Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

„I slovenská oděvní značka bez historie dokáže ušít kvalitní košile,“ říká Michal Števula

Michal Števula - zakladatel značky STEVULA

Michal Števula – zakladatel značky  STEVULA

Michal Števula o vlastním podnikání snil již od vysoké školy. Studoval marketing, přitom každé léto trávil prací v USA a po návratu domů se vždy utvrdil v tom, že kvalita a nabídka služeb našich obchodů není adekvátní. A tak se jednoho dne rozhodl opustit rozběhnutou kariéru úspěšného marketéra a vybudovat si svou značku pánských a dámských košil stevula.cz.

 

1. Michale, jak se vám povedlo navázat spolupráci s Michalem Králem z Pricemanie a v čem vidíte její hlavní přínos?

Na internetu jsem našel nabídku ohledně dlouhodobého mentoringu. Cítil jsem, že se potřebuji s někým poradit, ohledně budování e-shopu jsem měl spoustu otázek, hlavně výkonnostního charakteru. Potřeboval jsem si ujasnit, které metriky sledovat a jakým směrem se ubírat pro kontinuální rozvoj e-shopu a samotné značky STEVULA.

 

2. Stíháte sledovat trendy, přidávat obsah na web i blog, řešit objednávky, výrobu… pomáhá vám někdo?

Ano, toho, co souvisí s prodejem v e-shopu, je opravdu spousta. Pokud si to člověk nezkusí, nemá vůbec představu, co všechno to obnáší a kolik času zabírá. 🙂 Pomáhá mi rodina, bez nich by to bylo mnohem náročnější. Hlavně v čase špičky, kdy je potřeba zabalit a odeslat zásilky, nebo když navrhujeme novou kolekci, někdo musí být na příjmu“ pro zákazníky. Zatím se nám daří vhodně kombinovat procesy tak, aby to v žádném případě nepoškodilo zákazníka.

 

3. Kromě pánských a dámských košil najdeme ve vaší nabídce i tzv. neviditelné triko pod košili. Stejně jako na celém e-shopu, ani u tohoto produktu nechybí základní prodejní argumenty – neprůsvitné, nežehlí se, saje pot a chrání před tvorbou mokrých skvrn od potu, navíc v zimě zahřeje a je z kvalitního materiálu – jemné mako bavlny Swiss Cotton. Jak vnímáte úlohu zodpovězení otázek potenciálních klientů ještě před samotnou objednávkou? Má vliv na spokojenost zákazníků lepší sžití se se značkou? Zdá se to jako samozřejmost, ale velice málo e-shopařů si to uvědomuje.

Je důležité, aby zákazník našel odpovědi na všechny své dotazy a nemusel zbytečně kontaktovat zákaznický servis nebo hledat odpovědi v sekci FAQ. Ne vždy má zákazník chuť komunikovat a poté zbytečně odejde a možná se už nikdy nevrátí… Každý produkt má spoustu argumentů, důležité je ale vybrat ty správné, které budou zákazníky zajímat nejvíc.

Spokojenost zákazníků je pro nás klíčová. Bez toho by to nemělo vůbec smysl a porušil bych své základní hodnoty. Zákazník je náš pán a tak by to podle mě mělo fungovat. Věřím, že pokud budou zákazníci spokojení a sžití s naší značkou, zachovají nám loajalitu.

 

4. V rámci Oveřeno zákazníky na Heureka.sk jste získal 100% hodnocení. Dokonce na každé hodnocení i reagujete, je vidět, že zákazník je u vás na prvním místě. Jaké jsou další benefity nákupů košil na stevula.cz? Na první nákup např. nabízíte slevu.

Jak jsem již vzpomínal výš, zákazník je nejdůležitější. Když už někdo vyplní recenzi na Heurece, tak mi přijde minimálně slušné mu odpovědět. Jeden můj kamarád říká: Zpětná vazba, to je dar.

A přesně tak to je. Nejen tehdy, když je zákazník spokojen, ale i když není. Můžeme se poučit a neustále zlepšovat.

125 Kč slevu na první nákup máme od začátku. Chceme motivovat zákazníky k vyzkoušení našich košil. Víme, že máme kvalitní látky a výrobu a naše košile za to stojí. Kromě toho poskytujeme dopravu kurýrem nebo poštou zdarma. Nemám rád, když se v e-shopu u 4. kroku v košíku dozvím, že ještě musím doplatit např. 200 Kč za dopravu. Tak proč bych to dělal našim zákazníkům? 🙂 Výhodou je i to, že všechny košile máme skladem, a tedy expedujeme okamžitě, vrátit můžete do 30 dní a vyrábíme jen košile ze 100% bavlny s úpravou Non-iron nebo Easy Care.

 

Michal Števula patří mezí ty podnikatele, kteří své rozhodnutí opustit zaběhnuté koleje nelitují. Dámské a pánské košile si již oblíbili nejen slovenští, ale i čeští zákazníci. I přesto, že spokojených zákazníků přibývá, Michal i nadále inovuje svůj e-shop v souladu s aktuálními online marketingovými trendy.

 

Zkuste si i vy vytvořit úspěšný e-shop a upravte si webdesign podle sebe, za 30 dní testování zdarma nic nedáte:

jak vytvořit e-shop

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku