaký obsah komu zobrazí. Nemůže se stát, že mi zobrazí stejný článek 2 a vícekrát?

Na technologii pracuje 25+ developerů. V roce 2017 ale chceme tento počet zdvojnásobit, jelikož plánujeme přinést online vydavatelům nové způsoby práce s daty a získávání návštěvnosti. Když uživatel na některý z článků ve widgete klikne, podruhé se mu neukáže (včetně obsahu od inzerentů). Ale do doby, než se klik uděje, může „projít“ více zobrazení.

3. Myslím, že Strossle by mohl být pro mnohé české a slovenské podnikatele zajímavý. Kde všude se Váš widget zobrazuje v českých a slovenských online médiích?

Vydavatelé, ale i menší blogeři, si mohou zdarma umístit widget na libovolná místa na stránce doporučujeme pod článkem, tedy v momentě, kdy uživatel dočte článek a je v náladě číst něco nového. Jelikož obsah je personalizovaný, uživatel v průměru udělá více zobrazení a zůstává na stránce déle.

Prostor ve widgetech je možné použít i na cílenou distribuci libovolných článků a videí zadavatelů. Což je výhodné jednak ve snaze prodloužit životnost jejich výstupů v médiích (PR články, nativní články a jiné), ale tímto způsobem získávají nové uživatele pro své firemní blogy, aktuality, magazíny a další vytvořený obsah.

Na Slovensku je widget umístěn na více než 50 webech i od vydavatelů, jako jsou Zoznam.sk, HNonline.sk, Markiza, Joj, Pravda, Internet.sk group, Startitup group atd. V ČR například na webech vydavatele Vltava Labe, jako jsou denik.cz, sip.cz a jiné. .

4. Jak se taková Strossle kampaň nastavuje? Jaké parametry potřebujete znát, aby pracovala efektivně?

Potřebujeme jen titulek, obrázek, URL k obsahu/článku a informaci o tom, kolik kliknutí klient potřebuje a v jakém období mají proběhnout. Strossle je cenově výhodné, protože platíte jen za návštěvníky, ne za imprese. Klient si sám rozhodne, kolik návštěvníků chce na svůj web/blog přivést.

5. Máme dost zahraničních klientů mimo Evropu, neplánujete v blízké budoucnosti i expanzi např. do anglicky mluvících krajů? Resp. jaké jsou Vaše plány na další rozvoj Strossle?

Vzhledem k poptávce letos plánujeme rozšíření našich služeb do pěti velkých zemí Evropy. Vydavatelům chceme nabídnout Visitor Accelerator, unikátní možnost získávat dodatečný traffic. Pro zadavatele chceme nabídnout možnost programatického nákupu a management kampaní. A jelikož je tak obrovská poptávka po videu, ale vydavatelé nejsou schopni jej pokrýt, nabízíme klientům i nový video formát.

6. Filipe, máte mezi klienty i nějaké e-shopy / začínající podnikatele, abychom mohli lépe demonstrovat úspěch/fungování Strossle? Nějaký konkrétní případ byste mohl uvést?

Máme více úspěšných case studies, např. s Rakouskou agenturou pro cestovní ruch, Goretex, Procter and Gamble, velice dobré výsledky má taky videoformát.

strossle-case-study prípadová štúdia Strossle kampane prípadová štúdia Strossle video kampane od Strossle
více info o case study více info o případové studii výsledky případové studie výsledky video kampaní

Nativní reklamě jde karta

Obrovskou konkurenční výhodou Strossle je, že je to inteligentní forma reklamy, která zasáhne přesně ty, které potřebujete. Přitom je neobtěžuje a zobrazí se jim nenásilnou formou přesně tehdy, kdy se zajímají o to, co vy nabízíte. Prostě reklama šitá na míru.

Studie hovoří jasně nativní reklamu si prohlédne o 52 % více uživatelů než klasické bannerové reklamy. A navíc, má mnohem vyšší důvěryhodnost. Zobrazováním nejrelevantnějších článků, videí a nativní reklamy si dokáže získat vaše potenciální zákazníky. A o to nám v reklamě jde, že ano? :)

Zdroj:

http://strategie.hnonline.sk/blogy/888426-pozri-aky-pekny-banner-som-videl

http://www.sharethrough.com/resources/in-feed-ads-vs-banner-ads/

http://www.inc.com/laura-montini/infographic/the-shift-to-native-advertising-in-marketing.html

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku