Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak pomohla výhra v MastersGate 2017 vítězi gabonga.cz

Třetí ročník MastersGate soutěže je v plném proudu. Do 20. dubna 2018 máte možnost přihlásit svůj e-shop i vy.

Chcete vědět, jak pomůže výhra v soutěži vašemu podnikání na internetu? Zeptali jsme se jednoho z předchozích vítězů Ondřeje Gazdy z gabonga.cz a gabonga.sk.

 

Gabika Gazdová s manželem Ondrejem

Gabika Gazdová s manželem Ondrejem vyhráli se svým e-shopem gabonga.cz MastersGate 2017

1. E-shop gabonga.cz provozujete na ByznysWebu od roku 2009. Kromě toho, že přibyla konkurence, co dalšího se za tu dobu ve vašem podnikání změnilo? Děláte něco jinak než v minulosti?

Ano, jsme na trhu od roku 2009. Tehdy to byla především zábava, nebyla taková konkurence a šlo to, dá se říct, samostatně. Od počátku jsme vůbec neinvestovali do reklamy a dělali jsme si to svépomocně. Pomohly nám rady a návody od Byznyswebu, školení od Pricemania Academy a konference.

Občas jsme využili na spolupráci někoho jiného. Zaměstnance jsme doposud nepřijali, ale jak jsme rostli, některé služby jsme museli outsourcingovat. Hlavně logistiku. Bez tohoto partnera si to již pár let neumíme představit.

 

2. Loni jste vyhráli v soutěži MastersGate v kategorii malé a střední e-shopy. Celkem soutěžilo více než 120 e-shopů, ze kterých se 16 dostalo před odbornou porotu. Získali jste tak roční akcelerační program. Co vám tato výhra přinesla?

Soutěž MastersGate v nás zarezonovala již první rok. Na jedné straně jsme se do toho neopřeli jako později v druhém ročníku a na druhé straně tam byli opravdu silní hráči (např. GymBeam, Dedoles). Jen jsme se zkusili zapojit.

Druhý ročník jsme se rozhodli pokusit se vyhrát. Povedlo se. Roční akcelerační program byl zajímavý a některá témata nás opravdu oslovila a dokopala nás např. k redesignu. Letos jsme se do soutěže již nehlásili. Vyhráli jsme a jdeme dál. Výhra nám přinesla užitečné kontakty, ze kterých čerpáme doposud, a taky nastartovala spolupráci s některými firmami z oblasti logistiky a marketingu.

 

3. V roce 2017 jste se rozhodli pro redesign svého e-shopu gabonga.cz. Jak jste si vybrali tvůrce webdesignu? Kladli jste u návrhu i důraz na UX? Případně pokud byste měl podnikatelům poradit, jak na redesign e-shopu, na co podle vás nesmí zapomenout?

Redesign byl výslednou kombinací soutěže MastersGate a Pricemania Academy. Bez ohledu na MastersGate se pravidelně vzděláváme a sledujeme trendy (E-shop summit v ČR, MastersGate, PricemaniaAcademy, e-commerce komunita na Twitteru…).

Redesign e-shopu gabonga.sk jsme minulý rok původně neměli v plánu, avšak po konzultacích a doporučeních jsme do toho šli. UX bylo pro nás velmi důležité, protože je to velmi důležité pro zákazníka. Dnes by se bez toho redesign určitě neměl dělat.

Samozřejmě jsme spolupracovali s ui42, daren&curtis i ByznysWebem. Upřímně řečeno, poslední slovo jsme měli my. 🙂 Sledujeme i další úspěšné e-shopy, kterým pomáhají renomované agentury. Ne se vším ale souhlasíme, a proto konečné rozhodnutí děláme sami. Ne tvrdohlavě, rádi si necháme poradit. Před časem, když jsme dělali první redesign (při přechodu z FLOX 1 na FLOX 2), byly změny brutální“. Ta změna byla fantastická, když se podívám do Google Analytics. Nyní takový skok nevidíme, ale i tak jej vnímáme pozitivně. Důležité je uvědomit si, že je to neustálý vývoj.

 

vítěz MastersGate 2017 Gabonga

Redesign e-shopu gabonga.cz nebyl původně v plánu, ale investice se určitě vyplatila

4. Jaký je feedback na redesign od vašich zákazníků? Lépe se jim na webu orientuje? Rychleji najdou to, co hledají?

Měli jsme problém s návrhem v podobě, v jaké jsme jej dostali, a neuměli jsme se shodnout na některých prvcích. Nakonec jsme to rozhodli. Jak jsem zmiňoval výše, je to proces, který asi nikdy neskončí, a neustále pracujeme na tom, abychom pro zákazníka připravili  jednodušší a rychlejší cestu k nákupu. Nákupní proces se zlepšil, zejména na mobilech. Mobil stále zvyšuje svůj podíl a tam jsme to vylepšili. Není to ještě ideální, ale je to mnohem lepší než předtím.

 

5. Za jak dlouho se vám stihla investice do redesignu vrátit? Resp. jaká jsou hlavní pozitiva redesignu?

Redesign je velmi emocionální záležitost. Hlavně tehdy, když trochu měníte barvy a obujete se i do grafiky. Jakmile k tomu řešíte UX, psychologii prodeje… je to komplexní záležitost, která zabere hodně času a energie. Výsledek však není tak jednoznačně měřitelný jako například při výkonnostním marketingu, kde si to dokážete mnohem rychleji spočítat. Ano, i tady existuje vícero ukazatelů, avšak redesign bereme jako investici do budoucnosti.

Rok 2017 nám přinesl nárůst, ale bylo to hlavně kvůli tomu, že jsme začali prodávat velmi aktivně v ČR. Také jsme se na Slovensku poprvé obuli do výkonnostního marketingu. Volba partnera však nebyla velmi vhodná. Ovšem byla to zkušenost, na které se dá stavět. Tento rok bychom chtěli přes gabonga.hu prodat stejné množství výrobků v Maďarsku, jako jsme na gabonga.cz prodali minulý rok v ČR. Slovensko si žije svůj život a konverzní poměr se moc nezměnil. Konkurence stále roste.

 

Gabonga.cz není jediný e-shop, kterému výhra v MastersGate pomohla zvýšit obrat v e-shopu. V prvním ročníku zněla jména jako GymBeam a Dedoles, v druhém např. Vnímavé hračky či iHrysko.

 

Dalším výhercem můžete být právě vy. Kromě akceleračního programu, networkingových příležitostí, konzultací od expertů z Googlu či Facebooku a účasti na 2denním summitu získáváte také kvalitní zpětný odkaz pro svůj web.

 

A navíc, pokud ve své kategorii získáte největší počet hlasů, automaticky se dostáváte přímo do finále MastersGate. A to je šance, která se neodmítá. 🙂

Přihlaste svůj e-shop do soutěže již dnes a začněte sbírat hlasy od fanoušků, přátel nebo známých:

přihlásit e-shop na MastersGate

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku

займ на карту