Rozšiřte Váš prodejní potenciál prostřednictvím email marketingu
Prostřednictvím infografiky od Monetate.com si dnes ukážeme, že email marketing jako nástroj pro zvýšení konverzí silně konkuruje např. kampaním na sociálních sítích apod.
Z infografiky vyplývá, že až 61% marketérů považuje email marketing za nástroj, který pomáhá zvýšit pozornost zákazníků.
Na druhé straně jen 41% online marketérů si myslí, že je nutné posílat zákazníkům personalizované maily.
Podle zdrojů infografiky se denně pošle až 100.5 miliard pracovních mailů a 82.4 miliard mailů adresovaných zákazníkům.
Je nutné si uvědomit, že v 51% případů jsou maily zobrazovány na mobilních zařízeních. 29% na noteboocích a jen 20% na klasických desktopech.
Co se týče operačních systémů, v 38% jsou maily prohlíženy v iOS, v 12% v operačních systémech Android.
91% respondentů uvedlo, že maily si prohlíží každý den:
- 49% ihned po probuzení
- 54% před spaním
- 33% cestou do práce
- 40% na služební cestě
- 63% přes víkendy
- 58% o prázdninách, resp. na dovolené
Email marketing – další prodejní možnost
74% zákazníků údajně preferuje emailovou komunikaci před jakýmkoliv jiným způsobem nákupu.
37% respondentů považuje emaily za nejvhodnější kanál, který je motivoval k nákupu.
66% účastníků průzkumu uvedlo, že jejich online platba byla výsledkem právě efektivního email marketingu.
67% zákazníků, kteří se průzkumu zúčastnili rádi dostávají newsletter o mimořádné akci nebo výprodeji.
Dejte si záležet!
Samozřejmě nejen na grafické formě, kvalitním textu a bezproblémovém zobrazení na různých zařízeních a operačních systémech, ale snažte se poznat potřeby a touhy Vašich (potencionálních) zákazníků.
42.7% totiž považuje maily, které reflektují jejich nedávno vyhledávané produkty, resp. produkty, které „lajkovali“ na sociální síti, za úspěšnější.
V 33% případech se zákazníci rozhodují otevřít email právě díky výstižnému „subjectu“.
5 pravidel adresátů
- Požádejte o svolení pro zasílání novinek – to, že zákazník u Vás nakoupí, neznamená automaticky, že chce od Vás dostávat newsletter
- Responzivní design nadevše – 80% respondentů uvedlo, že pokud se newsletter nekorektně zobrazí na jejich mobilním zařízení, okamžitě mail smažou. V 33% případech následuje i odhlášení z odběru novinek mailem.
- Nespamujte! – 35% účastníků průzkumu se odhlásí z odběru novinek v souvislosti s příliš častým zasíláním newsletterů. V 25% případů je newsletter považován za nerelevantní a 66% považuje slabo personalizované maily za povrchní.
- Nabídněte výhody – 80% respondentů s radostí dostává newslettery, pokud nabízejí slevy.
- Buďte více osobní – 82% optaných uvedlo, že by nakoupilo mnohem více v případě, kdyby byly firemní maily více personalizovány.
Strategie úspěchu v email marketingu
- Ušijte si mail na míru – vytvořte si unikátní mailovou strategii pro každý newsletter, jelikož ne všechny mají společný cíl.
- Berte v potaz, že Vaši adresáti používají různé zařízení – jak uvádím výš, responzivní verze Vašich emailů je na místě. Otestujte si rovněž i zobrazení jednotlivých buttonů.
- Správně si odeslání načasujte – odesílejte newsletter tehdy, když jsou na Vašich stránkách návštěvníci, použijte např. Google Analytics Real-Time . Neumím si to ale představit, když je na Vašem webu několik 1000 návštěvníků 🙁
- K bodem uvedeným v infografice bych si dovolila přidat i remarketing.
- V každé Vaší email marketingové kampani nezapomeňte používat URL builder – umožní Vám detailně analyzovat nejen její efektivitu. Více informací o URL Builderu najdete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.
Zdroj:
http://monetate.com/infographic/understanding-email/
https://blog.byznysweb.cz/2012/10/je-remarketing-aneb-za-mene-penez-vice-muziky/
https://blog.byznysweb.cz/2011/10/jak-sledovat-efektivitu-reklamnich-kampani/