Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

„Na začátku podnikání byla jóga,“ říká Monika Hojnošová z Naturshop.sk

podnikateľský príbeh Naturshop.sk - ako prebieha migrácia na FLOX 3Podnikavé ženy mají rády výzvy. Stejně jako Monika Hojnošová z Naturshop.sk. Jóga ji přivedla k přírodní kosmetice a ekologickým produktům, které prodává ve svém e-shopu.

 

1. E-shop s přírodní kosmetikou – Naturshop.sk provozujete na ByznysWebu od roku 2008. Kdo všechno stojí za perfektním zákaznickým servisem, blogovými příspěvky a designem vašeho internetového obchodu?

Naturshop.sk je zatím v rodině. 🙂 Jsme rodinná firma a v průběhu let každý pomohl, jak mohl, věděl a měl, resp. stále zde má své místo. Nesmíme zapomenout ani na kamaráda Maroše, který pomáhal s prvním designem webové stránky, a to úplně bez nároku na honorář. 🙂 Jelikož se v životě věnujeme více projektům z oblasti zdravého životního stylu, pozitivního a spirituálního směřování člověka (například józe), toto je neodmyslitelná součást celé koncepce – čisté BIO a EKO přírodní produkty. Musím poděkovat i ByznysWeb týmu, který, kdykoliv bylo potřeba, pomohl a poradil, díky.

rodinné podnikanie na Slovensku

Na chodu e-shopu Naturshop.sk se s láskou podílí i maminka a sestra paní Hojnošové. Zleva sestra Silvie a maminka Elena.

 

2. Proč jste se rozhodla právě pro tento segment podnikání?

Když jsme se ještě v 90. letech se sestrou dostaly k józe, velmi jsme změnily životní styl. Staly jsme se vegetariánkami a začaly jsme aplikovat i další prvky zdravého životního stylu jako jógová a dechová cvičení, meditace a podobně. Najednou to bylo, jako když najdete svou životní cestu, která vám přinese hodnoty a principy, které s vámi souznějí, a víte, že jsou někde hluboko vaší součástí. Tam jsme se dostaly k většímu vnímání potřeby ekologie, ochrany přírody a zvířat. Nutně jsme tedy přešly na kvalitnější a čistě přírodní produkty. V začátcích jsme se věnovaly hlavně přírodní kosmetice, objevovaly jsme rozdíly mezi přírodní a konvenční kosmetikou a později jsme na těchto zkušenostech a poznatcích postavily i naše hodnoty a kritéria pro produkty v Naturshop.sk. První, čistě přírodní značkou v nabídce byla Weleda, kde nám Janko T. z tehdejší Weledy velmi ochotně a neúnavně vysvětloval věci spolu s tehdejší chotí Liv. Později přibyly značky Lavera, Dr.Hauschka a další.

rodinné podnikanie na Slovensku

Přírodní kosmetiku a EKO čistící prostředky můžete mít doma do 3 dnů. V Bratislavě si můžete zboží i osobně vyzvednout.

 

3. Správně předpokládám, že v časech, kdy jste s e-shopem začínali, ještě nebyla taková konkurence ani povědomí o ekologické drogerii, ekologických pracích a čisticích prostředcích? Co se za tu dobu změnilo?

Hmm, dovolím si tvrdit, že jsme byli mezi prvními, co se tomuto segmentu s BIO a EKO produkty začali věnovat ještě v dobách, kdy u nás opravdu až takové povědomí o nich nebylo. Bylo to proto velmi náročné, a to zejména finančně. Nebýt přesvědčení a myšlenky, která nás držela, asi bychom to „nedali“, ale nějak jsme se přes to dostali a pomohli jsme, samozřejmě s pomocí přátel, renomovaným BIO značkám mít své místo i na slovenském trhu – tehdy ještě v kamenné prodejně a později už jen jako e-shop, abychom vysoké bratislavské nájmy za prostory mohli raději použít na promo a osvětu. Dnes je už spousta i BIO prodejen a e-shopů (řekla bych, že na Slovensko až příliš mnoho), ale už vzrostl i zájem zákazníků a povědomí je úplně někde jinde, než když jsme v dávných dobách začínali. 🙂

 

4. Zerowaste trend s sebou přináší možnost načepovat si eko drogerii do vlastních nádob. Nepřemýšleli jste v této souvislosti o možnosti zřídit kamennou prodejnu?

Zerowaste je skvělá myšlenka a všechny BIO obchody chci takto povzbudit, aby se na to daly. Možnost načepovat si opětovně EKO prostředky redukuje produkci odpadů, a to je důvod k radosti. 🙂 Možná bychom se ke kamenné prodejně i vrátili – za čas. Zatím se nám nájmy v Bratislavě, za komerčně zajímavé (tedy i navštěvované) prostory zdají opravdu vysoké a BIO obchodů je již spousta. Ale tato myšlenka jít blíž k zákazníkům je stále otevřena a reálná a asi i potřebná.

 

5. Se svým e-shopem jste se v roce 2017 odhodlali na přechod na FLOX 3. Jak to celé probíhalo?

Ano. 🙂 Rozhodovala jsem se dlouho a pak ještě dlouho trvalo, dokud se stránka upravila do nynější podoby, ale už bych neměnila, to velké úsilí a práce se začaly letos vracet a věřím, že to je jen začátek. Po migraci se nám sice stalo, že změny názvů kategorií způsobily propad na pozicích v Googlu, což mělo samozřejmě za následek velký pokles objednávek v Naturshop.sk. Přesměrovaly se ale URL a postupně jsme to dolaďovali. Velmi nám tehdy pomohli i vaši kolegové, slečna Sláviková a pán Petrík a další, kteří svými radami a úpravami na stránce pomohli, spolu s reklamou v Googlu, pozice za pár týdnů dostat opět na první stránku. Bylo to velmi náročné období, ale ustáli jsme ho a letos se tržby v e-shopu zvedly, takže FLOX 3 má na tom samozřejmě rovněž zásluhu. 🙂

 

Poznámka : abychom podobným situacím předešli, minulý rok jsme k migraci dopracovali automatické přesměrování URL adres a sepsali 5 rad, které vám pomohou zachovat si své vybudované pozice.

 

6. Součástí migrace e-shopu na FLOX 3 byl i redesign a obsahové úpravy s důrazem na maximální uživatelskou přívětivost. Pomáhal vám profík nebo jste se řídili podle sebe, resp. feedbacku od zákazníků?

Prvotní design byl nakopírován ještě z FLOX 1 a poté jsem jej dělala sama. Zůstala například základní barevnost od vás, která se mi hned zalíbila. Toto je jedna z věcí, která mě velmi baví, a proto jsem ji nepustila z ruky. 🙂 Neříkám, že to tak zůstane navždy, ale dokud se to dá, plánuji se tomu věnovat. Feedback od zákazníků je u nás samozřejmě na prvním místě. Upravovali jsme přehlednost webu a kategorií, když se zdály být nepřehledné. Znovu musím pochválit tým ByznysWeb – kdykoliv jsem si nevěděla rady, ochotně pomohli a vysvětlili nebo rovnou i udělali, co bylo potřeba.

 

7. Kdybyste měla porovnat funkce z FLOX 1 a FLOX 3, které inovace ve FLOX 3 oceňujete nejvíc?

Už si na FLOX 1 ani nepamatuji, 🙂 ale opravdu je stránka ve FLOX 3 modernější, nabízí větší možnosti redesignování, úprav, je propojena se spoustou funkcí dodavatelů, PPC, účetní programy atd. Produkt má možnosti upravovat kategorie

jen zaškrtnu, kam jej chci umístit, ve kterých kategoriích se má zobrazit, přímo v objednávkovém formuláři máme bonusový systém takže jsme opravdu spokojeni.

 

8. Změnila se u vás komunikace se zákazníky po přechodu na FLOX 3? Nabízíte jim něco víc kromě newsletterů?

přírodní produkty Naturshop.sk

Zákazníci Naturshop.sk si ke každé objednávce vybírají dárek z bonusového systému.

Ano, komunikujeme o něco více. Newslettery samozřejmě posíláme, bannery nyní využíváme více a ve FLOX 3 i dynamické bannery, což už je takový nevyhnutelný moderní prvek pro mě. Nabízíme taky bonusový systém, který FLOX 3 umožňuje – dárky k nákupům, kde si zákazník může vybrat do nákupního košíku z nabídky dárků, když jeho objednávka překročí určitou sumu. Máme EKO a BIO dárky (zejména z přírodní kosmetiky a EKO drogerie) nad 60 EUR, nad 80, 100, 120 a nad 200 EUR. Teď v září jsme připravili s některými dodavateli i speciální dárkové balíčky k nákupu nad určitou sumu.

 

Za úspěchem e-shopu Moniky Hojnošové se skrývají léta poctivé práce, testování přírodní kosmetiky a eko přípravků, množství hodnotných článků na blogu,

ke kterým se zákazníci neustále vracejí, komunikace se zákazníky a neustálé inovace e-shopu i podnikání jako takového.

Paní Monika je jedna z mála podnikavých žen, kterým máme tu čest v ByznysWebu pronajímat naše e-shopové řešení.

 

Vyzkoušejte si i vy, jak by vám podnikání na internetu usnadnily funkce v našem redakčním systému FLOX 3.

jak vytvořit vlastní e-shop a rozjet podnikání na internetu

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)