Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

BESTERON – rychlá platební možnost pro váš e-shop

Besteron. nová, rychlá platební možnost pro slovenské zákazníky

60 % nákupů v internetových obchodech selhává v nákupním košíku. Jednou z hlavních příčin je, že mezi platebními možnostmi zákazník nenajde svou oblíbenou.

Přesně na to stavil Besteron, vytvořil platební možnost, která se od ostatních odlišuje právě rychlostí realizace samotné transakce. A tak se rychle stal nejoblíbenější online platební bránou nejen pro e-shopaře, ale zároveň i samotné zákazníky.

Více o výhodách Besteronu nám sdelí sám Miroslav Kráľ.

 

1. Miroslave, Besteron začínal jako start-up s ambicí být nejrychlejší platební bránou. Co předcházelo tomuto kroku? Vaše osobní zkušenosti, nedostatky na trhu…?

Miroslav Kráľ, CEO & Founder Besteron

Miroslav Kráľ, CEO & Founder Besteron

Pokud se v dnešní době chcete zařadit mezi úspěšné e-shopy, na prvním místě je pro vás spokojený zákazník. Toho chcete obsloužit rychle a komfortně. Jako majitelé e-shopů jsme spolu s mým společníkem Robertem Kabinou hledali pro náš obchod vhodnou platební bránu. Na trhu v té době neexistovala žádná, která by vyhovovala našim potřebám, a tak jsme se rozhodli vytvořit si vlastní. Našim cílem bylo poučit se ze stávajících chyb a stát se konkurenceschopným vůči gigantům na domácím i zahraničním trhu. Tehdejší hlavní nedostatky platebních bran byly zdlouhavé procesy, neprůhlednost a používání virtuálních účtů. Zaměřili jsme na jejich odladění a podařilo se nám tak vytvořit platební bránu, která je šitá na míru e-shopům, neboť jim poskytuje kvalitní zákaznický servis a zároveň jim šetří čas a peníze.

2. Můžete zhodnotit efekt Besteronu pro e-shopy? Máte nějaké statistiky, které ukazují, jak stouply tržby po zavedení Besteronu?

Efekt zavedení jsme viděli okamžitě. Novesta.sk byl jedním z prvních e-shopů, kde jsme implementovali platební bránu Besteron. Už po prvních třech měsících jsme zaznamenali nárůst zisků, omezení způsobu platby na dobírku a snížení počtu nepřevzatých zásilek. Má to jednoduché vysvětlení: Besteron zlepšuje kvalitu obchodu na straně e-shopů i zákazníků. Jeho používání je jednoduché a nenápadné. Zákazník pracuje ve známém bankovním prostředí, a tím důvěryhodnost e-shopu roste. E-shop má stoprocentní jistotu nákupu a peníze má k dispozici téměř okamžitě. Konkrétní statistiky nemáme, ale je zde jeden významný ukazatel, a to klesající trend platby na dobírku. Podíl platby na dobírku a platby online (bankovní tlačítka, platba kartou) je momentálně v poměru 50 : 50.

3. Jaké jsou výhody Besteronu pro zákazníky internetových obchodů?

Jak jsem již uvedl výše, největší výhodou a zároveň odlišností je, že v případě Besteronu zákazník neposílá peníze do virtuální peněženky obchodníka. Po potvrzení objednávky je zákazník přesměrován do známého prostředí svého internetbankingu s již předvyplněnými platebními údaji. Po potvrzení platby může obchodník zboží ihned expedovat. Zákazníci proto považují tento obchod za bezpečný, důvěryhodný a v neposlední řadě také rychlý.

4. A jaké jsou výhody pro samotné e-shopaře?

Při volbě platební brány jsou pro e-shopy rozhodující tyto dva faktory: cena za službu a čas, za který jim přijde zákazníkova platba na jejich účet. Je potřeba si uvědomit vzájemnou důležitost obou faktorů a nerozhodovat se jen na základě ceny. V případě platebních tlačítek vyplácíme finanční prostředky na účet klienta každý den, v případě online platby kartou je to 6tý pracovní den. Pro obchodníka je to obrovskou výhodou. Připsané platby si umí obratem zkontrolovat, spárovat a zboží zákazníkovi bezodkladně odeslat. Další výhodou je možnost přijímání plateb v zahraničních měnách (CZK, HUF, USD, GBP). Nesmíme však zapomínat na potřeby zákazníků, jejich nákupní chování je častokrát o návycích. Když je zákazník zvyklý, že používá konkrétní typ platby, nakupuje v e-shopu, který mu to umožňuje. Proto e-shopům doporučujeme využívat obě platební metody, které jim zabezpečíme bez zbytečné administrativní zátěže a jedinou implementací na jejich web.

výhody platební brány besteron

5. Podnikatelé si u Vás budou moci vybrat ze 3 balíčků podle svých potřeb. Který je u e-shopařů nejvyužívanější a proč?

Balíček si vybírají klienti podle vlastních potřeb a preferencí. Cenové hladiny jsou vytvořeny především pro menší hráče. Těm větším se snažíme ušít nabídku na míru a tímto individuálním přístupem splnit jejich očekávání a potřeby.

 

Českou verzi platební brány Besteron vám nabídneme co nevidět.

Prozatím je k dispozici pouze pro slovenské zákazníky.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku