Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jaké to je, když podnikání vezme do rukou máma

Být mámou a zároveň podnikatelkou s věcmi pro děti je ta nejlepší kombinace pro podnikání na internetu. Víte proč? Máma přece chce pro své dítě to nejlepší.

A to samé platí i ve vztahu k samotným zákazníkům. Vybírá pro ně to nejlepší zboží, připravuje ty nejvýhodnější akce, má trpělivost s jejich rozhodováním a ochotně poradí s výběrem, umí zkombinovat zboží do takového outfitu, že i módní návrhář by mohl závidět.

Má to prostě v genech, o tom není pochyb. :)

Klára Borlová – LittleShoes.cz

Klára Borlová – LittleShoes.cz

Klára Borlová z littleSHOES.cz o tom ví své. Multitasking zvládá na jedničku. Leckterý vrcholový manager by jí mohl závidět schopnost řešit více úkolů najednou a za podstatně méně času, než má kdokoliv z běžných zaměstnanců k dispozici.

A jelikož dilema práce na doma a nějaký ten přivýdělek na mateřské je poměrně časté téma, rozhodli jsme se ukázat, že podnikání na internetu je ideální řešení.

1. Kláro, jste trojnásobnou matkou, tipuji správně, že právě Vaše děti byly pro Vás hlavním stimulem, proč jste začala podnikat?

Ano, přesně tak, a to ve dvou rovinách. Když jsem chtěla roční dceři koupit boty, narazila jsem na značku, která se mi moc líbila a v Česku byla nedostupná, tak se nabízelo začít ji u nás prodávat. Zároveň jsem měla chuť na mateřské aspoň pár hodin týdně pracovat. Chtěli jsme mít víc dětí a věděla jsem, že do práce na 8 hodin denně s pevnou pracovní dobou se jen tak nevrátím. Začít podnikat tak bylo ideální, neměla jsem velká očekávání, neměla co ztratit a vyhovovalo mi se mentálně zaměstnat.

2. Kdo všechno stojí za littleshoes.cz?

Klára Borlová při expedici objednávky

Klára Borlová při expedici objednávky

little SHOES jsem byla první rok já a manžel v roli sponzora:-) Dělám si srandu, práci jsem dělala já, on mne spíš podpořil, občas něco konzultoval a když bylo nejhůř, odnesl balíky na poštu. Dodal mi hlavně odvahu investovat do projektu čas a peníze. Poslední rok zaměstnávám další maminku, která se stará hlavně o odesílání zboží. Expedovat je potřeba rychle, denně, na to já nemám kapacity.

3. Barefoot obuv je již i v našich končinách poměrně oblíbená a mnoho rodičů je ochotných investovat do správných bot nemalé peníze. Ne každý si ale takový luxus může dovolit. Jaké prodejní argumenty fungují ve Vašem případě?

barefoot obuv je měkká, flexibilní a simuluje chůzi na boso

Barefoot obuv je měkká, flexibilní a simuluje chůzi na boso

Nabízíme zboží různých cenových kategorií, někteří cenu neřeší, očekávají hlavně top kvalitu, jiní hledí na design, značku, někdo chce barefoot boty co nejlevnější…. Máme různé zákazníky, a proto rozšiřujeme sortiment, aby si vybral každý to své.

Maminky si uvědomují, že nohy a zdravá chůze ovlivňují držení těla a chtějí předejít problémům s bolestmi zad a krku. Deformovat dítěti nohu ve špatných botách může být opravdu problém. Takže i rodiny s nižšími příjmy jsou ochotné za zdravé boty zaplatit. Barefoot boty se navíc dobře prodávají i nošené  takže investice do nich se může částečně vrátit.

FB je skvělý kanál pro komunikaci se zákazníky

FB reklama se sice jako zdroj nových objednávek neosvědčila, ale pro komunikaci se zákazníky slouží perfektně.

4. Které prodejní kanály Vám generují nejvíce zákazníků? Heureka, Facebook, Google AdWords…?

U nás vede Google, velkým zklamáním je pro mne reklama na Facebooku, ale možná děláme něco špatně. A budete se divit, na Heurece de facto nejsme, ale to jen proto, že nestíhám plnit některé své úkoly. Určitě je to oblast, kde je potřeba se posunout vpřed.

5. V rámci obsahového marketingu navazujete i spolupráci s blogerkami. Jaký efekt má pro Váš e-shop taková forma spolupráce?

Já mám spolupráci s blogerkami strašně ráda, je to sice propagace, ale jiná – lidštější, přátelštější, jsou to také maminky od dětí, píší o svých zážitcích, doporučují, hodnotí, jsou milé, vstřícné… Efekt je různý, někdy se po článku sejde více objednávek a je jasné, odkud vítr vane.  Ale jsou i texty, co moc nenalákaly, ani neovlivnily návštěvnost stránek.

obsahová strategie - spolupráce s blogery

Spolupráce s blogery funguje u littleshoes.cz perfektně. Není nad to, když nerozhodný rodič natrafí na takový článek. Reálná zkušenost prodá lépe než předražená PPC reklama. Celou recenzi spokojené mamky-blogerky najdete na madamecoquette.cz.

Mně se líbí, že spolupráce není tak byznysová, nikdo nemá ceník a podmínky, za kolik o mne napíše, což je případ jiných marketingových kanálů. Jsou i články,  které vyšly bez mého vědomí, prostě u mne autorka nakoupila a byla spokojená a napsala, to potěší úplně nejvíc.

6. Se svým e-shopem jste do ByznysWebu přešla od konkurence. Máte pocit, že toto rozhodnutí Vašemu podnikání pomohlo nebo spíš uškodilo? Jaké kroky jste podnikli, abyste zabránila propadu pozic na Googlu?

Určitě mi to pomohlo moc. Na první pohled e-shop lépe vypadá, je to sice jen design, ale když stránky působí živě, moderně, určitě to i zákazníky naláká a víc baví. Výrazný posun je ve funkcích, mně to ušetřilo práci a zákazníkům zjednodušilo nakupování. Propad v pozicích ve vyhledávačích jsem ale podcenila a je to věc, kterou bych určitě příště udělala lépe, stačí na to myslet a pomoci si odborníky.

přesměrování url

V rámci migrace e-shopu z jiného e-shopového řešení na FLOX 3 od ByznysWebu systém automaticky přiřadí původní adrese nové URL. Eliminuje sa tak propad pozic ve výsledcích vyhledávání. Přečtěte si, jak přesměrování URL funguje.

 

7. Proč jste si pro své podnikání na internetu vybrala právě ByznysWeb? Jaké byly hlavní argumenty, které Vás přesvědčily?

Zkusila jsem si měsíc zdarma různých e-shopových řešení, skoro všichni nabízí nějakou trial verzi a Byznysweb mi přišel user friendly, intuitivní, moderní, funkcemi postačující, ocenila jsem srozumitelné návody, grafické šablony a příznivé ceny za balíčky.

8. Jaké jsou Vaše plány s e-shopem do budoucna?

Sama jsem zvědavá, jak se e-shop vyvine, až se budu práci více věnovat, až budou děti ve školkách, školách a já intenzivněji pracovat. Myšlenek je spousta od nových značek, po větší velikosti, obuv pro dospělé, kamennou prodejnu, další sortiment pro děti, vlastní výrobu… uvidíme.

 

Klára není jediná šikovná maminka, která na ByznysWebu úspěšně provozuje svůj e-shop. Věříme, že i díky jejímu příběhu přijdete na to, jak vydělat na internetu i když jste právě na mateřské dovolené.

Na začátek můžete využít třeba e-shop zdarma.

Ať se vašemu podnikání daří! Hezký den přeje

 podpis-cz

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - Key Account Manager a příležitostně support klientů ByznysWeb.cz. Baví ji online marketing a vše, co je na internetech nové.

Diskuse k článku