Jak uspět na sociálních sítích? Přizpůsobte se cílovce
Dne 25.4.2012 jsme se jako Partneři zúčastnili konference Marketing Live 2012 v Bratislavě. Konferenci moderovala Naďa Stranská z Connect – Network.
Náš roll-up jste nemohli přehlédnout vedle stánku hlavního partnera FIAT nebo cestou na toalety 🙂
V dnešním článku si představíme prezentaci prvního speakera – Tomáša Jindříška, Managing partnera v Dark side v ČR. Jeho přednáška na zajímavé téma Sociální sítě – Přizpůsobte se cílové skupině všechny účastníky konference Marketing Live 2012 příjemně probudila.
Vytvořit firemní profil na sociální síti by mělo být součástí SEO. Čím více sociálních sítí o Vás ví, tím lépe pro Vás.
Principem úspěchu je, podle pana Jindříška, schopnost odlišit se od konkurence, pokud dáte lidem podnět, aby si Vás v konkurenčním davu zapamatovali.
Základní pravidla pro úspěch na sociálních sítích
- prezentujte se na úrovni, dejte si záležet na grafické stránce – např. Facebook Timeline
- definujte si strategii tvorby obsahu na určitý čas dopředu, vytvořte si redakční plán – řekněme, že prodáváte bio produkty, zaangažujte Vaše fanoušky, aby Vám v prvním kvartálu poslali recepty na chutné a zdravé koláčky, ve druhém kvartálu na rychlou a zdravou večeři z celozrnných těstovin nebo mouky, ve třetím kvartálu na osvěžující nealko drink a ve čtvrtém kvartálu na bio štědrovečerní večeři
- buďte vtipní a užiteční – poraďte zákazníkům, odpovídejte jim na dotazy např. k parametrům produktů apod.
- naslouchejte Vaší cílové skupině a dejte jí to, o co má zájem – pokud například prodáváte elektroniku, napište recenzi nebo natočte krátké video o novém iPadu a jeho funkcích
- prezentujte se jako lidé, nejen strohá firma – zveřejněte fotky členů Vašeho týmu; prostory, kde pracujete – lidé velice rádi lajkují, když vědí, s kým mají tu čest
- buďte aktuální a nemluvte jen o sobě – pokud si chci koupit kabelku, zajímají mně trendy a ne informace, že značce XY shořela začátkem roku fabrika
- vybudujte si kolem Vaší značky komunitu – pokud nemáte prozatím dostatek fanoušků, na začátek Vám mohou pomoci např. Sponzorované příběhy
- pokud produkty přímo vyrábíte, komunikujte s cílovou skupinou přímo a zjistěte, o co by měla zájem – inspirace u značky Bohemia chips, která oslovila konzumenty svých produktů a výsledkem jsou nové příchutě chipsů
- naslouchejte lidem – donedávna platilo, že pokud nejste na sociálních sítích jakoby jste neexistovali, to již neplatí! Pokud na sociální síti nejste, neznamená to, že se tam o Vás nepíše a nedebatuje – například, zda Vás rozebírají na Twitteru si můžete ověřit na klaboseni.cz
- Nevyhýbejte se negativním reakcím – pokud jste něco nezvládli, přiznejte si to
Další úspěšný projekt, který mají na triku, je spolupráce se značkou Coty, na vůňi Playboy, výsledkem byl mix vztahových horoskopů a Twilight ságy.
Ideální situace je, pokud ovládnete všechny dostupné kanály:
- získaná média, z kterých získáte převažně fanoušky – sociální sítě (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest …), youtube kanál, blogy, partnerské weby a aliance
- placená média, která Vám přivedou především „cizince“ – display reklama, PPC reklama, video reklama, reklama v mobilech, printová a televizní média
- vlastní média – portfolio Vašich zákazníků – webové stránky firmy a podpůrné webstránky, firemní blogy, mobilní verze
Jak sociální sítě ovlivňujú nakupování na internetu?
Monetate.com zveřejnil zajímavou infografiku, která sice poukazuje na americký trh, ale výsledky jsou aplikovatelné i na náš trh.
Z výsledků průzkumu vyplýva, že:
- až 65% dospělých uživatelů internetu má účet alespoň na jedné z uvedených sociálních sítí, ve srovnání s rokem 2005 se jedná až o 8-násobný nárůst
- až 80% uživatelů sociálních sítí se se značkami integruje prostřednictvím Facebooku, 58% zákazníků, kteří značce dají like, očekává nějaký benefit
- 40% zákazníků preferuje login prostřednictvím sociální sítě Facebook před vytvořením nového účtu v e-shopu, celkově Facebook preference dokazuje i fakt, že až 60% všech loginů pochází z Facebooku
- 68% zákazníků uvádí, že na sociálních sítích si před nákupem vyhledají reference na požadovaný produkt. Reference od samotných uživatelů produktu ovlivní zákaznické chování až 59% zákazníků. Pozitivní nebo negativní produktové reference ovlivní ke (NE-)koupi 50% zákazníků.
Integrujte sociální sítě do Vaší web stránky nebo e-shopu – umožněte Vašim návštěvníkům lajkovat Vaše produkty nebo články.