Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak uspět na sociálních sítích? Přizpůsobte se cílovce

Dne 25.4.2012 jsme se jako Partneři zúčastnili konference Marketing Live 2012 v Bratislavě. Konferenci moderovala Naďa Stranská z Connect – Network.

Náš roll-up jste nemohli přehlédnout vedle stánku hlavního partnera FIAT nebo cestou na toalety 🙂

konference marketing live 2012

 

V dnešním článku si představíme prezentaci prvního speakera – Tomáša Jindříška, Managing partnera v Dark side v ČR. Jeho přednáška na zajímavé téma Sociální sítě – Přizpůsobte se cílové skupině  všechny účastníky konference Marketing Live 2012 příjemně probudila.

Vytvořit firemní profil na sociální síti by mělo být součástí SEO. Čím více sociálních sítí o Vás ví, tím lépe pro Vás.

Principem úspěchu je, podle pana Jindříška, schopnost odlišit se od konkurence, pokud dáte lidem podnět, aby si Vás v konkurenčním davu zapamatovali.

Základní pravidla pro úspěch na sociálních sítích

  • prezentujte se na úrovni, dejte si záležet na grafické stránce – např. Facebook Timeline
  • definujte si strategii tvorby obsahu na určitý čas dopředu, vytvořte si redakční plán – řekněme, že prodáváte bio produkty, zaangažujte Vaše fanoušky, aby Vám v prvním kvartálu poslali recepty na chutné a zdravé koláčky, ve druhém kvartálu na rychlou a zdravou večeři z celozrnných těstovin nebo mouky, ve třetím kvartálu na osvěžující nealko drink a ve čtvrtém kvartálu na bio štědrovečerní večeři
  • buďte vtipní a užiteční – poraďte zákazníkům, odpovídejte jim na dotazy např. k parametrům produktů apod.
  • naslouchejte Vaší cílové skupině a dejte jí to, o co má zájem – pokud například prodáváte elektroniku, napište recenzi nebo natočte krátké video o novém iPadu a jeho funkcích
  • prezentujte se jako lidé, nejen strohá firma – zveřejněte fotky členů Vašeho týmu; prostory, kde pracujete – lidé velice rádi lajkují, když vědí, s kým mají tu čest
  • buďte aktuální a nemluvte jen o sobě – pokud si chci koupit kabelku, zajímají mně trendy a ne informace, že značce XY shořela začátkem roku fabrika
  • vybudujte si kolem Vaší značky komunitu – pokud nemáte prozatím dostatek fanoušků, na začátek Vám mohou pomoci např. Sponzorované příběhy
  • pokud produkty přímo vyrábíte, komunikujte s cílovou skupinou přímo a zjistěte, o co by měla zájem – inspirace u značky Bohemia chips, která oslovila konzumenty svých produktů a výsledkem jsou nové příchutě chipsů
  • naslouchejte lidem – donedávna platilo, že pokud nejste na sociálních sítích jakoby jste neexistovali, to již neplatí! Pokud na sociální síti nejste, neznamená to, že se tam o Vás nepíše a nedebatuje – například, zda Vás rozebírají na Twitteru si můžete ověřit na klaboseni.cz
  • Nevyhýbejte se negativním reakcím – pokud jste něco nezvládli, přiznejte si tonegativní reakce
Pan Jindříšek prezentoval úspěchy své agentury, mezi které patří například odvážná a provokativní kampaň na Fernet Stock „Shořela továrna“.
Pro inspiraci krátké video o tom, jak kampaň realizovali a jaký měla efekt:

Další úspěšný projekt, který mají na triku, je spolupráce se značkou Coty, na vůňi Playboy, výsledkem byl mix vztahových horoskopů a Twilight ságy.
Ideální situace je, pokud ovládnete všechny dostupné kanály:

  1. získaná média, z kterých získáte převažně fanoušky – sociální sítě (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest …), youtube kanál, blogy, partnerské weby a aliance
  2. placená média, která Vám přivedou především „cizince“ – display reklama, PPC reklama, video reklama, reklama v mobilech, printová a televizní média
  3. vlastní média – portfolio Vašich zákazníků – webové stránky firmy a podpůrné webstránky, firemní blogy, mobilní verze

Jak sociální sítě ovlivňujú nakupování na internetu?

Monetate.com zveřejnil zajímavou infografiku, která sice poukazuje na americký trh, ale výsledky jsou aplikovatelné i na náš trh.

Z výsledků průzkumu vyplýva, že:

  • až 65% dospělých uživatelů internetu má účet alespoň na jedné z uvedených sociálních sítí, ve srovnání s rokem 2005 se jedná až o 8-násobný nárůst

profil na sociální síti a online nakupování

  • až 80% uživatelů sociálních sítí se se značkami integruje prostřednictvím Facebooku, 58% zákazníků, kteří značce dají like, očekává nějaký benefit

  • 40% zákazníků preferuje login prostřednictvím sociální sítě Facebook před vytvořením nového účtu v e-shopu, celkově Facebook preference dokazuje i fakt, že až 60% všech loginů pochází z Facebooku

  • 68% zákazníků uvádí, že na sociálních sítích si před nákupem vyhledají reference na požadovaný produkt. Reference od samotných uživatelů produktu ovlivní zákaznické chování až 59% zákazníků. Pozitivní nebo negativní produktové reference ovlivní ke (NE-)koupi 50% zákazníků.

vpliv uživatelských referencí na zákaznícké chování

 

Integrujte sociální sítě do Vaší web stránky nebo e-shopu – umožněte Vašim návštěvníkům lajkovat Vaše produkty nebo články.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)