Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

5 věcí, které dobrý event nikdy nesmí postrádat

Event marketing je skvělý způsob propagace vaší firmy. Udělá perfektní promo vašim produktům a službám nebo ukáže výhody, které právě vy zákazníkům nabízíte. Jak ale přilákat na vaši akci to správné publikum a jaké technologie využít, aby váš event sklidil úspěch?

Vyzpovídali jsme Petru Vegnerovou z firmy AV MEDIA, která má s realizací eventů letité zkušenosti. Inspirujte se:

1. Petro, jak podle vás na moderní event? Co všechno musíme vzít v potaz?

Začala bych tím, že si vyjasním cíle eventu a co mně (zadavateli) a účastníkům má event přinést. Tím dostanu indikaci, kolik můžu za event utratit a předpokládanou formu eventu (školení, konference, výstava, gala apod.). Vyberu lokaci. Pokud chci dělat moderní event, ve všech těchto fázích bych ideálně měla konzultovat se svými technologickými dodavateli reálnost a dopad na náklady, protože i zdánlivě malá bariéra (např. nemožnost věšet pod strop) v lokaci, vám může pokazit skvělý kreativní koncept či výrazně zvýšit náklady. Na modernosti eventu dodá atmosféra, zapojení účastníků, práce s registrací, ale také aktuální informace o účastnících, zájmu o jednotlivé expozice či přednášky, nebo informace, které o eventu sdílejí účastníci na sociálních sítích. A takto bychom mohli ještě dlouho pokračovat. To vše bez moderních technologií neuděláte. Navíc je potřeba myslet na to, že tyto technologie jsou vzájemně provázané – od spotřeby elektrické energie až po potřebu přístupu na internet. No a samostatnou kapitolou jsou „green“ nebo „sustainable“ eventy.

2. Dnes je populárním lákadlem různých eventů třeba virtuální realita. Proč jsou tyto technologie na eventech důležité?

Tradiční technologie pomáhají zejména s přenosem informací, ať už obrazově, nebo zvukově. U moderních technologií se klade důraz na automatizaci a interaktivitu, respektive zapojení účastníků. Cíl mají ale technologie, ať už tradiční, či moderní, stejný – vtáhnout účastníky do děje, a tím pomoct splnit cíl eventu, čímž se vracím k předchozí otázce. Event plannerům technologie zase usnadňují produkci a realizaci eventu a s tím souvisí i šetření času a často také peněz.

3. Technologie závratným krokem postupují vpřed. Na jaké technologie se můžeme těšit v budoucnosti? Kam směřujeme?

V současné době vnímáme důraz na dva trendy – větší zapojení účastníků a automatizace s cílem ušetřit čas i peníze. Příkladem zapojení může být třeba 4K, virtuální realita, mobilní aplikace a IT řešení obecně.  Příkladem druhého trendu jsou například automatické kamery, předtáčení příspěvků, streaming nebo např. stále populárnější chatboty. Ale technologií, se kterými se budeme nově potkávat na eventech, je stále vícero – od senzorů a kamer sledujících chování účastníků, přes individualizaci zážitků účastníků až po zpracování dat o účastnících, která jsme díky chytrým zařízením schopni získávat. To přinese další argumenty, proč dávat do eventů více peněz a dělat eventy atraktivnější.

4. Petro, pokud byste měla specifikovat 5 věcí, které musí mít opravdu dobrý event, které by to byly?

V první řadě je to přesně specifikovaný cíl eventu a tomu přizpůsobené plánování a průběh celé akce. S ohledem na konkrétní cíl by mělo dojít i k následnému vyhodnocení. Správný event dokáže účastníky zapojit do děje, tak aby se cítili být jeho součástí. Určitě bychom neměli zapomínat ani na lidi, kteří se na přípravě akce podílejí – musí být nejen zapálení, ale i spolehliví a hlavně flexibilní. No a v neposlední řadě je to určitě dobrá zábava, skvělé občerstvení a dokumentace akce, která zachytí atmosféru.

Pokud plánujete uspořádat pro své klienty opravdu úspěšný event, doporučujeme navštívit následující akce:

  • Event Marketing Night 28. června 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostravě, kde ostřílená event manažerka Klára Honzíková prozradí, kdy a jak využít event jako prodejní nástroj. Její know-how z mezinárodních konferencí Engage pod vlajkou Socialbakers využijete při pořádání nezapomenutelného eventu nebo konference. Více informací na FB eventu.
Event Marketing Night 28. června 2017

Event Marketing Night již 28. června 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostravě

  • Event Marketing Academy Technology Edition, 29. června 2017 v 18:00–20:00 v Impact Hub v Praze. Na workshopu o IT řešeních se zkušenými ajťáky se naučíte, jak na efektivní registraci uživatelů, sbírání a analýzu dat o účastnících, a poznáte mobilní aplikace nebo možnosti streamingu, které pomohou dotvořit perfektní dojem z vašeho eventu. Další informace o akci se dozvíte i na FB eventu.

 

Věříme, že informace z akcí vám pomohou uspořádat event, díky němuž snadno získáte nové a věrné zákazníky a na který se bude ještě dlouho vzpomínat.

Hezký den přeje

 podpis-cz

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému Flox 3. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku