Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

S čím podnikat v malém městě? Třeba s kreativním sortimentem

Martina Valešová již odpověď na otázku „S čím podnikat v malém městě“ zná. Patří mezi podnikavé ženy, kterým se povedlo povýšit hobby na své zaměstnání.

Z Pezinku dnes distribuuje materiál na tvoření pro všechny kreativní duše na Slovensku, zvou si ji do televizních relací, aby lidem ukázala, co všechno si umí vlastníma rukama zkrášlit a vyrobit, hlavně pomocí papíru.

Jaká byla její cesta při budování úspěšného e-shopu, se dozvíte v interview:

Martina Valešová organizatorka.sk

Martina Valešová – organizatorka.sk

1. Martino, vdechujete život věcem, které již zdánlivě nikdo nepotřebuje, resp. které již dosloužily. Jak, resp. kdy jste se rozhodla, že právě tento obor je ten, kterému se chcete věnovat?

Okrajově jsem se tématu „praktické“ recyklace věnovala již dávno. Rozhodnutí věnovat se i této oblasti profesionálně přišlo postupně, tak nějak se to vyvinulo. 🙂 V současnosti je oživování starých věcí jako přirozená část toho, čemu se věnuji. U všech těch materiálů a pomůcek, které mám v nabídce, mám možnost si je i přímo zkusit a testovat. Proto kromě nových papírových výtvorů vznikají právě i oživené staronové. 🙂

2. Na blogu vintagecrafting.sk představujete i své spolupracovnice scraperky. Jak se vám povedlo najít takto spřízněné duše a v čem vidíte největší přínos vaší spolupráce?

blog vintacrafting

na blogu vintagecrafting najdete spoustu inspirací i k Vánocům

Na blogu chceme přinášet kvalitní obsah, který našim čtenářkám dodá nejen inspirace, ale i návody, fotopostupy a videa. Toto již dávno sama nezvládám, a tak s pomocí mé šikovné koordinátorky blogu Kristínky Čepčekové vždy tvoříme design tým. Naše členky design týmu poté pravidelně přispívají články z různých oblastí tvoření s papírem. Jsme dost úzká komunita, a tak je to spíš o osobním kontaktování a spolupráci. Někdy děláme i výběr nových členek design týmu. Velikou výhodou je, že tak umíme oslovit čtenářky různorodým stylem. Protože každá členka design týmu má většinou svůj styl. A když to pěkně zkombinujeme, najde se pro každého něco. 🙂

3. Značka Organizátorka je především o fantazii, handmade, workshopech a šikovných pomůckách na papírové vyrábění od stvoření světa nejen ve vintage a retro stylu. Zaujala mě však informace, že pomáháte lidem s organizací domácností. Řekněte nám, prosím, o této službě víc. 🙂

Momentálně, vzhledem k zaneprázdněnosti s e-shopem organizatorka.sk na organizaci domácností nemám čas. A tak jsem poskytování této služby pozastavila. Je to ale velmi ojedinělá služba, kterou, když jsem s ní začínala, bylo těžké „prodat“, jelikož ji vlastně nikdo nevyhledával. Nikdo ji totiž neznal. Je to něco mnohem intimnějšího než samotné uklízení domácnosti. Protože při organizování se právě zaměřujete na ta tajná zákoutí, místnosti, šuplíky, do kterých tak nějak nepustíte ani svou blízkou rodinu. Každý z nás možná teoreticky ovládá, co by měl dělat, aby se jeho domácnost nezahltila zbytečnostmi. Nebo jak by si měl efektivně zorganizovat rozložení nábytku a organizérů. Ale málokdo z nás má čas, energii nebo chuť se do toho i reálně pustit. A právě v tomto momentu umí velmi efektivně pomoci právě organizátorka domácností. Jednoduše vás nakopne a společně dokážete udělat spoustu práce. Nejen začít (což asi každý z nás zná), ale i dokončit.

4. Je podle vás podnikání na internetu ideální práce na doma pro ženy na mateřské dovolené?

Toto neumím posoudit, protože má dcera je již velká. 🙂 Ale spíš bych vždy uvažovala o tom, zda se chci do podnikání na internetu opravdu pustit. Co je mým cílem – zda se tím chci živit, nebo zda se chci jen nějak zaměstnat po dobu mateřské, abych měla pocit, že dělám něco svého kromě starání se o dítě. Chci jen říct, že založit si e-shop přes mateřskou je fajn. Je potřeba počítat s tím, že to je jen začátek. Když si chceme vybudovat značku nebo něco stabilního, bude to vyžadovat spoustu úsilí, času a energie. Takže směle do toho, pokud to myslíte vážně. 🙂

5. V roce 2013 jste vyhráli v kategorii E-žena sympatie, od roku 2015 je váš blog pravidelně v TOP 10. Je vidět, že na sobě pořád pracujete. Jakým způsobem se vzděláváte? Získané vědomosti následně aplikujete v praxi hned, nebo si každý další krok pořádně promyslíte?

Vzdělávám se neustále. V dnešní rychlé době se to ani jinak nedá. Sleduji spoustu blogů online digitálních agentur ze Slovenska i zahraničí. Chodím na různé semináře a školení v oblasti online podnikání a marketingu. Například naposledy jsem byla na velmi kvalitní konferenci pro e-shopy ESKO 2017.
Co se týče uplatnění poznatků, podle toho, jak mě dané téma zajímá, tak jej uplatňuji. Když je to něco zajímavého z oblasti marketingu, jdu do toho metodou pokus-omyl. Pokud je to něco, o čem vím, že je potřebné, ale pro mě „nezáživné“, tak tam je to už trochu složitější a zdlouhavější, než to aplikuji v praxi.

6. Kdo vám nejvíc pomáhá s vaším e-shopem?
Přímo s e-shopem mi pomáhá má virtuální asistentka Janka, bez které si raději život ani nechci představit. 🙂 Tolik úloh, co dokáže zvládnout, je obdivuhodné. A hlavně, já pak mám čas a prostor věnovat se strategickým věcem, nebo tomu, co mě více baví. 🙂

7. Pokud byste měla vybrat 5 hlavních pilířů, které vám pomohly vybudovat úspěšný e-shop, které by to byly?

Určitě e-shopové řešení od ByznysWeb.
Vytrvalost a trpělivost.
Láska k tomu, co dělám.
Má virtuální asistentka a taky koordinátorka blogu.
Loajální zákaznice, pro které má smysl pokračovat i ve chvílích, kdy to není jednoduché.

Tak to vidíte sami, je tolik možností, v čem může žena podnikat. Martina učí své kurzistky a zákaznice pracovat nejen s papírem, ale taky jak používat všechny nabízené pomůcky. Výsledkem jsou originální výrobky – vlastnoručně vyrobené pohledy, alba, zápisníky, stránky do alb, různé krabičky, receptáře… Ale hlavně nabízí možnost zrelaxovat se, oddechnout si od běžného života a rutiny, na kurzech můžete navázat nová přátelství… A vaši známí, kamarádi a rodina budou dostávat pravděpodobně spoustu ručně vyrobených originálních dárků. 🙂

Chcete i vy podnikat s něčím, co vás baví a naplňuje?
Zkuste si to na 30 dní zdarma:

jak vytvořit e-shop

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Maté jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku